بلاگ

معرفی انواع یخچال صنعتی و کاربردهای آن

انواع یخچال صنعتی و کاربرد آن

انواع یخچال‌ صنعتی

امروزه به کارگیری تجهیزاتی نظیر یخچال صنعتی در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها امری ضروری است. یخچال‌های صنعتی در ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند. یخچال‌های صنعتی با نام‌های دیگری نظیر یخچال ایستاده یا فروشگاهی نیز شناخته می‌شوند. اما به طور کلی این یخچال‌ها حجم بزرگتری نسبت به یخچال‌های خانگی دارند. در این مقاله به بررسی تفاوت‌های بین یخچال‌های صنعتی و معمولی، انواع یخچال و فریزر صنعتی و معرفی محصولاتی برای هر نوع از آن‌ها خواهیم پرداخت.

سرفصل‌های مقاله

  • تفاوت یخچال‌های صنعتی و معمولی
  • قطعات اصلی یخچال صنعتی
  • انواع یخچال صنعتی
  1. یخچال ایستاده
  2. یخچال صندوقی
  3. تاپینگ بستنی
  4. یخچال هتلی
  • سخن پایانی

تفاوت یخچال‌های صنعتی و معمولی

یخچال ایستاده صنعتی اغلب به گونه‌ای طراحی و تولید شده‌اند که قابلیت ذخیره‌ی حجم بالایی از مواد غذایی را داشته باشند. رنج دمایی نگهداری مواد غذایی توسط یخچال‌های صنعتی زیر دمای اتاق و در عین حال بالاتر از نقطه‌ی انجماد آب می‌باشد. به همین دلیل انواع خوراکی را به مدت طولانی در این یخچال می‌توان نگه داشت. این محصولات در مدل‌ها و انواع مختلفی ساخته شده‌اند، که هرکدام از آن‌ها برای موارد خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این یخچال‌ها مصرف انرژی بیش‌تری در مقایسه‌ با نمونه‌های خانگی دارند. چرا که این تجهیزات با اجزایی مانند اپراتور، فن خنک کننده، گرم کننده‌های ضد برفک و کمپرسورهایی با کارایی بالا تولید می‌شوند. پیش از پرداختن به موضوع اصلی مقاله که آشنایی با یخچال صنعتی و انواع آن است، شاید بهتر باشد با قطعات اصلی این محصولات آشنا شوید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید یخچال هتلی

قطعات اصلی یخچال صنعتی

از اصلی‌ترین اجزای یک یخچال ایستاده صنعتی فروشگاهی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کمپرسور: از کمپرسور جهت کنترل جریان سرماسازی استفاده می‌شود. کمپرسور گاز سرماساز را متراکم کرده و فشار آن را بیشتر می‌کند. در طی این فرآیند، گاز به بخار گرم و متراکم تبدیل شده و به کندانسور هدایت می‌کند.
  • اپراتور: در قسمت داخلی یخچال قرار می‌‌گیرد. به کمک اپراتور یخچال خنک ‌سازی مبرد و جذب حرارت را انجام دهد.
  • کندانسور: این قطعه در قسمت خارجی یخچال نصب می‌شود. بخار گرم و پرفشار هنگام رویارویی با هوای سرد در کندانسور به مایع پرفشار تبدیل می‌‌شود.
یخچال صنعتی

انواع یخچال‌ صنعتی

 انواع یخچال فریزر صنعتی از جمله تجهیزاتی هستند که در زمینه‌ی فروش مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. تنوع این محصولات به شکلی است که بتواند جوابگوی افراد در محیط‌ها و کسب و کارهای مختلف باشد. بیش‌ترین کاربری این محصولات در رستوران‌ها، فست فودی‌ها، کافی شاپ‌ها، مغازه‌ها، سوپرمارکت‌ها و قصابی‌ها است. مهم‌ترین ویژگی مشترک میان انواع یخچال‌ فریزر صنعتی، قابلیت قرار گرفتن خوراکی‌ها در معرض دید است، که این امر سبب جذب مشتری و افزایش سودآوری خواهد شد.

یخچال‌های صنعتی با توجه به حجم و ظرفیت خود به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که هر مدل از این محصولات کاربرد متفاوتی با دیگری دارد. چنانچه برای تهیه‌ی محصول مناسب برای کسب و کار مردد هستید، مطالعه‌ی این بخش از مقاله را از دست ندهید. زیرا در این بخش به معرفی مدل‌های مختلف این محصول جهت آشنایی با انواع یخچال صنعتی پرداخته شده است.

یخچال ایستاده

یخچال ایستاده صنعتی در سایزهای مختلف تولید و به بازار ارائه شده‌اند. از یخچال‌های ایستاده به عنوان ویترینی برای نمایش دادن و سالم نگه داشتن مواد غذایی استفاده می‌شود. از یخچال‌های ایستاده‌ی صنعتی به دلیل برخورداری از سیستم سرمایشی قدرتمند در فروشگاه‌های بزرگ و آشپزخانه‌های حرفه‌ای هم استفاده می‌شود. از این رو یخچال‌های ایستاده بر اساس کاربرد در دسته‌های متفاوتی نظیر یخچال‌های ایستاده‌ی فروشگاهی، فریزر ایستاده‌ صنعتی مخصوص آشپزخانه‌های حرفه‌ای و سوپرمارکتی نیز طبقه‌بندی می‌شوند. در ادامه انواع مختلفی از محصولات موجود که متعلق به دسته‌ی یخچال‌های ایستاده هستند معرفی شده است.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید یخچال هتلی

یخچال فروشگاهی درب دار

سرماسازی یخچال فروشگاهی درب دار توسط گاز مبرد 404 می‌باشد. این محصول مجهز به ترموستات دیجیتالی بوده و جهت نمایش بهتر محصولات داخل کابین، از سیستم نورپردازی LED استفاده شده است. قسمت داخلی چارچوب درب این یخچال از شیشه‌ی سکوریت نشکن تولید شده که از مقاومت بالایی در برابر شکستگی برخوردار است.

یخچال فروشگاهی

یخچال فروشگاهی درب دار

یخچال ایستاده کینو بدنه مشکی عرض 50 سانتی مدل KR500 WL

در داخل کابین یخچال ایستاده کینو پنج طبقه‌ی قابل تنظیم قرار داده شده است. هریک از طبقات این یخچال ایستاده کینو بدنه مشکی عرض 50 سانتی مدل KR500 WL توان تحمل وزنی تا حد 20 کیلوگرم را دارا هستند. رده‌ی مصرف انرژی این یخچال A است و به همین علت به کارگیری این وسیله موجب کاهش مصرف برق و هزینه‌های ناشی از آن خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: بهترین مارک یخچال هتلی

یخچال ایستاده کینو بدنه مشکی

یخچال ایستاده کینو بدنه مشکی عرض 50 سانتی مدل KR500 WL

یخچال ویترینی ساید کد KRR

یخچال ویترینی ساید دارای سیستم توزیع هوای یکنواخت است. به همین دلیل دما در تمام قسمت‌های یخچال یکسان است. گستره‌ی دمایی این یخچال ویترینی ساید کد KRR از صفر تا 5 درجه‌ی سلسیوس قابل تنظیم است. شیشه‌های دوجداره‌ی این محصول حاوی گاز آرگون می‌باشد که مانع از هدر رفتن انرژی می‌شود.

یخچال ویترینی ساید

یخچال ویترینی ساید کد KRR

فریزر آشپزخانه صنعتی کینو مدل FS G2

فریزر آشپزخانه صنعتی دارای 10 طبقه برای نگهداری از مواد غذایی است. ابعاد داخلی این فریزر آشپزخانه صنعتی کینو مدل FS G2 حجم خالصی به اندازه‌ی 836 لیتر فراهم نموده‌اند. به کارگیری آلیاژ استیل 304 جهت ساخت محصول موجب سهولت نظافت محصول، استحکام آن در برابر آسیب‌های احتمالی و زیبایی منحصر به فرد یخچال شده است.

فریزر آشپزخانه صنعتی

فریزر آشپزخانه صنعتی کینو مدل FS G2

یخچال فروشگاهی ویترینی کینو مدل RV32

مجهز به ترموستات دیجیتالی است که به وسیله‌ی آن برفک زدایی بر اساس میزان رطوبت محیط به طور دقیق کنترل می‌شود. جنس درب یخچال فروشگاهی ویترینی کینو مدل RV32 از آلومینیوم سنگین بوده و محصول از سیستم تخلیه‌ی اتوماتیک آب برخوردار است. جهت آسان‌سازی جابه‌جایی محصول، چهار چرخ قفل شونده در پایین آن تعبیه شده که قابلیت چرخش در تمام جهات را دارند.

یخچال فروشگاهی ویترینی

یخچال فروشگاهی ویترینی کینو مدل RV32

یخچال صندوقی

به طور کلی از یخچال‌ و فریزر صندوقی در مکان‌هایی با فضای کوچک استفاده می‌شود. این مدل از یخچال در سوپرمارکت‌ها، هایپرمارکت‌ها و حتی دکه‌های کوچک برای نگهداری انواع بستنی و مواد بسته بندی شده پروتئینی، سبزی و … به کار می‌رود. داخل کابین یخچال فریزر صندوقی برای نگهداری اصولی‌تر مواد سبدهایی قرار داده شده است.

تاپینگ بستنی فانتزی

تاپینگ بستنی فانتزی با تعداد لگن‌های مختلف برای نگهداری انواع بستنی اسکوپی استفاده می‌شود. برای ساخت لگن‌ها و بدنه‌ی تاپینگ از فلز استیل استفاده شده و شیشه‌های محصول از نوع نشکن می‌باشد. از این رو محصول از مقاومت بالایی در برابر خوردگی یا سایر صدمه‌های احتمالی برخوردار شده است.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید فریزر ایستاده

فریزر صندوقی فروشگاه مدل EFI 5553

تعداد هشت بن‌ماری با میزان تحمل 20 کیلوگرم خوراکی در هر سبد قرار دارد. گستره‌ی دمایی این محصول 10- الی 24- بوده و از سیستم خنک‌کنندگی گردش هوای طبیعی برای سرد کردن داخل کابین داخل فریزر صندوقی فروشگاه مدل EFI 5553 استفاده شده است. دمای کابین در هر لحظه توسط سنسور ترمومتر کنترل می‌شود.

فریزر صندوقی فروشگاه

فریزر صندوقی فروشگاه مدل EFI 5553

یخچال تاپینگ کینو مدل TR1465

برای جلوگیری از اتلاف انرژی در یخچال تاپینگ کینو مدل TR1465 از شیشه‌های Low E تک لایه در درب آن به کار رفته است. وجود نورپردازی مخفی در کابین این یخچال موجب دیده شدن بهتر خوراکی‌ها و جذب مشتری می‌شود. رنج دمایی این یخچال بالای صفر بوده و قابل استفاده برای نگهداری ترشیجات و زیتون نیز می‌باشد.

یخچال تاپینگ کینو

یخچال تاپینگ کینو مدل TR1465

یخچال هتلی

برای افزایش کیفیت خدمات اماکنی نظیر هتل‌ها و کسب رضایت مسافرین می‌توان از تجهیزاتی نظیر یخچال هتلی استفاده کرد. از این محصول اصولا برای تجهیز اتاق‌ها استفاده می‌شود. یخچال هتلی ابزاری کاربردی و گزینه‌ای مناسب برای نگهداری مواد غذایی با حجم نه چندان زیاد می‌باشد. به کمک این محصول مسافران ساکن در هتل‌ می‌توانند دسترسی لازم را در هر ساعتی از شبانه روز به خوراکی‌های مورد نیاز داشته باشند.

یخچال مینی بار پنج فوت

یخچال مینی بار بدنه‌ای از جنس ورق گالوانیزه دارد. درب شیشه‌ای سیکوریت و سیستم روشنایی LED به کاربر اجازه می‌دهد پیش از باز کردن درب، خوراکی یا نوشیدنی مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کند. به همین ترتیب از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌شود. طبقات این یخچال مینی بار پنج فوت به آسانی قابل شستشو می‌باشد.

یخچال مینی بار

یخچال مینی بار پنج فوت

یخچال مینی بار درب شیشه ای هفت فوت

یخچال مینی بار دارای 3 طبقه با قابلیت جابه‌جایی می‌باشد. طبقات این وسیله از نوع توری فلزی می‌باشد. عایق‌بندی این یخچال مینی بار درب شیشه‌‌ای هفت فوت از طریق تزریق فوم پلی یورتان انجام شده است. برای نمایش بهتر محصولات غذایی سیستم نورپردازی به کار رفته است.

پیشنهاد مطالعه: بهترین مارک فریزر ایستاده

یخچال مینی بار

یخچال مینی بار درب شیشه ای هفت فوت

 سخن پایانی

در این مقاله به بررسی انواع یخچال‌های صنعتی و ویژگی‌ها آن‌ها پرداخته شد. اکنون با در دست داشتن اطلاعات کافی و آشنایی با انواع یخچال صنعتی، می‌توانید بهترین محصول را برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار خود انتخاب و خریداری نمایید. در صورت نیاز به دریافت راهنمایی بیشتر، مواجهه با سوالی در خصوص این محصولات و یا شرایط فروش آن‌ها با کارشناسان ما از طریق شمار‌ه‌های درج شده تماس بگیرید. چنانچه برای راه‌اندازی یا گسترش کسب‌و‌کار خود به دنبال تهیه‌ی تجهیزات با صرف هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه هستید، پیشنهاد می‌شود کالای مورد نظر را به صورت آنلاین از سایت خریداری کنید. خرید شما توسط گروه صنعتی بازرگانی باربد گستران میلاد تک با قیمت تولیدی به شهر مورد نظر ارسال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *