تجربه جدید از رانندگی

کامیون‌ها ظرفیت حمل ۶۶ تن بار یا بیشتر را دارند. کامیون‌ها دارای ظرفیت‌های مختلفی هستند.

یکی از ماشین‌آلاتی که با داشتن کاربرد فراوان، در جوامع کم‌رنگ دیده می‌شود و اهمیت چندانی برای آن قائل نیستند، کامیون‌ها هستند.

 تنوع کامیون بسیار زیاد بوده و این در حالی است که در کشورها به ‌خصوص در کشور ما ایران از کارکردهای محدود آن استفاده می‌شود. کامیون به فرانسوی یکی از وسایل نقلیه موتوری باری است که برای حمل و نقل زمینی بارهای سنگین استفاده می‌شود.

کامیون کشنده فوتون آیومان

محصول پرفروش و پرطرفدار کمپانی فوتون در پکن چین، کشنده فوتون است که پیشینه آن به دو دهه قبل باز می‌گردد که در بازار از محبوبیت بالایی برخوردار است.

علت محبوبیت این دستگاه از نظر کارشناسان خودرو تکنولوژی کشنده‌های کمپانی دایملر و همچنین الهام گرفتن از کابین آن‌ها در محبوبیت کشنده فوتون است. فوتون Auman بزرگترین کامیون کمپانی فوتون است که در ساخت شاسی وموتور خود از تکنولوژی‌های مرسدس بنز و Cummins بهره می‌برد. این دستگاه در آرایش‌های مختلف و برای کاربری‌های گوناگون به تولید می‌رسد. نسخه تولید شده توسط ایران خودرو دیزل، کشنده فوتون 440 نام دارد که عدد 440 به توان تولیدی پیشرانه کامینز شش سیلندر خطی این محصول اشاره دارد. این پیشرانه همچنین قادر است تا 2060 نیوتن‌متر گشتاور را در 1200 دور بر دقیقه تولید کند. کامیون قدرتمند فوتون Auman توانایی حمل ۴۴ تن بار در جاده‌ها را دارد. سیستم ترمزی آن شامل  ABS، ASR، ESP و ترمز چرخ‌های جلو و عقب آن از نوع دیسکی است. سیستم تعلیق آن به سه بخش جلو، عقب و کابین تقسیم می‌شود. سیستم تعلیق کابین نیز  ۴ عدد بالنی را شامل می‌شود. این نسل جدید از سری‌های قبلی قوی‌تر است. موتور آن ۱۲ لیتری کامینز می‌باشد که  قدرتی به اندازه ۴۶۰ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰۰ نیوتن متر دارد.

کامیون فوتون

کامیون کشنده فوتون نسبت به خودروهای سنگین دیگر دارای اجزایی ساده و مرغوب‌تر است. همانند کامیون‌های برتر جهان به تمامی امکانات ایمنی و رفاهی برای راحتی رانندگان مجهز است.

شرکت فوتون یکی از برندهای چینی در زمینه‌ی تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین از جمله کامیونت فوتون است. در این شرکت محصولات متنوعی مثل کامیونت‌های ۶ و ۸ تنی تولید می‌شود. از سری جدید محصولات گروه خودروسازی سایپا می‌توان به کامیونت فوتون اشاره کرد. یکی از مهم‌ترین مسائلی که سبب محبوبیت کشنده فوتون شده است، گیربکس مرغوب و با کیفیت آن می‌باشد. کامیون فوتون کشنده به دو صورت اتوماتیک و دستی موجود است و توسط کمپانی زد اف کشور آلمان ساخته می‌گردد. از جمله امکانات این محصول می‌توان به کلیدهای کنترلی روی فرمان، دو تخت‌خواب، سانروف برقی، کروز کنترل، کولر و بخاری درجا، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن، سیستم هشدار انحراف از مسیر (LDWS) و ترمزهای دومداره پنوماتیکی دیسکی مجهز به فیلتر رطوبت‌گیر و با سیستم‌های ABS، ASR، ESP و سیستم ترمز اضطراری هوشمند AEBS اشاره کرد.

فوتون

کامیون باری آمیکو

کامیون‌های باری آمیکو، قابل رقابت با محصولات برتر خارجی و نظر مثبت بسیاری از خریداران را به خود جلب و از ویژگی‌های خوب انواع کامیون آمیکو می‌توان به گیربکس درجه یک، دیفرانسیل قوی، زیربندی عالی و قدرت زیاد اشاره کرد.

با توجه به کمبود کامیون‌های چینی باری جفت دیفرانسیل در بازار ایران و در کل کمبود کامیون‌های باری در ایران، در چهار سال اخیر توجه ویژه‌ای به کامیون باری آمیکو شده و شرایط خوبی را در بازار دارد. موتور ۶ سیلندر خطی،‌ مجهز به توربوشارژ و اینترکولر، پوشش استاندارد یورو ۳، حداکثر قدرت ۴۰۰ اسب بخار، حداکثر گشتاور ۱۹۲۰ نیوتن متر، حجم موتور ۱۱٫۵ لیتر،گیربکس ۱۶ دنده دستی با همراه دو دنده عقب، کلاج تک صفحه‌ای یکی از مزیت‌های این دستگاه محسوب می‌شود. از رقبای اصلی آمیکو باری تک محور کامیون رنو از شرکت سایپا دیزل، کامیون ایویکو و اف‌ام ولوو می‌باشد. شرکت آمیکو بیش از 55 مرکز خدمات پس از فروش در اکثر نقاط کشور تأسیس کرد، با ارائه آموزش‌های فنی، افزایش گارانتی از یک سال به چند سال برای داخل کشور توانست خدمات پس از فروش قابل توجه‌ای را به مشتریان خود ارائه دهد. معایب اصلی این خودرو داشتن طراحی قدیمی و کیفیت پایین داخل کابین این خودرو می‌باشد.

 

کامیون باری و کمپرسی بنز 1924

کامیون ۱۹۲۴ در دو نوع باری و کمپرسی است. کامیون‌های بنز ۱۰ تن در ایران در دو سری باری و کمپرس تولید می‌شود که نسخه کمپرس و باری تنها از نظر طول شاسی با یکدیگر متفاوت هستند و دیگر در تمام بخش‌ها مشابه یکدیگراند. مدل باری با پسوند L‌ و مدل کمپرسی با اسم LK نامگذاری شده است.

عدد ۱۹۲۴ جلوی نام محصولات بنز به معنای تناژ ماشین + قدرت موتور هست. دو عدد اول به تناژ ماشین و دو عدد بعد به قدرت موتور * ۱۰ اشاره دارد. یعنی بنز ۱۹۲۴ دارای ۱۹ تن وزن و ۲۴۰ اسب بخار قدرت است. کامیون بنز 1924 دارای یک پیشرانه بسیار قوی شش سیلندر 24 سوپاپ با حجم 11000 سی سی می‌باشد. وجود این موتور قوی بر روی این کامیون تنها نیاز به توربو شارژ پر قدرت برای باز شدن نفس موتور دارد. یربکس کامیون بنز 1924، هیچ شباهتی به کامیون بنز 1921 ندارد. گیربکس این کامیون به دو صورت شش و هشت دنده در بازار وجود دارد و ساخت کمپانی زد اف کشور آلمان می‌باشد. مدل ۱۹ تنی این کامیون‌ها در ایران نیز تولید شد که به کامیون بنز ۱۹۲۴ معروف است. تولید کامیون و کامیونت‌های مرسدس بنز از سال ۱۳۴۳ توسط شرک صنعتی خاور در ایران آغاز شد.

خرید ماشین سنگین در روز های اخیر افزایش چشمگیری را داشته است. چرا که بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل به دنبال گسترش فعالیت‌های خود هستند. از سوی دیگر واردات مربوط به ماشین‌های سنگین اروپایی کاهش یافته است.

پیشنهاد می‌شود که در زمان خرید ماشین سنگین، حتما مشخصات فنی موتور آن را بررسی نمایید. توجه داشته باشید که قدرت موتور ماشین‌های سنگین با یکدیگر متفاوت است.

تجربه جدید از رانندگی

کمپانی‌های تولیدکننده‌ی خودرو حمل‌کننده، نظیر کامیون، همواره تلاش برای پیشرفت این صنعت داشته‌اند. به‌طوری‌که در دهه‌های اخیر، کامیون‌هایی با توان و گشتاور بالا و همچنین مصرف سوخت پایین و ویژگی‌های جذاب به تولید رسیده است.

ویژگی‌های کامیون در خوب یا بد بودن آن می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. کامیون‌هایی در لیست بهترین کامیون جهان قرار می‌گیرد که از آپشن‌های به روز و پیشرفته‌ای همراه باشند. در کامیون‌های نسل جدید، با ویژگی‌هایی نظیر دوربین‌های مختلف در کامیون که باعث از بین رفتن نقطه کور راننده می‌شود، سیستم صوتی پیشرفته، وجود صفحه نمایشگر با بررسی اطلاعات مسافت یا اطلاعات وضعیت خودرو، مکان استراحت برای راننده و … روبه‌رو شده‌ایم.

 

 

ترانزیت ولوو

شرکت سوئدی ولوو تراکس تولید کننده کامیون‌های ولوو FH می‌باشد. ولوو اف اچ نام مدلی از کامیون‌های ولوو است که از سال 1993 تاکنون بدون وقفه تولید شده است.

اف اچ در دو مدل سنگین FH و فوق سنگین FH16 عرضه می‌گردد و از ابتدای معرفی تا کتون 4 ویرایش کلی را پشت سر گذاشته که از سری اول تا چهارم می‌باشد. این دستگاه محبوبیت بسیاری در میان طرفداران خودرو سنگین دارند، ولوو تاکنون بیشتر از 400 هزار مدل از این کامیون‌ها را به فروش رسانده است. در مورد توان حمل بار این کامیون‌ها باید بگوییم که بسته به نوع گیربکسی که در آن‌ها استفاده شده است می‌توانند بین 44، 55 و 60 تن بار حمل کنند. همچنین گیربکس استفاده شده در آن‌ها این قابلیت را دارد که آپدیت شود. به طور مثال در صورتی که نرم افزار مخصوص آن را فعال کنید می‌توانید با کامیون خود بارهایی با وزن 85 تا 180 تن را نیز حمل کنید. یک گیربکس دستی 14 ساعته برای ولوو FH  قابل انتخاب است که از مکانیزم سیمی استفاده می‌کند، این گیربکس دارای این توانایی است که برای تمامی نسخه‌ها میزان مجاز خود را تا 100 تن برساند.

 

ترانزیت سنگین

ترانزیت بنز 18 چرخ

ماشین‌های 18 چرخ از جمله متنوع‌ترین و کاربردی‌ترین ماشین‌های حمل بار هستند که برای حمل و نقل شهری و بین شهری استفاده می‌شوند،که دارای انواع مختلفی هستند. ۱۸ چرخ‌ها تا ۲۴ تن ظرفیت بارگیری دارند. بین ۱۲.۳۰ تا ۱۳.۶۰ متر طول دارند. ۲.۴ تا ۲.۵ متر عرض دارند و ارتفاع مجاز برای بارگیری ۳ متر است.

تریلی ترانزیت بیشتر برای بارهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که دارای حجم زیادی باشد مثل پوشاک که حجم زیادی از ماشین را اشغال می‌کند. موارد دیگر استفاده از ماشین سنگین بدین شکل است که بارهایی که نباید دچار آبدیدگی بشوند و در مقابل برف و باران و طوفان مقاوم باشد از تریلی ترانزیت استفاده می‌شود. زیرا تریلی در برابر هرگونه آبدیدگی محافظ خوبی می‌باشد و 100% تضمین بار می‌شود. لازم به ذکر است که از ترانزیت نمی‌توان در داخل شهر استفاده کرد به دلیل اینکه داخل شهر تردد تریلی ممنوع می‌باشد.

 

ترانزیت

تریلی ترانزیت 18 چرخ اسکانیا

شرکت اسکانیا ابتدا یک کارخانه دوچرخه سازی بود که در سال 1900 تاسیس سپس در سال 1995 شروع به تولید کامیون‌های سری 4 کرد که بسیار موفقیت‌آمیز بود.

اسکانیا تحت مالکیت فولکس واگن قرار داشته و حضور گسترده‌ای در ایران دارد. به گفته هنریکسون، این شرکت سالانه پنج تا 6 هزار کامیون و اتوبوس در ایران به فروش می‌رساند. اسکانیا سال گذشته 109 هزار و 415 خودرو در دنیا فروخته که پنج درصد از فروش‌های آن در ایران بوده است. اسکانیا اولین حضور اتاق استریم‌لاین بر روی کشنده‌های ایران بود که همه سری‌های R460 بصورت گیربکس اتوماتیک بودند و همچنین با تنوع رنگی زیاد وارد وارد بازار شدند. سری R460 کشنده‌ایی بسیار کارآمد و مناسب برای هر نوع کاربری بود. در ایران برخلاف بسیاری از کشورها، کشنده‌ها باید در کاربری‌های مختلف توانایی مناسب داشته باشند که کامیون‌های سری R دقیقاً همینطور بودند. برای مثال همین مدل R460 در انواع کاربری‌هایی مثل کمپرس، کفی و یا ترانزیت بین‌الملل می‌بینیم در حالی که در همه این موارد موفق و کاربردی است.

ترانزیت جاده

تجربه جدید از رانندگی

تراکتور یک واژه خارجی به معنای کشنده است، از این وسیله برای تامین قدرت وسایل و ادوات به منظور انجام کارهای کشاورزی به کار می‌رود.

کلمه تراکتور به ماشین‌هایی گفته می‌شود که جهت کشیدن یک بار یه یک وسیله به کار می‌رود.

از تراکتور در بسیاری از کارهای کشاورزی مانند: شخم زدن، درو کردن، دندانه زدن، تسطیح، بذر افشانی، نرم کردن خاک، سم پاشی، بار کشی و ... استفاده می‌شود. تراکتورهای امروزی همگی به موتورهای درون سوز که از سوخت‌های فسیلی (بنزین ، گازوئیل ، گاز مایع) استفاده می‌کنند، مجهز هستند. تراکتورهای اولیه فاقد اتصال سه نقطه بودند و همانطور که اشاره شد، ادوات کشاورزی عموماً به دنبال تراکتور کشیده می‌شدند. با اختراع سیستم هیدرولیک و اتصال سه نقطه، اکثر ادوات به صورت سوار یا نیمه سوار ساخته شدند. تراکتورهایی که ادوات بر آن‌ها سوار باشند قابلیت فرمان دادن و دور زدن بیشتری داشته طول کل تراکتور و وسیله کمتر است بنابراین فضای کمتری اشغال می‌نماید.

تراکتور 475

پیکاپ آسنا مجهز به پیشرانه 4 سیلندر میتسوبیشی با حجم موتور 2400 سی‌سی، 143 اسب بخار قدرت و گشتاور 210 نیوتن متر و گیربکس 6 دنده (1+5) با استاندارد یورو 5 است.

در استاندارد یورو 5 میزان مجاز اکسیدهای نیتروژن بسیار سخت‌گیرانه است. این محدودیت زیاد بر روی میزان ذرات معلق در خودروهایی با سطح استاندارد آلایندگی یورو 5 گام‌های بزرگی در راه رسیدن به سطح کیفی مورد انتظار برای ارتقای سلامت جامعه و حفظ محیط‌زیست است. پیکاپ آسنا دنده‌ای یک خودرو دوگانه‌سوز (گاز و بنزین) یک خودرو سازگار با محیط‌زیست است که امکان استفاده از سوخت CNG نیز در آن مهیا است. همین این امر نیز تا حد زیادی در کاهش مصرف بنزین و سطح آلاینده‌ها بسیار مؤثر است.

تراکتور مدرن

تراکتور 399

یکی از قدیمی‌ترین ماشین‌های مولد نیرو که در کارهای کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تراکتور کشاورزی 399 تک دیفرانسیل است. که در واقع ساختمان این تراکتور روز به روز تکمیل‌تر می‌شود.

موتور تراکتور 399 ساخت شرکت موتور سازان است حداکثر قدرت موتور این تراکتور در دور 2200 دور به میزان 110 اسب بخار می‌باشد و حداکثر قدرت در دور 1200ف 444 نیوتن متر می‌باشد،حداکثر قدرت محور P.T.O تراکتور 399  95 اسب بخار می‌باشد، موتور این تراکتور دیزلی چهار زمانه تزریق مستقیم است و سیستم تنفس آن تنفس طبیعی می‌باشد، حجم موتور این تراکتور 6 لیتر می‌باشد، و تعداد سیلندر نیز 6 عدد می‌باشد. این تراکتور مجهز به دو عدد باطری به قدرت هر کدام 66 آمپرساعت می‌باشد، و دینام آن 45 آمپر و همچنین سایر تجهیزات شامل پانل دیجیتالی – بوق- پریز 7 پایه‌ای تریلر می‌باشد.

تراکتور 485

تراکتور ITM 485 مجهز به پیشرانه چهار 4 سیلندرخطی، طراحی اصلی موتور پرکینز سری 4.248 که طراحی آن به سال 1975 بر می‌گردد و با 75 اسب بخار  یکی از پرکاربردترین موتورهای پرکینز در دنیا بوده که البته امروزه طراحی جدید تا حد زیادی دست خوش تغییر شده است.

لوازم یدکی تراکتور 485 شامل انواع قطعات موتوری، شاسی، بدنه و انواع قطعات و ملحقات قابل نصب برای استفاده‌های گوناگون می‌باشد. از این رو که کاربری تراکتور 485  برای اموری است که فشار مضاعفی بر موتور وارد می‌کند، بنابراین قطعات به کار رفته در موتور باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا بتوانند کارآیی مناسب و عمر مفید موتوری را هم بالاتر ببرد. تراکتورهایی که دارای وزنی معادل با حدود شش تن بودند و موتور آنها با دو سیلندر دارای این توانایی و قدرت بودند که در بهترین حالات نیرویی معادل با چهل و هشت اسب بخار را تولید نمایند، اینگونه از ماشین آلات (تراکتورها) را قادریم تا به صورتی کلی به دو دسته دارای دو چرخ متحرک و مجهز به قفل کن پولوس و یا ، دارای چهار چرخ زنجیری تقسیم نماییم.

انواع تراکتور

تجربه جدید از رانندگی

از حیاتی‌ترین صنایع، صنعت حمل و نقل در تمامی کشورهای دنیا است.این صنعت با پیشرفت‌های زیادی در دهه‌های گذشته، همراه بوده است.

برای حمل هر باری استفاده از کامیون منطقی نیست چرا که اگر بار مورد نظر وزن زیادی نداشته باشد، پیشنهاد می‌شود از خودروی کوچک برای حمل بار با وزن کم استفاده شود. چرا که حمل بار به سادگی صورت می‌گیرد و هزینه کمتری برای صاحب بار به همراه خواهد داشت. شرکت‌های مختلفی از جمله ایرانخودرو و سایپا وانت بارهایی را روانه بازار کرده‌اند که هر کدام از آن‌ها مزیت‌هایی دارند.

 

خودرو سوزوکی گرند ویتارا

کمپانی ژاپنی سوزوکی سال 1909 میلادی توسط Michio Suzuki و با نام Suzuki Loom Works تاسیس شد که البته تا سه دهه تنها فعالیت شرکت در زمینه ساخت و طراحی ماشین آلات نساجی و بافتدگی بود.

سال 1385 پای سوزوکی گرند ویتارا به‌عنوان محصول وارداتی ایران ‌خودرو به خیابان‌های کشور باز شد. به کار بردن تجهیزات استاندارد و لوکس همانند بلوتوث، کنترل آب و هوای اتوماتیک و مسیر یاب ماهواره‌ای که این تجهیزات در میان رقبای ویتارا جزو تجهیزات سفارشی محسوب می‌شوند، نکته‌ی مثبت بزرگی برای این خودروست. از محاسن این خودرو می‌توان ایمنی بالا و امکانات و آپشن‌های مناسبش را نام برد. از سال ۱۳۹۵ نیز نسخه فیس‌لیفت Suzuki Vitara با برخی تغییرات ظاهری و اضافه‌شدن بعضی آپشن‌ها به میدان راه یافت. در حال حاضر خودرو گرند ویتارا 2.4 لیتری اتوماتیک را با نام سوزوکی کد 10 نیز می‫شناسند. این خودرو با دریافت یک فیس‌لیفت در ظاهر، امکانات رفاهی بیشتری را هم دریافت کرد و ایران خودرو هم بسیاری از آپشن‌ها را بر روی آن قرار داده است. هرچند ویتارا هم چنان از رقبای کره‌ای و حتی چینی خود در بخش آپشن‌ها عملکرد ضعیف‌تری دارد.

وانت باری

سمند سورن پلاس

 سورن پلاس، که باید آنرا دومین فیس‌لیفت خانواده سورن بدانیم، در واقع همان سورن ELX است ولی با این تفاوت که موتور یورو5 و کروز کنترل دارد. در قسمت ظاهری نیز، ایران خودرو تغییرات فراوانی در جزییات سورن پلاس انجام داده است.

سورن پلاس جدیدترین عضو خانواده سمند است که از پاییز سال ۹۹ تولید و عرضه آن توسط بزرگ‌ترین خودروساز کشور، یعنی شرکت خودرو سازی ایران خودرو آغاز شده است. سمند سورن پلاس با همان پیشرانه EF7 که روی تمامی محصولات این خانواده اعم از سمند معمولی، دنا، دنا پلاس و سورن نصب می‌شود روانه بازار خواهد شد. این پیشرانه 4 سیلندر قادر است تا 115 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقيقه و 159 نيوتن متر گشتاور در 3500-4500 دور در دقيقه را تولید کند که طبق استاندارد‌های یورو ۵ ساخته‌شده است. به طور خلاصه سورن پلاس با اینکه چهره‌ای در شان و شخصیت یک محصول امروزی در سطح جهانی را ندارد و از بسیاری زوایا قدیمی بودن زبان طراحی و حتی پلتفرمش را فریاد میزند اما در قیاس با سمند و نسخه قدیمی سورن وضعیت بهتری پیدا کرده و اندکی زیباتر شده است.

وانت باری مزدا

وانت باری مزدا از جمله خودروهایی است كه مزيت‌های زيادی برای صاحبان مشاغل مختلف دارد. وانت مزدا يكی از محبوب‌ترين خودروهای وانت در ايران است و توانسته رضايت كاربران خود را به خوبی جلب نمايد. کارایی، استحکام، قدرت، توانایی حمل بار و فضای کافی برای سرنشینان، از جمله امتیازات ارزشمند این خودور می‌باشد. طراحی داخل کابین این خودرو نیز همانند طراحی ظاهری فاقد جذابیت بوده و دارای طراحی بسیار ساده‌ای می‌باشند. 
طراحی فرمان و غربیلک بسیار شبیه به مدل فرمان ساینا و تیبا است. پلاستیک بکار برده شده در داخل کابین که همه جای داخل کابین را فرا گرفته، دارای جنسی خشک و کیفیتی نه چندان بالا است. می‌ توان گفت در این سال ها وانت مزدا یکی از پر تقاضا ترین و پرطرفدارترین خودرو های تجاری محسوب می شده که کاربرانش انتقاد زیادی از اون نکردند.

وانت سواری

امروزه با ‌توجه به افزایش قیمت خودروهای صفر، خرید خودرو دست دوم و کارکرده برای مصرف‌کنندگان مقرون به صرفه‌تر است.

بهترین زمان برای خرید خودرو دست دوم و کارکرده بعد از تعطیلات عید نوروز است. چراکه اکثر فروشندگان قبل از تعطیلات تمامی سرویس‌های خودرو خود را اعم از تعویض روغن موتور گیربکس، لنت‌ها، شمع و وایر، لاستیک‌ها انجام داده‌اند. یکی از مهم­ترین مسائل در خرید ماشین دست دوم، بررسی فنی آن است. هیچ‌­کس نمی­‌خواهد ماشینی خریداری کند که ظاهری خوب داشته باشد ولی مجبور باشد در بازه‌­های زمانی کوتاه­‌مدت به تعمیرکار مراجعه کند و مدام در رفت و آمد در مسیر مکانیکی باشد. شرکت بازرگانی باربدتک، سایت فروش ماشین‌های کارکرده با تجربه بیش از چند سال فعالیت در بازار ماشین‌های کارکرده است. این شرکت خدماتی همچون معامله امن، آسان و فوری را برای فروشندگان و خریداران خودروهای کارکرده و دست دوم فراهم می‌کند. این نکته هم ذکر می‌شود که در بالا فقط به چند نمونه از خودورها اشاره شده است، که شما برای اطلاع از سایر دستگاه‌ها می‌توانید با کارشناسان بخش فروش تماس حاصل نمایید.

تجربه جدید از رانندگی

جرثقیل ماشینی قدرتمند است که برای جا به جایی اجسام سنگین از آن استفاده می‌شود. استفاده از یک سیستم کابل یا زنجیر و قرقره‌ها در تمام انواع جرثقیل‌ها مرسوم است. جالب است بدانید که امروزه با کمک انواع جرثقیل‌ها می‌توانیم سازه‌های سنگین را در وسط دریاها و اقیانوس‌ها یا بر فراز ساختمان‌های آسمان خراش نصب کنیم. جرثقیل‌ها انواع متفاوتی دارند که هرکدام بسته به نوع و کاربردشان در عملیات‌های مختص به خود به کار گرفته می‌شود. به طور کلی می‌توان یک دسته بندی کلی ارائه کرد، جرثقیل‌های ثابت و متحرک و سقفی.

جرثقیل اطلس

جرثقیل اطلس از جمله‌ی شرکت‌هایی است که با در اختیار داشتن انواع جرثقیل‌ها در تناژ و ارتفاع‌های مختلف و تجهیزاتی ایمن و به روز برای کاربردهای مختلف، خدماتی نظیر حمل و جابه جایی انواع دستگاه صنعتی، کانکس، جابه جایی انواع چیلرها در ارتفاعات و جابه‌جایی و حمل هرگونه وسیله در وزن‌های ۳ الی ۱۶۰ تن را با کمترین قیمت و خسارت انجام می‌دهد.

در حالت کلی می‌توان تولیدات این برند خوش‌نام را در دسته‌بندی‌های ماشین‌آلات خدمات شهری و کشاورزی، ماشین‌آلات نظامی، تجهیزات جابه‌جایی در بنادر و صنایع دریایی، جرثقیل‌های سبک‌وسنگین، بیل مکانیکی، لودر و غلتک جای داد.

جرثقیل اطلس

جرثقیل کاتو

جرثقیل کاتو از شناخته شده‌ترین و قدیمی‌ترین برندهای جرثقیل در ایران می‌باشد. جرثقیل‌ها بسته به نوع کاربری و فضایی که در آن اقدام به فعالیت می‌کنند دارای ساختار لاستیک متفاوتی هستند.

این نوع از جرثقیل‌ها بر پایه فناوری‌های نوین و پیشرفته‌ی روز دنیا طراحی و تولید شده‌اند. لذا از کیفیت بی‌نظیری برخوردار خواهند بود. این طراحی فوق العاده، شرایط ایده‌آل و منحصر بفردی را برای اپراتور به همراه خواهد داشت. این برند یک برند ژاپنی است که با توجه به خلاقیت و نوآوری بی‌نظیر طراحان و مهندسین، برنامه ریزی و اجرا شده است. در نتیجه با تهیه و بهره برداری از این ماشین آلات، شاهد کیفیت بی‌نظیری خواهید بود. از جمله ویژگی‌های برجسته در این ماشین‌ها می‌توان به تحرک خارق العاده و مانور بی‌نظیر آنها در کنار ایمنی بسیار بالا و قابلیت اطمینان فوق العاده اشاره نمود.

 

جرثقیل قابل حمل

جرثقیل سالیار

شرکت سالیار یک برند ایرانی و تولید کننده انواع جرثقیل است، و با استفاده از طراحی‌های بروز و مطابق ب معیارها و استانداردهای جهانی توانسته یک محصول مشتری پسند تولید و به بازار عرضه کند.

انواع جرثقیل سالیار از باب کیفیت زبان زد هستند و تقریباً صنعتگری نیست که به محصولات این برند نیاز نداشته باشد. با نگاهی به محصولات این شرکت آن‌ها را در تنوعی قابل‌قبول می‌یابیم. از طرفی مدیران این مجموعه می‌کوشند تا با توسعه کارخانه‌های تولیدی خود هرروزه بر تعداد محصولات خود بی افزایند. برخی از ماشین‌آلات تولیدی شرکت سالیار را می‌توان بدین‌گونه برشمرد. ایده‌های جدیدی که در ساخت جرثقیل‌های این برند به‌کارگرفته‌شده، سبب پویایی صنعت ماشین‌های سنگین باربری کشورمان گشته است. ازاین‌رو نهادهای بسیاری امروزه از انواع جرثقیل سالیار در جهت پیشبرد فعالیت‌های خود کمک می‌گیرند و صدالبته به نتایج درخشانی نیز در حوزه کاری خود دست می‌یابند.

جرثقیل سالیار

تجربه جدید از رانندگی

ابزارهای مختلف و ادوات گوناگون و جدید، امروزه با پیشرفت و توسعه تکنولوژی در اختیار انسان‌ها برای رفع نیازها قرار گرفته است.

اختراع، توسعه و به کارگیری ادوات راه سازی نیز جدا از موضوع نیست. در واقع ماشین آلات راه و ساختمانی یکی از بهترین نوع اختراعات بشری است که برای انجام کارهای راه سازی در اختیار بشر قرار گرفته است.

مجموعه‌ای از انواع ماشین آلات ساختمانی جزء ملزومات اساسی پروژه‌های عمرانی هستند که برای موقعیت‌های مختلف استفاده می‌شوند. اهمیت این ماشین آلات با پیشرفت تکنولوژی و تحولات موجود در صنعت ساخت و ساز، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

 

بولدوزر

ماشین حفاری بولدوزر یکی از پرکاربردترین انواع ماشین آلات ساختمانی است که برای انجام بسیاری از عملیات خاکبرداری از سطح زمین مورد استفاده قرار می‌گیرد. بولدوزرها به تسطیح زمین و پاکسازی آن کمک کرده و به ایجاد راه‌‌های اولیه نیز کمک می‌کنند. این ماشین دارای تیغه‌ٔ فولادی در جلو می‌باشد که توانایی جابجایی حجم‌های گسترده‌ای از خاک، شن و ماسه و نخاله و … را در حین کار دارد.

بولدوزرها به دلیل داشتن موتورهای بسیار قوی و پر قدرت و همچنین چرخ‌های زنجیر دار که دارای قدرت بالایی می‌باشد و مناسب زمینهایی می‌باشد که امکان کار کردن با دیگر ماشین‌ها وجود ندارد. در صنایع معدنی، راهسازی و کشاورزی، مسطح کردن زمین، هل دادن مواد و حذف کنده‌ها و بلوک‌های بزرگ از روی زمین، بدون وجود ماشین آلاتی مانند بولدوزرها غیرممکن به نظر می‌رسید. اولین طرح از بولدوزرها یا تراکتورهای چرخ زنجیری، در سال ۱۹۰۴ توسط بنجامین هولت پرداخته و اجرایی شد و اکنون بیش از ۱۰۰ سال است که از نیروی آن در پروژه‌های مختلف به کار گرفته می‌شود.

 

بیل مکانیکی

 یکی از انواع ماشین آلات ساختمانی و عمرانی، بیل مکانیکی است که نسبت به بقیه ماشین آلات برای گودبرداری‌های شهری مناسب‌تر است. بیل مکانیکی می‌تواند مثل یک پیکور (چکش هیدرولیکی سنگین)، سنگ‌های بزرگ را خرد کند. این دستگاه شامل بازوی مفصلی (دکل و استیک)، باکت و کابین گردان (فیرو) در قسمت بالا و در قسمت پایین شامل چرخ، زنجیری یا چرخ لاستیکی می‌باشد. برای انجام کار در زمین‌هایی با خاک نرم و حجم زیاد، لودر ماشینی اقتصادی‌تری می‌باشد اما برای انجام عملیات درون شهری مناسب نیست.

بیل مکانیکی‌ها اغلب برای کاربردهای زیر استفاده می‌شوند:1- حفاری برای پی ساختمان یا تخریب آن‌ها  2- استخزاج خاک روی مواد معدنی برای آماده سازی فعالیت استخراج ماده معدنی 3-وسایل بارگیری در معادن سنگ ساختمانی، تونل‌ها و…   4- حفاری کانال‌ و ترانشه برداری  5- انجام فعالیت‌های مختلف بوسیله دستگاه‌های متصل به آن مانند چکش، بلند کردن تجهیزات، هل دادن قطعات، قطع درختان، حفاری و کوبش شمع

 

ماشین آلات ساختمان

آسفالت صاف کن 

ماشین‌های آسفالتکاری با ایجاد رویه‌های آسفالتی، یک سطح غیر قابل نفوذ ایجاد می‌کنند که مانع از نفوذ آب و فرسایش زیر سازی جاده می‌شود. این گونه روکش‌ها را رویه انعطاف پذیر گویند. کاربرد این دستگاه‌ها در عمل تراکم اساس و سطح آسفالت راه می‌باشد. این غلتک‌ها معمولاً برای تسطیح سطح نهایی کار مورد استفاده قرار می‌گیرند و گاهی به نام غلتک اتو نامیده می‌شوند. اين نوع غلتک‌ها برای تراكم خاک‌های دانه‌دار از قبيل ماسه و شن و خرده سنگ مؤثر بوده و همچنين برای صاف كردن سطح خاک‌هایی كه با غلتک‌هایی پاچه بزی متراكم شده‌اند، مورد استفاده قرار مـی‌گيرنـد.

خودرو راه

تاور کرین

نام دیگر آن جرثقیل برجی است و توانایی بالا بردن اجسام سنگین‌ وزن را دارد. شما تاور کرین‌ها را در سطح شهر و هنگام ساخت ساختمان‌ها بسیار مشاهده می‌کنید. این دستگاه‌ها، شکل مدرنی از اهرم‌های تعادلی هستند که از همان قطعات اصلی تشکیل شده‌اند و معمولا پایه آنها به طور ثابت درون بتن قرار می‌گیرد. این وسیله جابه‌جایی مصالح سنگین، کنترل و هدایت تجهیزات سنگین در سازه‌هایی است که ارتفاع زیادی دارند.

قدرت باربرداری در تاور مبنی بر ساختار آن‌ها می‌باشد که تا چه تناژی را می‌تواند از روی زمین بلند کند، این کار توسط الکتروموتور انجام می‌شود و الکتروموتور به گیربکس و از گیربکس به درام یا همان وینچ متصل است و توسط وینچ مقدار نیاز سیم بکسل تا ارتفاع مورد نیاز دستگاه و رابطی به نام هوک قلاب به بار متصل می‌گردد. کاربرد این دستگاه در سد سازی، پل سازی، ساخت و سازهای بلند مرتبه، ساخت و سازهای مسکونی، اداری و تجاری، صنایع، نیروگاه‌ها و کارخانه‌ها است.

 

بنر تاور کرین

تجربه جدید از رانندگی

تریلی یکی از پرکاربردترین ماشین‌های حمل بار جاده‌ای در اکثر کشورهاست. امروز محموله‌های مختلفی از فراورده‌های نفتی و شیمیایی گرفته تا محصولات خوراکی و اقلام مصرفی توسط انواع مختلف بارگیرها مانند تریلرهای کفی، کمپرسی، تانکر، چادری و.. حمل می‌شوند.

کامیون‌ها برای حمل بار به تریلر نیاز دارند. تریلرها وسایل نقلیه باربری اضافی هستند که باید هنگام رانندگی در بزرگراه دیده باشید که به کامیون متصل شده‌اند. انواع مختلفی از تریلرها وجود دارد که هر کدام ظرفیت بارگذاری متفاوت و هدف متفاوتی دارند.

 

تریلی کفی

ریلی کفی به کامیون‌هایی گفته می‌شود، که قسمت‌های بار آن اصلا دیواره ندارد و همچنین حمل بارهای پالت شده یا آهن آلات سنگین و در برخی موارد ماشین آلات سنگین با ماشین آلات عمرانی و راه سازی را انجام می‌دهند.

کف تریلی‌های کفی از چوب‌های چند لایه ، ضد آب با روکش مخصوص ساخته می‌شود، که با ورق‌های مسطح و محکم پوشانده می‌شوند. قطعات فلزی تریلی کفی ، از فلزات با استحکام بالا مثل فولاد ساخته می‌شود، که موجب می‌شود تا توانایی حمل بارهای سنگین را داشته باشند. از تریلی‌های کفی برای حمل بارهایی که معمولا ارتفاع غیر استاندارد دارند استفاده می‌کنند، همچنین وسایلی که حجم کم ولی وزن بالایی خواهند داشت. به عنوان مثال از این ماشین جهت حمل توپ فولادی، میلگرد و تیر آهن استفاده می‌شود. از گونه‌های مختلف این نوع تریلی میتوان به شرکت‌های زیر اشاره کرد: شرکت دانگ فنگ، شرکت ولوو، شرکت اسکانیا و شرکت داف

انواع تریلی

تریلی تانکر

از تریلی تانکر برای انتقال تعدادی سیال استفاده می‌شود. از آنجایی که این مایعات دارای ترکیبات متفاوتی هستند، به انواع مختلفی از بدنه تریلر نیاز دارند. به عنوان مثال، برای سوخت‌هایی مانند بنزین و گازوئیل، باید به بدنه مخزن ساخته شده از فولاد کربن، فولاد ضد زنگ یا آلیاژ آلومینیوم نگاه کنید. مایعاتی مانند روغن‌های خوراکی معمولاً در تریلرهای آلومینیومی حمل می‌شوند زیرا مایعات را آلوده نمی‌کنند، سبک وزن هستند و به راحتی تمیز می‌شوند.

هنگامی که برای خرید مخزن به تانکرسازی مراجعه می‌کنید از سازنده بپرسید آیا تست نشتی بر روی تانکر انجام می دهد یا خیر اگر تست نشتی ندارد ریسک نکنید و به خصوص تریلی تانکر حمل سوخت را تست کنید زیرا هنگام حمل و نقل ممکن است کل محموله را از دست دهید.

ماشین تریلی

تریلی لبه دار

تریلی لبه دار به تریلی‌هایی گفته می‌شود که در کنار خود دارای لبه یه بغل است. به این نوع تریلی، تریلی بغل دار هم گفته می‌شود. این مدل تریلی ها معمولا در طرفین و انتها از پنل های چوبی بهره بهره برده اند. ارتفاع دیواره این کامیون‌ها در حالت استاندارد و معمولی باید 80 سانتی‌متر با کف اتاق فاصله داشته باشند. این نوع از تریلی‌ها برای موادی که به صورت بسته‌بندی هستند معمولا بارگیری نمی‌شوند. خاک، شن، مواد دیگری که بدون بسته‌بندی هستند و بیشتر برای این نوع از تریلرها استفاده می‌شوند. درب‌های تریلی بغلدار از هر دو طرف باز می‌شود تا بارهایی که می‌شود با لیفتراک از کنار زده شود به راحتی این کار انجام گردد. افزون بر این‌، امکان رفت و آمد این کامیون‌ها در طول روز در معابر شهری وجود ندارد و می‌بایست در ساعات پایانی شب اقدام به تردد نمایند.

 

تریلی

تریلی تیغه 

تیغه تریلی نوعی از کفی تریلی است که برای جابجایی کانتینر استفاده می‌شود. تیغه ساده‌ ترین و سبک‌ ترین نوع بارگیر غیرثابت است. محل بار تریلی کانتینربر بوسیله تیغه‌ای طولی به دو قسمت مساوی تقسیم می‌شوند. تیغه‌های تریلر دو نوع هستند، یک نوع برای حمل کانتینر و نوع دیگر برای حمل مخازن مناسب است.

از تریلی تیغه برای جابه‌جایی و حمل کانتینرهای مختلف، حمل مخزن شیر آب، جابه‌جایی مخزن آمونیاک، حمل مخازن فرآورده‌های شیمیایی استفاده می‌شود. شاسی و قطعات این تریلر تیغه از فولاد ساخته شده‌اند که استحکام بالایی دارند و می‌‌توانند تا سالیان طولانی قابل استفاده باشند و در صورت استفاده‌ی طولانی مدت هم دچار ساییدگی یا آسیب نمی‌شوند. وجود این قطعات با کیفیت به افزایش طول عمر این تریلی کمک می‌کند. تیرهای اصلی این نوع تریلرها معمولا فولادی جوشی هستند که با تسمه  استاندارد و لبه‌های گرد مورد استفاده قرار می‌گیرند. در قسمتی از این تریلی، محفظه‌ای مخصوص قرار دادن کپسول آتش نشانی هم وجود دارد تا بتوان برای افزایش امنیت کپسول آتش نشانی هم در آن محفظه قرار داد.

 

بسیاری از رانندگان با اینکه پول خرید کامیون صفر چینی را دارند، اما ترجیح می‌دهند تا ماشین‌های خارجی دست دوم را بخرند تا خیالشان از بابت کارکرد و عمر مفید ماشینشان راحت باشد. یکسری از ماشین سنگین‌های دیگر به نام تریلی می‌باشند که همگی ما با آن آشنا هستیم، این مدل از ماشین سنگین‌ها برای بارهایی با وزن‌های سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرند که وزنی به بالای چندین تن دارند.

شرکت بازرگانی باربدتک، سایت فروش ماشین‌های کارکرده با تجربه بیش از چند سال فعالیت در بازار ماشین‌های کارکرده است. این شرکت خدماتی همچون معامله امن، آسان و فوری را برای فروشندگان و خریداران خودروهای کارکرده و دست دوم فراهم می‌کند. این نکته هم قابل ذکر است که در بالا فقط به چند نمونه از دستگاه‌ها اشاره شده است، که شما برای اطلاع از سایر موارد می‌توانید با کارشناسان بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

تجربه جدید از رانندگی

یکی از زیباترین خودروهای نسل جدید، خودرو پیکاپ است که هم می‌توان از آن به عنوان خودروی شهری و برای حمل بار استفاده کرد. انواع خودرو پیکاپ برای یدک کشیدن تجهیزات و حمل بارهای سنگین طراحی شده است. انتخاب بین مدل‌های مختلف خودرو به سلیقه و بودجه مالی شما بستگی دارد. در این میان وقتی صحبت از یک خودرو وانت با پیشرانه قوی و طراحی فوق العاده به میان می‌آید، بی شک نام خودرو پیکاپ خودنمایی می‌کند.

 

خودروی فوتون تونلند

تونلند 9 پیکاپ جدید کمپانی فوتون نام دارد. در واقع به عنوان یک خودروی کار و تجاری فول آپشن به بازارهای صادراتی راه پیدا کرده است. تونلند 9 در برخی بازارها با نام یوتو عرضه که قیمت کمتری در نسخه‌های مختلف دارد. در نسخه بنزینی به پیشرانه 2 لیتری توربو شارژر ۴G20TI  مجهز است. در نمونه 2 دیفرانسیل تونلند جدید مانند گذشته این امکان فراهم است تا انتقال قدرت به صورت الکتریکی تنظیم شود. همچنین قفل هوشمند LSD در دیفرانسیل عقب این پیکاپ چینی در نظر گرفته شده و باعث می‌شود تا هرزگردی در این محور به حداقل برسد. فوتون تونلند 9 در کامل ترین نسخه از امکاناتی نظیر، دو کیسه هوا (کیسه هوای پرده‌ای و جانبی جلو سفارشی)، سیستم کنترل پایداری، کنترل حرکت در سراشیبی، سامانه شروع حرکت در سربالایی، تریم داخلی چرم مصنوعی، آینه تاشو برقی، گرمکن صندلی‌های جلو، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی، چراغ روشنایی روز، استارت دکمه‌ای، سنسور نور و باران، رادار خطی، رادار نقطه کور، سیستم پیشگیری از تصادف، کروز کنترل و دوربین ۳۶۰ درجه بهره می‌برد.

خودروی رم 1500

فورد رپتور قدرتمندترین و سریع‌ترین پیکاپ جهان معرفی شد. نیرو بخش این پیکاپ مخوف همان موتور معروف 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ هلکت است. این موتور در 1500 TRX توانایی تولید 702 اسب بخار قدرت و 880 نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و در همکاری با گیربکس 8 سرعته خودکار هر چهار چرخ را به حرکت وادار می‌کند. جلو پنجره مشکی رنگ و نشان بزرگ رم، کاپوت برجسته با هواکش‌های متعدد، سپرهای عضلانی مجهز به محافظ، گلگیرهای متورم و دو خروجی اگزوز قطور از سایر ویژگی‌های شاخص این پیکاپ آمریکایی هستند. در داخل کابین مهندسین رم بیشتر بر فاکتورهایی چون تجمل و راحتی تمرکز کرده‌اند. در قسمت‌های مختلف بدنه کاملا درشت‌تر و وحشی‌تر دیده می‌شود. در کنار پیشرانه فوق‌العاده قوی و شتابگیری سریع، رم 1500 TRX یک هیولای آفرود هم محسوب می‌شود. رینگ‌های 18 اینچی این خودرو با تایرهای 35 اینچی همه‌جاروی Goodyear Territory احاطه شده‌اند، این تایرهای عظیم به طور اختصاصی برای TRX طراحی شده و هنگام عبور از مسیرهای غیر آسفالت نقشی حیاتی ایفا می‌کنند. موتور این پیکاپ جان‌سخت برای اینکه بتواند در انواع شرایط به خوبی تنفس کند، هوای تازه را از طریق سیستم مکش دوکاناله دریافت می‌کند. این سیستم به یک محفظه 29 لیتری منتهی می‌شود.

 

 

خودرو پیکاپ

خوردوری پیکاپ دوکابین آسنا

پیکاپ آمیکو آسنا را یک کپی قابل قبول از فورد سری F نسل قبل است و با توجه به اینکه چینی‌‌ها در کپی کاری شهرت دارند، نتیجه کار نسبتا خوب درآمده و جسارت و قدرت را می ‌توان در ظاهر آمیکو آسنا به خوبی مشاهده کرد. این خودرو از قابلیت‌های بسیار زیادی برخوردار است که باعث می‌شود بهترین گزینه برای کسانی باشد که در جستجوی یک پیکاپ قدرتمند برای سفرهای آفرود خود هستند. فضای داخلی آن نسبت به طراحی داخلی سایر پیکاپ‌های آفرود موجود در کشور زیبا و لوکس به نظر می‌رسد و همچنین از متریال نسبتا باکیفیتی نیز در ساخت آن استفاده‌ شده است. شرکت آمیکو، آسنا را با سطح نسبتاً خوبی از امکانات رفاهی و ایمنی به بازار ارایه کرده که می‌توان به ایموبولایزر با سیستم ضد سرقت، صندلی چرمی، گارد ایمنی اتاق، رکاب، دوربین دید عقب، فرمان هیدرولیک، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، صفحه نمایش لمسی چند رسانه‌ای، شیشه‌های برقی و تهویه مطبوع اشاره کرد. در روز تست و رانندگی در مسیر آفرودی، احساس بهتری نسبت به رانندگی در شهر داشتیم و گویا این خودرو برای محیط‌های خارج از جاده و آفرود ساخته شده و استفاده از آن در شرایط سخت جاده‌ای، دلپذیرتر از خیابان‌های شهر است.

 

خوروی پیکاپ کی ام سی(T8)

کی ام سی T8 را باید خودرویی خوش تراش در رده پیکاپ‌ها برشمرد که از نظر طراحی راضی کننده به نظر می‌رسد. البته می‌توانید در طراحی آن به خصوص در کناره‌های چراغ‌های جلو، رگه‌هایی از طراحی تویوتا هایلوکس را ببینید. اما در واقع این خودرو از یک طراحی متداول در کلاس پیکاپ‌های میان وزن بهره می‌برد. طراحی درون کابین این خودرو با همان نگاهی انجام شده است که یک پیکاپ نیاز دارد. یعنی ساده و بدور از شلوغی. تقریبا تمرکز همه ادوات و کنترل‌ها روی داشبورد و در کنار نمایشگر لمسی بزرگی است که در این قسمت قرار دارد. صندلی‌ها و فرمان در نسخه تولید داخل با روکش چرم مصنوعی و دوخت قرمز رنگ تزیین شده‌اند. تریم نقره‌ای رنگ کابین هم در نوع خود زیباست و جذاب به نظر می‌رسد. طراحی کلی کابین دلچسب است. از جمله نکات جالبی که رسانه‌های خارجی نیز به آن اشاره کرده‌اند، فضای داخلی کابین است. زیرا طراحان توانسته‌اند از فاصله محوری 3090 میلی‌متری این خودرو به خوبی استفاده کنند و فضای کابین را بزرگ طراحی کنند. در قسمت کناری هم از خطوط ساده و حجم‌های منطقی استفاده شده است تا ضمن حفظ تناسب‌ اندام کلی، ابهت خودرو حفظ شود. البته در این بخش رینگ‌های 18 اینچی، گلگیرهای برآمده و رکاب بزرگ خودرو نیز حسابی جلب توجه می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که این سادگی خطوط، حوصله‌تان را سر ببرد.

 

در حال حاضر در بازار خودرو ایران نمونه‌های خیلی خاص و درخشانی از پیکاپ را نمی‌توان پیدا کرد. تا قبل از قانون ممنوعیت واردات خودرو نیز اوضاع به همین صورت بود و به‌ غیر از چند برند مشهور مانند تویوتا، مدل پیکاپ دیگری به چشم نمی‌خورد. برای اطلاعات دقیق از شرایط فروش خودرو پیکاپ می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت با کارشناسان فروش ما در شرکت بازرگانی باربدتک در تماس باشید. کارشناسان ما مشتاق شنیدن صدای گرم شما و پاسخگویی به سؤالاتتان هستند.