بلاگ

راهنمای خرید بهترین مدل های یخچال هتلی

خرید یخچال هتلی

در این مقاله به معرفی و بررسی نوع خاصی از تجهیزات برودتی به نام یخچال هتلی پرداخته‌ایم. یخچال‌های هتلی ابعاد کوچک‌تری در قیاس با انواع یخچال اعم از یخچال‌ ایستاده کینو دارند. این محصولات با نام‌های دیگری نظیر مینی بار و یخچال مینی نیز شناخته می‌شوند. اگر قصد دارید محصولی برای نگهداری مواد غذایی با حجم نه چندان زیاد تهیه کنید، مطالعه‌ی این مقاله را از دست ندهید. در این مطلب به نکاتی که بهتر است پیش از تهیه‌ی این محصولات توجه کنید، با عنوان راهنمای خرید یخچال مینی، پرداخته‌ایم.

سرفصل‌های مقاله

  • کاربرد یخچال هتلی
  • انواع یخچال مینی
  1. مینی یخچال‌های کمپرسوردار
  2. یخچال‌های هتلی سیستم ترمو الکتریک
  3. یخچال هتلی با سیستم سرمایشی جذبی
  • راهنمای خرید یخچال هتلی
  • معرفی محصول
  • سخن پایانی

کاربرد یخچال هتلی

ممکن است تصور کنید که با توجه به نام یخچال‌ هتلی، این محصول مختص استفاده در هتل‌ها و یا مسافرخانه‌‌هاست. اما کاربرد این یخچال‌های جمع و جور و کوچک تنها به هتل‌ها خلاصه نمی‌شود. به طور کلی یخچال هتلی وسیله‌ای جهت خنک نگه داشتن مواد غذایی در مکان‌هایی است که نیاز چندانی به نوشیدنی و خوراکی در حجم زیاد احساس نمی‌شود. برای نمونه بیمارستان‌ها، خوابگاه‌ها، ادارات، مدارس، سالن‌های مطالعه و خانه‌های دانشجویی برخی از موارد به کارگیری یخچال مینی هستند. علاوه بر این از یخچال هتلی می‌توان جهت نگه‌داری فرآورده‌های خانگی نظیر شربت‌، سس، عرقیجات، ترشیجات و … در منازل و یا کارگا‌ه‌ها استفاده کرد.

پیشنهاد مطالعه: معرفی بهترین یخچال هتلی

انواع یخچال مینی

برای روشن‌تر شدن مطالبی که در ارتباط با راهنمای خرید یخچال‌ کوچک منتشر شده ابتدا به بررسی انواع این محصولات می‌پردازیم. مینی یخچال‌ها از انواع یخچال‌های صنعتی هستند که در ابعاد کوچکتر برای مصارف خاص تولید شده‌اند. طراحی و ساخت این مینی یخچال‌ها به گونه‌ایست که علیرغم ظاهر کوچک، از عمق کافی برای نگهداری مواد غذایی برخوردارند. همچنین برخی از این محصولات با قطعات ریزتری ساخته شده‌اند و از این رو فضای کم‌تری توسط قطعات اشغال شده و به عمق یخچال افزوده می‌شود. به طور کلی یخچال‌های مینی را براساس نوع سیستم سرمایشی می‌توان به سه دسته تقسیم کرد. در این بخش به بررسی انواع یخچال‌های مینی خواهیم پرداخت.

مینی یخچال‌های کمپرسوردار

از این محصولات بیشتر در آشپزخانه‌های ساده استفاده می‌شود. از آنجا که فرآیند سرماسازی با مایع و کمپرسور با اندکی سر و صدا همراه است بهتر است از این نوع یخچال در هتل‌هایی با اتاق خواب کوچک یا بیمارستان‌ها استفاده نشود. علاوه بر این به دلیل مجهز بودن این محصولات به موتور و لوله، فضای قابل استفاده برای ذخیره‌سازی مواد غذایی محدود است.

یخچال‌های هتلی سیستم ترموالکتریک

برای سرماسازی در این نوع از یخچال‌های هتلی از قطعه‌ای به نام ترموالکتریک استفاده می‌شود. ترموالکتریک قطعه‌ای ساخته شده از دو فلز ناهمگن بوده و مشابه سایر ترموکوپل‌هاست. با این اختلاف که انرژی در ترموالکتریک به سرما یا گرما تبدیل می‌شود؛ در حالی که ترموکوپل‌ها انرژِی را منحصرا به گرما تبدیل می‌کنند.

فرآیند خنک سازی در یخچال‌هایی با سیستم ترموالکتریک سر و صدای بسیار اندکی دارد و تنها صدایی که از آن‌ها شنیده می‌شود، صدای فن می‌باشد. این مینی یخچال‌ها مصرف برق پایینی دارند و استفاده از آن‌ها کاهش هزینه‌های مصرف برق را در پی خواهد داشت. یخچال‌های هتلی سیستم ترموالکتریک گزینه‌ی خوبی برای ذخیره کردن کوتاه مدت مواد هستند. این مورد از نکات مهم خرید یخچال هتلی مینی است که باید در نظر گرفته شود.

یخچال هتلی با سیستم سرمایش جذبی

در یخچال‌هایی با سیستم سرمایش جذبی مانند یخچال‌های ترموالکتریک از یک منبع گرم برای تولید سرما استفاده می‌شود. در این نوع یخچال‌ها هیچ موتوری تعبیه نشده و به همین علت گزینه‌ی مناسبی برای استفاده در هتل‌هایی با اتاق خواب‌های کوچک هستند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید فریزر ایستاده

 
انواع مینی یخچال

راهنمای خرید یخچال هتلی

برای تهیه‌ی هر محصولی لازم است نکاتی مهم در خصوص خرید آن را در نظر بگیرید. یخچال‌های مینی هم از این قاعده مستثنی نیستد. اگر چه طراحی و ساخت یخچال‌های هتلی به گونه‌ایست که برای نگهداری حجم کمتری از مواد کاربرد دارد، همچنان تهیه‌ی آن‌ دقت ویژه‌ای می‌طلبد. خرید مینی یخچال مرغوب به شما این امکان را می‌دهد که تا سالیان طولانی بدون بروز هیچ مشکلی از آن استفاده کنید. اگر قصد خرید چنین محصولی را دارید حتما تا انتهای این مطلب که به بررسی نکات مهم خرید یخچال هتلی مینی پرداخته شده همراه ما بمانید.

  1. میزان گنجایش یخچال‌های هتلی بر حسب فوت مکعب سنجیده می‌شود. با در نظر گرفتن این مقیاس می‌توانید بهترین یخچال کوچک را بر اساس نیاز خود انتخاب و تهیه کنید.
  2. این یخچال کوچک یا یخچال هتلی برای سالم و خنک نگهداری نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها، می‌باشد اما این محصولات فریزر جداگانه‌ای با دربی مجزا ندارند. برخی از یخچال‌های کوچک دارای یک محفظه‌ی فریزر در قسمت داخلی کابین هستند. از این رو برای منجمد نگه داشتن مواد غذایی تهیه‌ی محصولاتی از خانواده‌ی فریزر ایستاده کینو به شما پیشنهاد می‌شود.
  3. اصولا هدف از خرید یخچال مینی، استفاده از آن در فضاهای کوچک است. بنابراین قبل از تهیه‌ی محصول به ابعاد و اندازه‌های آن و نحوه‌ی جایگیری آن در فضای مورد نظر توجه کنید.
  4. بهتر است پیش از خرید مینی یخچال هدف خود را از تهیه‌ی آن مشخص کنید. همانطور که گفته شد کاربرد یخچال مینی برای نمونه ممکن است دانشجوی خوابگاه باشید و یا تصمیم داشته باشید برای دفتر کار خود یخچالی کوچک تهیه کنید. همچنین ممکن است یخچال مینی را برای زمانی بخواهید که لازم باشید موادی نظیر عرقیجات و ترشیجات را در محلی جدا از یخچال اصلی خانه نگهداری کنید. توجه به کاربرد محصول پیش از خرید می‌تواند راهنمای خوبی برای تهیه‌ی بهترین یخچال کوچک باشد. علاوه بر این، به طور متوسط دمای یک یخچال هتلی یا مینی یخچال حدود 5 تا 18 درجه‌ی سلسیوس است. بنابراین بهتر است در نظر بگیرید که هدف‌تان از خرید یخچال مینی بار نگهداری چه نوع مواد غذایی است.
  5. به طور کلی قیمت یخچال‌ هتلی با توجه به ابعاد و ظرفیتی که دارد کم‌تر از بهای خرید یخچال ایستاده فروشگاهی است. اما قیمت این محصولات با توجه به عواملی نظیر جنس بدنه متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال اگر انتخاب شما یک یخچال هتلی با دربی از استیل ضد خش باشد، لازم است بودجه‌ی بیشتری برای تهیه‌ی آن در نظر بگیرید.
  6. همانطور که در قسمت قبل متوجه شدید، یخچال‌های هتلی از نظر سیستم سرماسازی به سه دسته‌ی کمپرسوردار، سیستم ترموالکتریک و سیستم سرمایش جذبی تقسیم می‌شوند. با توجه به نوع استفاده‌ی شما از یخچال بهتر است به سیستم سرماسازی آن هم توجه کنید. میزان صدایی که در فرآیند سرماسازی یخچال هتلی ایجاد می‌شود به قدری نیست باعث حذف گزینه‌ای خاص از محصولات مورد نظر شما شود. اما چنانچه می‌خواهید یخچالی برای اتاقی کوچک تهیه کنید، با مد نظر داشتن این نکته می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید. که این موضوع از نکات مهم در خرید یخچال مینی محسوب می‌شود.

معرفی محصول

همانقدر که در مکان‌هایی نظیر سالن ادارات یا لابی یک هتل لزوم استفاده از آبسرد کن دیده می‌شود، استفاده از یخچال مینی یا یخچال هتلی در اتاق‌های هتل‌ و اتاق کار جهت نگهداری مواد غذایی امری ضروری است. در بازار انواع مختلفی از یخچال‌ کوچک وجود دارد که ممکن است این تنوع برای شما در انتخاب محصول گیج کننده باشد. پس از ارائه‌ی نکات مهم خرید یخچال هتلی کوچک، در این بخش برای سهولت انتخاب به معرفی چند مورد از انواع بهترین یخچال‌ مینی موجود در بازار می‌پردازیم.

یخچال مینی بار هتلی سه فوت

محصولی‌ست که در مغازه‌های کوچک یا مسافرخانه‌ها برای خنک نگه داشتن خوراکی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس بدنه‌ی یخچال مینی بار هتلی از ورق گالوانیزه می‌باشد و برای جلوگیری از درز سرمای کابین، از عایق بندی پلی یورتان استفاده شده است. داخل کابین محصول مجهز به نورپردازی ال ای دی است و به همین دلیل مواد داخل یخچال با جلوه‌ی جذابی در معرض دید قرار می‌گیرند.

یخچال مینی بار

یخچال مینی بار هتلی سه فوت

یخچال مینی بار پنج فوت

یخچال مینی بار با میزان ناچیز اشغال فضا، گزینه‌ای عالی برای استفاده در هتل‌ها و ادارات است. یخچال مینی بار 5فوت بدنه‌ای ساخته شده از ورق گالوانیزه‌ی رنگی دارد. ابعاد این مینی بار 50 * 44 *94 سانتی‌متر بوده و جنس درب آن از شیشه‌ی سیکوریت است. شیشه‌ی سیکوریت از مقاومت بالایی در برابر شکستگی برخوردار می‌باشد.

یخچال 5 فوت

یخچال مینی بار پنج فوت

 یخچال ایستکول 5 فوت مدل TM-9580 CS

یخچال ایستکول 5 فوت محصولی دیگر در دسته‌ی یخچال هتلی با حجم مفید 82 لیتر می‌باشد. داخل کابین این یخچال دارای طبقه‌بندی چهارتایی بوده و در دو رنگ سفید و مشکی تولید و به بازار عرضه شده است. گرید انرژی این مینی یخچال ایستکول A می‌باشد و میزان مصرف برق کم‌تری نسبت به نمونه‌های مشابه دارد.

پیشنهاد مطالعه: معرفی بهترین مارک فریزر ایستاده

یخچال ایستکول 5 فوت

 یخچال ایستکول 5 فوت مدل TM-9580 CS

یخچال مینی بار درب شیشه ای هفت فوت

 محصولی مجهز به سیستم نورپردازی ال ای دی داخل کابین و درب شیشه‌ای برای بهتر دیده شدن خوراکی‌ها می‌باشد. یخچال مینی بار درب شیشه ای دارای سه طبقه‌ی فلزی توری با قابلیت جابه‌جایی برای نظم دادن به مواد غذایی می‌باشد. بدنه‌ی داخلی و خارجی این یخچال کوچک از ورق گالوانیزه ساخته شده که از مقاومت بالایی در برابر آسیب‌های احتمالی خارجی برخوردار است.

یخچال مینی بار هفت فوت

یخچال مینی بار درب شیشه ای هفت فوت

یخچال ایستکول 5 فوت مدل TM-835-80

یخچال ایستکول 5 فوت با ظرفیت مفید 80 لیتر و رده‌ی انرژی A گزینه‌ای مناسب برای استفاده در هتل‌ها و خانه‌های دانشجویی با صرف کمترین میزان برق می‌باشد. یخچال ایستکول 5 فوت مجهز به لامپ روشنایی، سبد جداگانه برای نگهداری میوه و طبقات قابل تنظیم است. دیگر امتیاز این وسیله صدای کم و ناچیز در پروسه‌ی سرماسازی آن می‌باشد.

یخچال ایستکول

یخچال ایستکول 5 فوت مدل TM-835-80

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *