بلاگ

معرفی انواع دستگاه آسیاب قهوه خانگی و صنعتی

انواع آسیاب قهوه صنعتی و خانگی

قهوه نوشیدنی‌ای است که اهداف متعددی را انجام می‌دهد، از خوردن صبحانه تا یک نوشیدنی گرم خوشمزه در طول روز. به همین دلیل انواع مختلفی از قهوه وجود دارد که می تواند نیاز همه دوستداران قهوه را برآورده کند. با این حال، همه نمی دانند که چگونه می‌توان طعم عالی را از یک فنجان قهوه، که تمام عطرهای دانه قهوه را در خود دارد، دریافت کرد.

تهیه قهوه یک جنبه مهم برای کیفیت محصول نهایی است. دم کردن یک فنجان قهوه عالی پاداش عوامل متعددی است که از جمله آنها می‌توان به یک دستگاه قهوه ساز خوب برای دم کردن، اما شاید مهمتر از آن، یک آسیاب قهوه اشاره کرد.

آسیاب قهوه را می‌توان به طور جداگانه خریداری کرد، یا می‌توان آن را از قبل در دستگاه نصب کرد، مانند دستگاه‌های قهوه ساز دانه به فنجان که در آن دانه‌ها قبل از هر دم کردن، تازه آسیاب می‌شوند.

سرفصل‌های مقاله: 

  • آسیاب قهوه و کاربرد آن
  • اهمیت استفاده از آسیاب قهوه
  • انواع آسیاب قهوه صنعتی
  • خرید آسیاب قهوه
  • معرفی بهترین آسیاب قهوه
  • آسیاب پاکت دار سیدو مدل E8D
  • آسیاب قهوه E37S برند سیدو ایتالیا
  • آسیاب قهوه فاما مدل FCS101

آسیاب قهوه و کاربرد آن

به طور کلی، آسیاب قهوه یک وسیله‌ است که برای خرد کردن دانه‌های قهوه به اندازه‌ی مورد نیاز برای تهیه قهوه‌ی تازه استفاده می‌شود. دانه‌های قهوه از قبل باید خشک شده باشند و برای تهیه قهوه به صورت خورده‌ای، نیاز به خرد کردن دقیق دارند.

آسیاب قهوه‌ها معمولاً دارای تیغه‌ها یا فرزهایی هستند که دانه‌های قهوه را به اجزای کوچکتر تقسیم می‌کنند. این آسیاب‌ها به صورت دستی یا برقی قابل استفاده هستند. برخی آسیاب‌ها تنظیمات مختلف ریز کردن دارند که به کاربر امکان تنظیم درجه‌ی ریز کردن مورد نظر را می‌دهد، این به معنای تغییر اندازه‌ی قطعات دانه‌های قهوه می‌باشد.

استفاده از آسیاب قهوه به شما امکان می‌دهد تا دانه‌های قهوه را قبل از تهیه مخلوط کنید، که این کار باعث می‌شود تا طعم و عطر قهوه بهتر و تازه‌تر باشد. از آنجایی که طعم و عطر قهوه از زمانی که دانه‌ها خرد می‌شوند تا زمان تهیه قهوه حفظ می‌شود، استفاده از انواع آسیاب قهوه خانگی و صنعتی می‌تواند به بهبود تجربه قهوه‌نوشی شما کمک کند.

پیشنهاد مطالعه: طرز تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز

آسیاب قهوه چیست؟

اهمیت استفاده از آسیاب قهوه

نحوه آسیاب شدن دانه‌ها باعث ایجاد تفاوت در طعم قهوه می شود، زیرا بسته به فرآیندی که برای آسیاب کردن دانه‌ها استفاده می‌شود، تغییرات شیمیایی در دانه‌ها رخ می‌دهد. طعم نیز به قوام آسیاب – و میزان درشت یا خوب – بستگی دارد زیرا روش‌های مختلف دم کردن نیازهای خاص خود را دارند. به عنوان مثال، اسپرسو از قهوه بسیار ریز آسیاب شده، تقریباً پودر مانند استفاده می‌کند، در حالی که قهوه سازهای قطره‌ای از اندازه ذرات متوسط ​​تا درشت استفاده می‌کنند.

کاربرد آسیاب قهوه

آسیاب قهوه صنعتی چیست ؟

با تکامل تکنولوژی، وجود ماشین‌های آسیاب قهوه پیشرفته وجود دارد که می‌تواند حتی پرمدعاترین قهوه‌خورها را راضی کند.

 در اینجا تعدادی از انواع آسیاب قهوه را برایتان می‌آورم:

  1. آسیاب قهوه دستی: این نوع آسیاب با دست چرخانده می‌شود و معمولاً جهت تنظیم درجه‌ی خردایش قابل تنظیم است.
  2. آسیاب قهوه برقی بلادرنگ: این آسیاب‌ها با استفاده از برق عمل می‌کنند و می‌توانید درجه‌ی خردایش را تنظیم کنید.
  3. آسیاب قهوه قهری: این نوع آسیاب‌ها برای تهیه‌ی قهوه قهری یا ترکی مورد استفاده قرار می‌گیرند و قهوه را به صورت خیلی ریز خرد می‌کنند.
  4. آسیاب قهوه مخصوص اسپرسو: این آسیاب‌ها به منظور آماده‌سازی دقیق قهوه اسپرسو ساخته شده‌اند و معمولاً دارای تنظیمات دقیقی برای درجه‌ی خردایش هستند.
  5. آسیاب قهوه مخصوص فرنچ پرس: این نوع آسیاب قهوه به خرد کردن قهوه‌ی مناسب برای روش فرنچ پرس می‌پردازد.
  6. آسیاب‌های مخصوص قهوه ترشی: برای خرد کردن قهوه برای روش ترشی یا cold brew مناسب هستند.

لطفاً توجه داشته باشید که این توصیفات ممکن است با توجه به تولیدکننده، مدل آسیاب قهوه و کاربرد آسیاب قهوه متفاوت باشد.

پیشنهاد مطالعه: آموزش کار با دستگاه اسپرسوساز

آسیاب قهوه چه کاربردی دارد

خرید آسیاب قهوه

به خوبی شناخته شده است که چندین نوع آسیاب قهوه در بازار وجود دارد، اما این سوال پیش می آید که کدام را بخریم؟ البته، پس از درک اینکه هر نوع آسیاب قهوه تجربه متفاوتی را ارائه می‌دهد، ممکن است انتخاب نوع گیج کننده باشد.

با این حال، ترفند این است که نیازها و انتظارات شخصی خود را از یک آسیاب قهوه تجزیه و تحلیل کنید، به عنوان مثال اگر می‌خواهید یک دانه قهوه نسبتاً با کیفیت را تجربه کنید اما بودجه شما فوق العاده بالا نیست، شاید واسطه را در نظر بگیرید..

با در نظر گرفتن قیمتی که هر فرد برای دستگاه قهوه پرداخت کرده است، صرف حداقل همان مقدار پول برای آسیاب قهوه نیز کافی به نظر می‌رسد. در انجام این کار، نتایج آسیاب کردن دانه‌های قهوه تجربه مشابهی را ارائه می‌دهد، اگر این دانه‌ها در دستگاهی که اصطلاحاً در همان سطح خود قهوه‌ساز است، پوزخند بزنند.

اکثر تامین کنندگان دستگاه قهوه لوازم جانبی مانند آسیاب قهوه را ارائه می‌دهند، بنابراین مطمئن شوید که گزینه‌های خود را بررسی کنید تا بهترین مورد را مطابق با ترجیحات خود بیابید.

آسیاب‌های قهوه و دستگاه‌های قهوه هر دو را می‌توان ابزارهایی در نظر گرفت که برای تجربه قهوه استفاده می‌شوند، و اگر از نظر کیفیت ساخت و عملکرد برابرتر باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که نتیجه نهایی به طور کلی کیفیت بهتری داشته باشد.  در زیر به برخی از محصولات باربدتک اشاره خواهیم کرد تا بهترین تجربه خرید آسیاب قهوه را داشته باشید، پس با ما تا انتهای نوشته همراه باشید.

پیشنهاد مطالعه: تجهیزات راه اندازی کافی شاپ

معرفی بهترین آسیاب قهوه

آسیاب پاکت دار سیدو مدل E8D

یک آسیاب قهوه پاکت خور می‌باشد و مناسب فروشگاه ها و لابراتور های قهوه است. توان موتور این آسیاب قهوه 740 وات می باشد.دور موتور این دستگاه بین 1480 تا 1700 دور بر دقیقه است. سیستم تنظیم چرخشی بدون توقف و کوچک این مدل که با هدف نتیجه‌گیری راحت و سریع و دقیق در طراحی آن وجود دارد، باعث می‌شود که این دستگاه بتواند به طرز فوق العاده‌ای اندازه‌ی پودر قهوه را برای هر نوع خاصی از قهوه فراهم کند. این دستگاه در هر دقیقه، 270 گرم قهوه اسپرسو آسیاب می‌کند. از امکانات تعبیه شده بر روی این آسیاب می توان به نگهدارنده پک قهوه و فن خنک کننده اشاره کرد. آسیاب قهوه سیدو E8D در هنگام کار صدای کمی تولید می‌کند.

آسیاب قهوه پاکت دار

آسیاب قهوه E37S برند سیدو ایتالیا

مدل e37s مدل پایه در سری e37های آسیاب سیدو است. که تفاوت اصلی سری s افزایش قطر دیسک و اضافه شدن قسمت مکانیکی تنظیم درجه آسیاب و بازه بسیار گسترده تنظیم سایز سابه قهوه است. در طراحی بدنه و صفحه نمایش تفاونی با سریR ندارد. یکی از ویژگی‌هایی که آن را خاص کرده سرویس هوشمند دسترسی به تیغه‌ها است که تعمیر و پاکسازی را آسان و سریع کرده است. وجود سیستم ضدگرفتگی نیز از لحاظ صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها، آن را به یک دستگاه پر‌فروش و پر‌طرفدار تبدیل کرده است. وجود همه‌ی این امکانات باعث حرفه‌ای‌تر شدن دستگاه آسیاب قهوه برند سیدو ایتالیا مدل E37S و همچنین افزایش قیمت آن شده است.

دستگاه آسیاب پاکت دار سیدو

آسیاب قهوه فاما مدل FCS101

از جمله ویژگی‌های آسیاب قهوه صنعتی فاما مدل FAMA CS این است که می‌توان اندازه تیغه برش را تنظیم کرد. به این ترتیب می‌توان بازخوردهای مختلفی از این دستگاه گرفت و دانه قهوه را به شکل‌های گوناگون خرد کرد. سرعت چرخش تیغه آسیاب کن این دستگاه ۱۴۰۰ دور در دقیقه است. این سرعت از قدرت ۱ اسب بخاری دستگاه می‌آید، که در نتیجه موجب بازدهی ۱۰ کیلوگرمی آسیاب کن فاما مدل CS در هر ساعت می‌شود. این دستگاه دارای بورد کنترل ولتاژ مصرفی آسیاب قهوه است که مقدار مصرف دستگاه را روی 24 ولت ثابت می‌کند تا باعث افزایش مصرف دستگاه نشود.

دستگاه آسیاب قهوه فاما

جمع بندی

آسیاب قهوه به واقع یکی از مراحل حیاتی در تهیه قهوه است. خرد کردن دانه‌های قهوه با آسیاب، مرحله‌ای است که تاثیر بسیار زیادی بر روی طعم و عطر نهایی قهوه دارد. در واقع، این مرحله برای استخراج حساس‌ترین و مهم‌ترین اجزای قهوه، یعنی روغن‌ها و ترکیبات آروماتیک، بسیار حائز اهمیت است.

اندازه و نوع خردایش دانه‌های قهوه می‌تواند مستقیماً تأثیرگذار باشد. خرد کردن دانه‌ها به اندازه‌های مناسب، باعث ایجاد سطح تماس بیشتری بین آب و دانه‌ها می‌شود، که در نتیجه اجزای مختلف قهوه بهتر استخراج می‌شوند. به عبارت دیگر، انتخاب درجه‌ی خردایش مناسب برای روش تهیه قهوه‌ای که استفاده می‌کنید (مانند اسپرسو، فیلتر، ترکیب و غیره)، تأثیر قابل توجهی بر روی طعم نهایی دارد.

بنابراین، آسیاب قهوه به‌طور واضح از مهمترین مراحل در تهیه قهوه به حساب می‌آید، زیرا تنظیمات آسیاب و کیفیت خردایش دانه‌ها می‌توانند تجربه قهوه‌نوشی شما را به شدت تحت تأثیر قرار دهند.آسیاب قهوه، مهم‌ترین مرحله تهیه قهوه است که باید درست قبل از دم ­کردن آن انجام شود. این کار نیاز به مهارت دارد؛ بنابراین آموزش آسیاب قهوه برای کسانی که تازه‌کار هستند، می‌تواند مفید باشد. شناخت عوامل تأثیرگذار بر آسیاب کردن قهوه و انواع روش‌های آسیاب­، تأثیر زیادی بر تهیه قهوه باکیفیت دارد و باعث می‌شود طعم و بوی طبیعی قهوه حفظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *