بلاگ

معرفی انواع دستگاه دوخت پلاستیک

انواع دستگاه دوخت پلاست

دستگاه دوخت وسیله‌ای برای پلمپ کردن کیسه‌ها جهت بسته‌بندی مواد مختلف می‌باشد. این دستگاه با استفاده از حرارت و فشار، دوخت تمیز و محکمی ایجاد می‌کند. از این محصولات در صنایع و خطوط تولید مختلف استفاده می‌شود. به عبارتی اصلی‌ترین خریداران این محصولات صاحبان کسب‌وکارهایی نظیر فروشگاه‌های تولیدی، کارگاه‌ها، کارخانجات و… می‌باشند. چنانچه شما نیز از این دسته افراد هستید و هنوز محصول مناسب شغل خود را انتخاب نکرده‌اید، تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید. زیرا در این مطلب به انواع دستگاه های دوخت پلاستیک و کاربرد آن‌ها خواهیم پرداخت.

سرفصل‌های مقاله

  • کاربرد دستگاه دوخت
  • انواع دستگاه دوخت پلاستیک
  1. دستگاه دوخت پلاستیک خانگی
  2. دستگاه دوخت رو میزی
  3. دستگاه دوخت پلاستیک پدالی
  4. دستگاه دوخت ریلی
  5. دستگاه دوخت پرتابل
  • معرفی محصول
  • سخن پایانی

کاربرد دستگاه دوخت

انواع دستگاه پرس پلاستیک در صنایع تولید و بسته‌بندی محصولات مختلف به کار می‌رود. برای مثال از این تجهیزات می‌توان جهت بسته‌بندی انواع مواد غذایی، قطعات پلاستیکی، مواد شیمیایی، انواع پودرها و … استفاده کرد. به طور کلی این محصولات برای درب دوزی کیسه‌های پلاستیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این دستگاه با ایجاد یک خط دوخت پرس تمیز و شکیل، یک بسته‌بندی بسیار مرتب و ایمن ایجاد می‌کنند. از انواع دستگاه‌ دوخت نایلکس می‌توان برای درب دوزی کیسه‌هایی از جنس سلفون، AL ، PE و … استفاده کرد. علاوه بر این برخی از این محصولات می‌توانند عمل دوخت و پرس پلاستیک را به طور همزمان انجام دهند.

کاربرد دستگاه دوخت

انواع دستگاه دوخت پلاستیک

هرکدام از محصولات تولید شده در کارخانه‌ها و کارگاه‌های مختلف لازم است به شیوه‌ی خاصی بسته‌بندی شوند. از این رو دستگاه‌های دوخت در انواع مختلفی تولید و به بازار ارائه شده‌اند. در این بخش به بررسی و شرح مختصری از انواع براساس کاربردهای دستگاه پرس پلاستیک می‌پردازیم.

دستگاه دوخت پلاستیک خانگی

امروزه با رشد کسب‌وکارهای خانگی و افزایش تعداد کارگاه‌های تولیدی کوچک، استفاده از انواع دستگاه پلاست کوچک نیز افزایش یافته است. از دستگاه‌های دوخت خانگی برای درب‌دوزی کیسه‌های حاوی محصولاتی مانند میوجات و سبزیجات خشک، مواد پودری و آجیل به کار می‌رود.

دستگاه دوخت رومیزی

دستگاه دوخت دستی رومیزی ساده‌ترین نوع دستگاه دوخت از لحاظ ساختار و عملکرد به شمار می‌آید. این محصولات به دو دسته‌ی کاتردار و بدون کاتر تقسیم می‌شوند. طرز کار ماشین دوخت رومیزی بدین گونه است که پس از گذاشتن محصول داخل کیسه، آن را باید روی فک حرارتی دستگاه گذاشته و سپس با پایین آوردن فک بالایی عملیات پرس انجام داد. در صورت مجهز بودن دستگاه به کاتر، مابقی نایلون توسط آن بریده می‌شود.

دستگاه دوخت پلاستیک پدالی

دستگاه دوخت پلاستیک پدالی از پرکاربردترین دستگاه‌های دوخت می‌باشد. این محصول کاربری آسانی داشته و میزان مصرف برق آن کم‌تر است. با استفاده از این تجهیزات می‌توان انواع پلاستیک، فویل، آلومینیوم، پلی اتیلن و پلی استر را درب‌دوزی کرد. از این محصولات می‌توان برای بسته‌بندی‌های حبوبات، محصولات پتروشیمی و.. استفاده کرد. انواع دستگاه دوخت پلاستیک پدالی عبارتند از:

  1. دستگاه دوخت پدالی برنجی: گرمایش این محصولات دائمی بوده و قابلیت تنظیم دما در درجه‌ی دلخواه را دارند. دستگاه دوخت پلاستیک پدالی برنجی از قابلیت دوخت و بسته‌بندی لایه‌های آلومینیومی هم برخوردار است.
  2. دستگاه دوخت پدالی المنتی: این نوع دستگاه مجهز به تایمر برای ایجاد گرمای لازم برای دوخت درب کیسه‌ می‌باشد. جهت شروع کار با این وسیله و تامین گرمایش لازم باید به کمک تایمر مدت زمان ایجاد گرما توسط محصول را تنظیم کنید. شیوه‌ی دوخت انواع دستگاه دوخت پلاستیک پدالی المنتی، دو نوع خطی و شطرنجی (سوزنی) می‌باشد.
  3. دستگاه دوخت پدالی آلومینیومی: برای کار با این وسیله ابتدا پاکت را بین دو فک قرار دهید. در مرحله‌ی دوم فشردن پدال توسط نیروی پا باعث هدایت شدن فک بالا به سمت فک پایین جهت پرس پاکت می‌شود. سپس درب پاکت توسط المنت حرارتی موجود در فک پایین دوخته و پرس می‌گردد. دما در دستگاه دوخت پدالی آلومینیومی قابل تنظیم است.
بنر معرفی انواع دستگاه دوخت

دستگاه دوخت ریلی

دستگاه دوخت ریلی با نام‌های دیگری نظیر ماشین دوخت غلطکی یا دوخت ممتد هم شناخته می‌شود. این محصولات از پرکاربردترین تجهیزات بسته‌بندی با قیمت مناسب هستند. از جمله مزایای انواع دستگاه های دوخت پلاستیک ریلی می‌توان به کیفیت و سرعت بالای کار، عرض دوخت بیشتر (10 میلیمتر)، قابلیت تنظیم درجه حرارت با توجه به نوع پاکت اشاره کرد.

دستگاه دوخت پرتابل

دستگاه دوخت پرتابل یا سیار برای دوخت کیسه‌های سنگین و حجیم به کار می‌رود. قابلیت جابجایی و وزن سبک دستگاه دوخت پرتابل سبب شده که این محصول، وسیله‌ای کارآمد و مفید در صنعت بسته‌بندی باشد. دستگاه دوخت پرتابل در عرض 30 و 40 سانت با عرض دوخت 13 میلی‌متر در بازار موجود می‌باشد.

پیشنهاد مطالعه: دستگاه آسیاب قهوه چیست

معرفی محصول

تا این قسمت از مقاله با انواع دستگاه‌های دوخت پلاستیک، طرز کار و موارد استفاده‌ی آن‌ها آشنا شدید. در ادامه جهت سهولت در خرید دستگاه دوخت پلاستیک، به معرفی چند نمونه از بهترین دستگاه‌های دوخت و مشخصات آن‌ها می‌پردازیم.

دستگاه دوخت پلاستیک پدالی طول دوخت ۶۰ سانت

 دارای بدنه‌ای از جنس آهن با رنگ الکترو استاتیک می‌باشد. برای انتخاب درجه حرارت دستگاه دوخت پلاستیک پدالی طول دوخت ۶۰ سانت، یک ولوم تنظیم حرارت روی دستگاه نصب گردیده است.

دوخت پلاستیک پدالی

دوخت پلاستیک پدالی طول دوخت ۶۰ سانت

دستگاه دوخت پدالی ۲۵ سانت

 دارای یک میز نگهدارنده می‌باشد. منبع تغذیه‌ی این دستگاه دوخت پدالی ۲۵ سانت برق شهری 220 ولت است. این وسیله با توان 1200 وات از قابلیت دوخت انواع پلاستیک‌های نازک و ضخیم برخوردار می‌باشد.

دوخت پلاستیک پدالی

دستگاه دوخت پدالی ۲۵ سانت

دستگاه دو دوخت پلاستیک طول دوخت ۲۵ سانتی

 از آهن با پوشش رنگ الکترواستاتیک می‌باشد. بیش‌ترین وزن قابل بسته‌بندی توسط این جنس بدنه‌ی دستگاه دو دوخت پلاستیک طول دوخت ۲۵ سانتی برابر با 5.5 کیلوگرم است. توان این دستگاه 250 وات و برق مصرفی آن 220 ولت می‌باشد.

پیشنهاد مطالعه: بهترین مارک آب میوه گیری

دو دوخت پلاستیک

دستگاه دو دوخت پلاستیک طول دوخت ۲۵ سانتی

دستگاه تک دوخت پلاستیک طول دوخت 80 سانتی تایمردار

عرض دوخت دستگاه تک دوخت برابر با 3 میلیمتر است. این دستگاه تک دوخت پلاستیک طول دوخت 80 سانتی تایمردار محصول با استفاده از برق 220 ولت توانایی دوخت بسته‌هایی تا وزن 6.5 کیلوگرم را دارد.

تک دوخت پلاستیک

دستگاه تک دوخت پلاستیک طول دوخت 80

دستگاه دوخت پلاستیک پدالی طول دوخت 40 سانت

دستگاه دوخت پلاستیک پدالی مجهز به ولوم تنظیم حرارت بوده و بدنه‌ی آن با رنگ الکترواستاتیک پوشش داده شده است. به کمک این دستگاه دوخت پلاستیک پدالی طول دوخت 40 سانت می‌توان انواع دستگاه دوخت نایلکس را با عرض 13 میلی‌متر دوخت.

پیشنهاد مطالعه: انواع دستگاه بستنی ساز

دوخت پلاستیک پدالی

دستگاه دوخت پلاستیک پدالی طول دوخت ۴۰ سانت

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی انواع دستگاه دوخت پلاستیک صنعتی و خانگی پرداخته شد. اکنون با در دست داشتن اطلاعات کافی و آشنایی با نمونه‌هایی از این محصولات، می‌توانید بهترین مارک دستگاه پرس پلاستیک را برای کارگاه خود انتخاب و خریداری نمایید. در صورت نیاز به دریافت راهنمایی بیشتر، مطالعه‌ی مقاله‌ی دیگری تحت عنوان راهنمای خرید دستگاه دوخت به شما پیشنهاد می‌شود. علاوه براین اگر سوالی در خصوص این محصولات و یا شرایط فروش انواع دستگاه پلاست داشتید با کارشناسان ما از طریق شماره‌های درج شده تماس بگیرید. چنانچه برای راه اندازی یا گسترش کسب و‌کار خود به دنبال تهیه‌ی تجهیزات با صرف هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه هستید، پیشنهاد می‌شود کالای مورد نظر را به صورت آنلاین از سایت خریداری کنید. خرید شما توسط گروه صنعتی بازرگانی باربد گستران میلاد تک با قیمت تولیدی به شهر مورد نظر ارسال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *