بلاگ

کاربرد دستگاه دوخت پلاستیک

دستگاه دوخت پلاست

دستگاه دوخت پلاستیک یا دوخت پلاست از جمله تجهیزات صنعتی مورد نیاز برای شروع و یا گسترش یک کسب و کار خانگی یا کارگاهی به شمار می‌آید. از این محصول برای کیپ کردن دهانه‌ی بسته‌های پلاستیکی استفاده می‌شود. در این مقاله به طور مفصل به بررسی کاربرد دستگاه پرس پلاستیک و مزایا و معایب استفاده از این وسیله می‌پردازیم.

سرفصل‌های مقاله

  • کاربرد دستگاه دوخت
  • انواع دستگاه دوخت
  • مزایا و معایب استفاده از دستگاه دوخت
  • نحوه‌ی استفاده از دستگاه دوخت پلاست
  • معرفی محصول
  • سخن پایانی

کاربرد دستگاه دوخت

دستگاه‌های دوخت پلاستیک به دلیل قابلیت کیپ کردن دهانه‌ی بسته‌های پلاستیکی گزینه‌ی مناسبی برای پشت سر گذاشتن آخرین مرحله‌ی تولید، یعنی بسته‌بندی که توسط دستگاهی به نام شرینگ پک انجام می‌شود، می‌باشد. از این تجهیزات می‌توان در منازل جهت مصارف شخصی نیز استفاده کرد. علاوه بر این، دستگاه‌های دوخت پلاست در صنایع شیمیایی، پزشکی و داروسازی هم پرکاربرد هستند. در ادامه‌ی این مطلب به بررسی کاربردهای دستگاه پرس در صنعت و موارد استفاده‌ی آن‌ها می‌پردازیم.

دستگاه‌های دوخت پلاست در کسب‌و‌کارهای خانگی و کارخانجاتی که به صورت فله مواد را به بازار می‌فرستند کاربرد زیادی دارد. این تجهیزات می‌توانند برای دوختن لبه‌های کیسه‌های پلاستیکی با عرض و ضخامت‌های مختلف جهت بسته‌بندی مواد غذایی، کشاورزی، صنعتی و غیره مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان نمونه از این محصولات می‌توان برای پرس درب بسته‌بندی انواع آجیل، خشکبار، شکلات، نان، ظروف یکبار مصرف و اسباب‌بازی که از جنس پلاستیک‌های نایلونی، سلفون و فویل آلومینیوم هستند استفاده کرد.

دستگاه دوخت برای دوخت پلاستیک

انواع دستگاه دوخت پلاستیک

در ادامه به بررسی دو نوع از کاربردهای دستگاه پرس پلاستیک در صنعت و موارد استفاده‌ی آن‌ها می‌پردازیم. همانطور که می‌دانید دستگاه‌های پلاست در مدل‌ها، ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. دو مورد از پرکاربردترین این دستگاه‌ها عبارتند از دستگاه دوخت رومیزی و دستگاه دوخت پدالی که هر کدام از انواع دستگاه پرس پلاستیک جهت مصارف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه دوخت پلاستیک رومیزی

ساده‌ترین نوع دستگاه دوخت نایلون، نوع رومیزی آن است. این دستگاه در دو نوع تایمردار و بدون تایمر موجود می‌باشد. از این محصول در منازل، فروشگاه‌ها، قنادی‌ها و کارگاه‌های کوچک می‌توان برای پرس بسته‌های پلاستیکی استفاده کرد. این کار از فاسد شدن و بیرون ریختن محتویات داخل بسته جلوگیری می‌کند.

همچنین با استفاده از این محصول می‌توانید انواع مواد غذایی مانند نان و شیرینی‌های خانگی، حبوبات فله، بسته‌های قند و شکر فله، ادویه‌جات، شکلات و قهوه را که برای خانواده‌ی خود آماده کرده‌اید بسته‌بندی کنید. علاوه بر این جهت فریز کردن سبزیجات یا گوشت و مرغ نیز می‌توان از دستگاه پرس پلاست استفاده کرد.

پیشنهاد مطالعه:معرفی انواع دوخت پلاستیک

دستگاه تک دوخت پلاستیک طول دوخت ۸۰ سانتی تایمردار

بدنه‌ی دستگاه تک دوخت از جنس آلومینیوم بوده و توسط رنگ الکترواستاتیک پوشش داده شده است. توان این دستگاه تک دوخت پلاستیک برابر با 450 وات بوده و نوع برق مصرفی آن تکفاز می‌باشد.

دستگاه تک دوخت پلاستیک

تک دوخت پلاستیک طول 80 سانتی

دستگاه دو دوخت ۲۰ سانتی متر تایمردار

این دستگاه از امکان قطع خودکار حرارت المنت برخوردار است. همچنین این دستگاه دو دوخت ۲۰ سانتی‌متر تایمردار مجهز به یک پایه‌ی ضد لغزش می‌باشد. بدنه‌ی دستگاه آهنی بوده و از استحکام بالایی برخوردار است.

دستگاه دو دوخت پلاستیک

دستگاه دو دوخت 20 سانتی

دستگاه دوخت پدالی

کاربرد دستگاه دوخت پلاستیک از نوع پدالی آن در صنعت بسته‌بندی بسیار بارز است. دستگاه‌های دوخت پدالی اصولا دارای پایه‌ای برای ثابت ایستادن هستند. از این محصول می‌توان در کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگ تولیدی برای بسته‌بندی پاکت‌های پلاستیکی با سرعت بیشتری استفاده کرد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید یخچال هتلی

دستگاه دوخت پدالی ۲۵ سانت

بدنه‌ی دستگاه ساخته شده از فلز چدن می‌باشد. توان این وسیله برابر با 1200 وات است. این دستگاه دوخت پدالی ۲۵ سانت، توانایی دوخت انواع پلاستیک‌های نازک و ضخیم را به بهترین شکل در سریع‌ترین زمان دارد.

دستگاه دوخت پدالی

دستگاه دوخت پدالی ۲۵ سانت

دستگاه دوخت پلاستیک پدالی طول دوخت 40 سانت

دستگاه دوخت پلاستیک پدالی دارای یک میز نگهدارنده و بدنه‌ای با رنگ الکترواستاتیک می‌باشد. این دستگاه دوخت پلاستیک پدالی طول دوخت 40 سانت مجهز به ولوم تنظیم حرارت بوده و با برق شهری 220 ولت کار می‌کند. حداکثر ضخامت قابل دوخت به کمک این دستگاه 2.8 میلی‌متر است.

دستگاه دوخت پلاستیک پدالی

دستگاه دوخت پدالی پلاستیک 40 سانت

مزایا و معایب استفاده از دستگاه دوخت

به کارگیری هر محصول و وسیله‌ای نکات مثبت و منفی خاص خود را دارد. دستگاه‌های دوخت نیز از قاعده‌ مستثنی نیستند. از جمله مزایای استفاده از این محصول کارآیی و سرعت بالای آن در دوخت دهانه‌ی بسته‌های پلاستیکی است. این محصولات قادرند تا هزار متر پلاستیک را در هر ساعت پرس کنند. این امر بزرگترین کاربرد دستگاه دوخت در صنعت می‌باشد.

همچنین به کمک دستگاه دوخت اتصلات پلاستیکی را با زیبایی و کیفیت دوچندان ایجاد کرد. دستگاه‌های پرس پلاستیک انعطاف‌پذیری بالایی دارند و برای دوخت انواع مختلف کیسه‌ها و قطعات پلاستیکی با اشکال و ابعاد مختلف می‌‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. برخی از انواع این محصولات دارای صفحه‌ی کنترل دیجیتال هستند. به همین سبب کاربر می‌تواند دما، فشار، زمان و سرعت دوختن را به میزان دلخواه تغییر دهد.

 با این حال دستگاه دوخت دارای محدودیت در طراحی است. به همین سبب برای دوخت بسته‌های پلاستیکی با اشکال پیچیده و دارای انحنا نمی‌توان از آن استفاده کرد. همچنین در صورت عدم رعایت نکات ایمنی و استفاده از تجهیزات محافظتی هنگام کار با دستگاه، ممکن است خطراتی نظیر آتش‌سوزی و سوختگی کاربر را تهدید کند.

این محصول دارای تأثیرات زیست محیطی است و می‌تواند باعث آلودگی هوا، آب، خاک و انتشار گازهای گلخانه‌ای شود. این دستگاه با تولید محصولات پلاستیکی، می‌تواند موجب افزایش میزان زباله‌های پلاستیکی و کاهش منابع طبیعی شود.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید خمیر پهن کن

کارکرد های دستگاه پلاست

نحوه‌ی استفاده از دستگاه دوخت پلاست

تا این قسمت از مقاله به کاربردهای دستگاه پرس پلاستیک پرداخته شد. برای استفاده از دستگاه دوخت لازم است نکاتی را در خصوص نحوه‌ی کار با مد نظر داشته باشید و مراحل کار با آن را به دقت اجرا کنید. در این بخش با توجه به نوع محصولات معرفی شده، نحوه‌ی استفاده از دستگاه را بیان خواهیم کرد.

برای کار با دستگاه دوخت ابتدا کیسه نایلونی را بین دو فک دستگاه بگذارید. در صورت مجهز بودن محصول به تایمر، می‌توانید زمان آن را تنظیم کنید. سپس اهرم را پایین بیاورید تا کاملا روی کیسه قرار بگیرد. جهت ایجاد دوخت با ظاهری بهتر، تا سرد شدن محل دوخت، چند ثانیه صبر کرده و سپس جهت پایان عملیات دوخت فک را بالا بیاورید.

معرفی محصول

اکنون که با کاربردهای دستگاه پرس در صنعت آشنا شدید، جهت سهولت انتخاب شما، قصد داریم چند نمونه‌ی دیگر از دستگاه‌های دوخت را معرفی کنیم.

 

دستگاه دو دوخت پلاستیک – طول دوخت ۵۰ سانت تایمردار

توان مصرفی دستگاه برابر با 350 وات می‌باشد. این دستگاه دو دوخت پلاستیک مجهز به سیمی به طول 1.5 متر جهت اتصال به برق شهری است. همچنین جهت قطع گرمایش المنت در زمان دلخواه می‌توان از تایمر استفاده کرد.

دستگاه دو دوخت پلاستیک

دستگاه دو دوخت پلاستیک تایمردار

دستگاه دوخت پلاستیک پدالی طول دوخت ۵۰ سانت

دستگاه دوخت پلاستیک به دلیل داشتن بدنه‌ای از جنس چدن مقاومت بالایی در برابر آسیب‌های احتمالی دارد. این دستگاه دوخت پلاستیک پدالی طول دوخت ۵۰ سانت مجهز به میز نگهدارنده بوده و عرض دوخت آن برابر با 13 میلی‌متر است.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید آسیاب قهوه

دوخت پلاستیک پدالی

دستگاه دوخت پدالی طول دوخت 50 سانت

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی کاربرد دستگاه دوخت پلاستیک پرداخته شد. اکنون با در دست داشتن اطلاعات کافی و آشنایی با نمونه‌هایی از این محصولات، می‌توانید بهترین دستگاه دوخت نایلون را برای کارگاه خود انتخاب و خریداری نمایید. همچنان در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر، مطالعه‌ی مقاله‌ی دیگری تحت عنوان راهنمای خرید دستگاه دوخت به شما پیشنهاد می‌شود. علاوه بر این در صورت مواجهه با سوالی در خصوص تهیه‌ی تجهیزات مختلف با کارشناسان ما از طریق شماره‌های درج شده تماس بگیرید. چنانچه برای راه اندازی یا گسترش کسب و‌کار خود به دنبال تهیه‌ی تجهیزات با صرف هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه هستید، پیشنهاد می‌شود کالای مورد نظر را به صورت آنلاین از سایت خریداری کنید. خرید شما توسط گروه صنعتی بازرگانی باربد گستران میلاد تک با قیمت تولیدی به شهر مورد نظر ارسال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *