بلاگ

مزایا و معایب یخچال هتلی

معایب و مزایای یخچال هتلی

در این مقاله ما قصد داریم شما را با یخچال هتلی یا مینی یخچال که یخچال کوچک نیز گفته می‌شود آشنا کرده و به بررسی مزایا و معایب مینی یخچال بپردازیم. این یخچال یکی از محصولات بسیار کاربردی در دنیا محسوب می‌شود. از این محصول جهت نگهداری مواد غذایی در مکان‌های خاصی نظیر اتاق‌های دانشجویی یا خوابگاه‌ها، بیمارستان‌ها و علی‌الخصوص هتل‌ها استفاده می‌شود. در این مطلب به بررسی انواع یخچال‌های کوچک و معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

سر فصل‌ها 

  • یخچال هتلی چیست؟
  • کاربرد یخچال‌های هتلی یا مینی 
  • معایب یخچال هتلی 
  1. ظرفیت محدود 
  2. کمبود فضای داخلی 
  3. عمر مفید کمتر 
  4. ایجاد آلودگی صوتی
  5. محدودیت تنوع
  • مزایای یخچال کوچک 
  1. صرفه جویی در فضا 
  2. قیمت مناسب و به صرفه 
  3. قابلیت حمل آسان همراه مصرف انرژی کم 
  4. همراهی در سفر‌های کوتاه مدت
  • معرفی محصول 
  • سخن پایانی 

یخچال هتلی چیست؟

به یخچال‌های با ابعاد کوچک و ظرفیت کم یخچال هتلی می‌گویند. معمولا شما می‌توانید این یخچال را در ظرفیت‌های 3، 5، 7 و 10 فوت در بازار پیدا کنید. ارتفاع این یخچال‌ها عمدتا 90 سانتی‌متر است. این ویژگی‌های یخچال هتلی امکان نگهداری حجم نه چندان زیادی از مواد غذایی را در فضایی کوچک برای کاربر فراهم می‌کند. یخچال هتلی را با نام‌هایی مانند یخچال کوچک و مینی یخچال نیز می‌شناسند که دارای کاربرد‌های خاصی نیز هستند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بهترین مدل های یخچال هتلی

کاربرد یخچال‌های هتلی یا مینی

همانطور که از اسم این یخچال مشخص است، دارای ابعاد کوچکی می‌باشد که جزء مزایای یخچال هتلی محسوب می‌شود. بنابراین می‌توان از این محصول به راحتی در هتل‌ها، خوابگاه دانشجویان، خانه‌های کوچک یا هر مکانی با فضای کم و محدود استفاده کرد. بعضی از یخچال‌های کوچک که به طور اختصاصی جهت خنک نگه داشتن نوشیدنی طراحی شده است که مینی بار نامیده می‌شوند. توجه کنید که این نوع از یخچال‌های کوچک مناسب نگهداری سایر مواد غذایی نیستند. بنابراین بدیهی است که این یخچال‌های مینی در نوع خود مانند هر وسیله‌ی دیگر نکات مثبت و منفی مربوط به خود را دارند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا شما را با مزایا و معایب یخچال‌های کوچک آشنا کنیم.

معایب یخچال هتلی

هیچ چیز در این دنیا بدون عیب نیست. یخچال هتلی نیز با توجه به اندازه‌ا‌ی که دارد دور از انتظار نیست که دارای معایب و نقص‌های متعددی نباشد. این یخچال در مکان‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین با توجه به مکانی که در آن قرار دارد ممکن است نقص‌هایی در موارد مصرف داشته باشد. جهت آشنایی با معایب یخچال کوچک تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

یخچال مینی برای هتل

ظرفیت محدود

این یخچال به دلیل کوچک بودن دارای ظرفیت محدودی است و نمی‌تواند وسایل زیادی را در خود جای دهد به همین دلیل اگر تعداد مصرف کننده از این محصول بالا باشد نمی‌تواند پاسخگوی نیاز افراد باشد.

کمبود فضای داخلی

به دلیل کوچک بودن ابعاد این محصول فضای داخلی نیز کوچک می‌شود و نمی‌توان موادی که داری حجم بزرگی است را داخل این یخچال قرار داد. به همین دلیل کمبود فضای داخلی یکی از معایب یخچال هتلی است.

عمر مفید کمتر

علیرغم استفاده از این محصول در اماکن عمومی، همچنان یخچال‌های کوچک گزینه‌ی مناسبی جهت مصارف زیاد نمی‌باشد. چرا که قدرت موتور آن‌ها در قیاس با یخچال‌های معمولی کمتر است. به همین دلیل این یخچال نمی‌تواند کارایی یخچال با ابعاد بزرگتر را داشته باشد و به سرعت از عمر مفید محصول کاسته می‌شود.

ایجاد آلودگی صوتی

اگر یخچال هتلی شما با سیستم گاز مبرد و تبرید کار کند، ایجاد سروصدا و آلودگی صوتی امری اجتناب ناپذیر هنگام کار این محصول خواهد بود. این مشکل یکی از معایب یخچال کوچک است. شما می توانید در هنگام خرید این یخچال به این نکته دقت کنید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین مارک یخچال ایرانی کدام است؟

محدودیت تنوع

به دلیل محدود بودن طیف کاربران و خریداران مینی یخچال نسبت به یخچال‌های خانگی و یخچال فروشگاهی این محصولات از رنگ و مدل‌های متعددی برخوردار نیستند. به عبارت دیگر به دلیل اینکه تعداد مصرف کنندگان این محصول کم است تولید کنندگان آن نیز اقدام به تولید مدل‌های مختلف نمی‌کنند.

یخچال مینی برای مغازه

مزایای یخچال هتلی

در قسمت‌های قبل به معایب و نکات منفی استفاده از مینی یخچال‌ها پرداختیم. اما توجه داشته باشید که مزایای یخچال کوچک از معایب آن بیشتر است. زیرا این محصول به سبب کاربرد و موارد مصرف خاصی که دارد، توانسته در بین مصرف کنندگان به محبوبیت خاص خود برسد. در ادامه می‌خواهیم به بررسی مزایای یخچال هتلی بپردازیم و شما را با این یخچال بیشتر آشنا کنیم.

صرفه جویی در فضا

در خرید یخچال‌های هتلی اصلی‌ترین هدف خریداران آن استفاده‌ی بهینه از فضایی محدود است. این محصول به دلیل کوچک بودن قادر است در همه‌ی مکان‌ها جای گرفته و فضای زیادی را اشغال نکند.

قیمت مناسب و به صرفه

یخچال کوچک دارای قیمت مناسب‌تری نسبت به ابعاد بزرگ‌تر را دارد. به همین دلیل این محصول مناسب استفاده برای خانواده‌های کم جمعیت، دانشجویان، شرکت‌های کوچک و هتل‌ها است. قیمت مناسب و به صرفه می‌تواند یکی از مهم‌ترین نقاط قوت و ویژگی‌های یخچال هتلی باشد.

قابلیت حمل آسان و مصرف انرژی کم

این محصول به دلیل کوچک بودن و ابعاد کم وزن کمی دارد. به همین دلیل به راحتی قابل جابه‌جایی است. مینی یخچال‌ها به دلیل ظرفیت کم مواد غذایی کم‌تری را در خود نگه می‌دارند به همین دلیل نیاز به انرژی کم‌تری نیز دارند.

همراهی در سفر‌های کوتاه مدت

برخی مینی یخچال‌ها دارای دستگیره‌هایی برای جابه‌جایی هستند که شما می‌توانید آن‌ها را به راحتی با خود جابه جا کنید. به سبب این ویژگی، محصول مورد نظر به گزینه‌ای مناسب جهت استفاده در سفر‌های کوتاه مدت یا کمپینگ‌ها تبدیل می‌شود. در زیر به معرفی یخچال‌های هتلی پرداخته ایم.

یخچال مینی بار هتلی سه فوت

این محصول یکی از یخچال‌های هتلی موجود در بازار است. که با نام یخچال مینی سه فوت نیز شناخته شده است. این مینی یخچال بیشتر در هتل‌ها یا مغازه‌های کوچک برای نگهداری نوشیدنی‌ها و مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این یخچال مجهز به نورپردازی ال‌ای‌دی است که باعث می‌شود در شب وسایل داخل یخچال به خوبی نمایش داده شود.

یخچال هتلی

یخچال مینی بار هتلی سه فوت

یخچال مینی بار پنج فوت

این محصول یکی از یخچال‌هایی است که کم‌ترین فضا را اشغال می‌کند. از یخچال مینی بار پنج فوت بیشتر در مدارس، ادارات، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، خانه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی استفاده می‌کنند. این یخچال نیز دارای درب شیشه‌ای سیکوریت و سیستم روشنایی ال‌ای‌دی است.

پیشنهاد مطالعه: معرفی انواع یخچال صنعتی و کاربردهای آن

مینی یخچال

یخچال مینی بار پنج فوت

یخچال ایستکول 5 فوت مدل TM-9580 CS

امروزه با کوچک‌تر شدن مغازه‌ها نیاز به یخچال‌های کوچک نیز افزایش یافته است. یخچال ایستکول 5 فوت مدل TM-9580 CS یکی از محبوب‌ترین و بهترین برند یخچال مینی برای فضا‌های کوچک است. این یخچال دارای درب شیشه‌ای با رنگ بدنه سیاه و سفید وارد بازار می‌شود.

یخچال کوچک

یخچال ایستکول 5 فوت مدل TM-9580 CS

یخچال ایستکول 5 فوت مدل TM-835-80

یکی دیگر از محبوب‌ترین یخچال‌های هتلی در بازار ایران یخچال ایستکول 5 فوت مدل TM-835-80 است. از این یخچال در هتل‌ها، مغازه‌های کوچک، خوابگاه‌های دانشجویی، بیمارستان‌ها استفاده می‌کنند. از خصوصیات این یخچال می‌توان به داشتن فضای مخصوص نگهداری مواد غذایی در کنار انواع نوشیدنی اشاره کرد.

 

 

یخچال هتلی

یخچال ایستکول 5 فوت مدل TM-835-80

سخن پایانی

ما در این مقاله به بررسی یخچال‌های هتلی پرداخته و شما را با مزایا و معایب یخچال‌های کوچک آشنا کرده‌ایم. شما می‌توانید برای خرید یخچال‌ هتلی به سایت باربد تک مراجعه کرده و نسبت به خرید اقدام کنید. مشاوران ما آماده‌اند تا به سوالات شما در مورد یخچال‌های کوچک و انواع آن پاسخ داده و شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *