بلاگ

لیست کامل مراحل و تجهیزات راه اندازی کافی شاپ

تجهیزات راه اندازی کافی شاپ

یکی از متداول‌ترین مدل‌های کسب و کار، در سال‌های اخیر کافی‌شاپ است. جذابیت بصری یکی از دلایل رونق این کسب و کار است. یکی از ویژگی‌های بارز کافی‌ شاپ‌‌ها نسبت به سایر اماکن مشابه، محیط صمیمی و دوستانه آن و همچنین سرو انواع غذاها و نوشیدنی‌های سرد و گرم متناسب با نیاز مشتریان است که موجب محبوبیت آن در بین جوانان شده است. مراحل راه‌اندازی کافی‌شاپ یک مقوله‌ی کاملا تخصصی است. در این مقاله  هر آنچه در مورد تجهیزات مورد نیاز در کافی شاپ باید بدانید ذکر شده است. پس با ما تا انتهای این نوشته همراه باشید.

سرفصل ها

  • مراحل راه اندازی کافی شاپ
  1. تحقیق کنید و یک طرح کسب و کار کافی شاپ بسازید.
  2. پیدا کردن بازار هدف و تعریف نام تجاری
  • تجهیزات مورد نیاز کافی شاپ
  1. دستگاه اسپرسو ساز
  2. دستگاه آسیاب قهوه 
  3. دستگاه آبمیوه گیری صنعتی
  4. دستگاه بستنی ساز
  5. دستگاه مخلوط کن
  6. دستگاه ساندویچ ساز
  7. یخ در بهشت
  8. دستگاه وافل ساز
  9. دستگاه شیکر
  10. ظروف برای آماده کردن غذا و سرو
  11. تجهیزات شستشو و نظافت 
  12. میز و صندلی 
  • قیمت تجهیزات و لوازم کافی شاپ
  • سخن پایانی

مراحل راه اندازی کافی‌شاپ

راه اندازی این کسب و کار ممکن است در نگاه اول بسیار مهیج به نظر برسد، و شما را به فکر فرو برد. این کار دارای مراحل مختلفی است که می‌بایست با دقت انجام شود. انجام تحقیقات لازم در این زمینه و کمک گرفتن از مشاوران متخصص در این حوزه اقدامات اولیه برای راه‌اندازی این کسب و کار است که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

پیشنهاد مطالعه: مراحل و تجهیزات مورد نیاز راه اندازی قنادی

گام اول: تحقیق کنید و یک طرح کسب‌و‌کار کافی شاپ بسازید

اولین قدم برای ایجاد یک کسب و کار سودآور یک طرح خوب است. این طرح باید ساختار محکمی داشته باشد، اما انعطاف کافی برای رشد داشته باشد، چون دائما در حال تغییر است. همچنین برای این مرحله برنامه‌ریزی، چگونگی انجام تحقیق و یافتن ارتباطات در صنعت مهم است.

وقتی صحبت از اطلاعات ارزشمندی می‌شود که به موفقیت شما کمک می‌کند، شبکه سازی همیشه شما را فراتر از برخی جستجوهای گوگل می‌برد. موارد بعدی که در مورد آن بحث می‌کنیم، هزینه‌های راه اندازی کسب و کار شما و موارد ضروری برای بودجه شما است. ما آن را با منبعی برای شروع طرح کسب و کار شما جمع‌بندی می‌کنیم.

کار کافی شاپی

گام دوم: پیدا کردن بازار هدف و تعریف نام تجاری

قدم بعدی در راه اندازی کسب و کار، توسعه استراتژی‌های بازاریابی و برند شما است. در این راهنما، تمرکز ما بر این است که چه کسی کسب و کار شما را موفق می‌‌کند، مشتریان و خودتان. مشتریان شما باید در مرکز استراتژی بازاریابی شما قرار داشته باشند. با توجه به اینکه شما با طیف گسترده ای از مشتریان در ارتباط خواهید بود، لازم است نیاز و خواسته آنها را در نظر بگیرید.

تجهیزات مورد نیاز کافی‌ شاپ

خرید تجهیزات کافی‌شاپ یکی از مهم‌ترین مراحل راه اندازی کافی‌ شاپ می‌باشد. لذا باید تجهیزات با کیفیت و با دوام خریداری شود. تا به بهترین شکل، قهوه و انواع نوشیدنی را برای مشتریان آماده کنید. قبل از اقدام به خرید لازم است با انواع دستگاه‌های مورد نیاز آشنا شوید. در این نوشته به معرفی و بررسی انواع تجهیزات اشاره می‌کنیم.

دستگاه اسپرسوساز

یکی از مهم‌ترین تجهیزات کافی‌شاپ دستگاه اسپرسوساز می‌باشد که برای تهیه قهوه‌ی غلیظ از آن استفاده می‌شود. مهم‌ترین خصوصیت اسپرسو ساز خوب «سرعت حاضر شدن» و «طعم و غلظت متفاوت» است. به کمک این دستگاه می‌توانید دانه‌ها را به لاته، موکا، کاپوچینو و سایر نوشیدنی‌های خاص تبدیل کنید. با استفاده از این دستگاه می‌توانید درآمد عالی در کسب و کار خود بدست آورید. چرا که دستگاه‌های معمولی چنین کیفیتی ندارند.

اگر بخواهیم یکی از بهترین دستگاه های اسپرسو ساز موجود در ایران را برای شما معرفی کنیم باید شما را با دستگاه اسپرسو ساز بیزرا حرفه ای مدل VICTORIA آشنا کنیم. از مشخصات این دستگاه باید به دهانه‌ی اتصال ورودی ۳.۸ میلی‌متر، دهانه‌ی اتصال خروجی ۳.۴ میلی‌متر، توان ۷۳۰۰ وات، سختی‌گیر ۸ لیتر اشاره کرد.

دستگاه اسپرسوساز

اسپرسو ساز بیزرا حرفه ای مدل VICTORIA

دستگاه آسیاب قهوه

یکی از مراحل راه اندازی یک کافی شاپ  خرید دستگاه آسیاب قهوه می‌باشد. از این دستگاه برای تهیه پودر قهوه استفاده می‌شود، که طعم و کیفیت قهوه تا حد زیادی به این دستگاه بستگی دارد. این دستگاه در دو مدل صنعتی و غیر صنعتی تولید می‌شود. بهتر است یک دستگاه آسیاب قهوه صنعتی را به لیست تجهیزات کافی شاپ خود اضافه کنید. سرمایه گذاری روی آسیاب مناسب می‌تواند تفاوت در طعم و عطر قهوه یا اسپرسوی شما ایجاد کند.

اگر بخواهیم یک دستگاه آسیاب قهوه خوب را به شما معرفی کنیم قطعا دستگاه آسیاب قهوه نوا مدل نیوفیس ۳۶۶۰ پیشنهاد ما به شما خواهد بود. که دارای مشخصات قدرت موتور ۲۵۰ وات، وزن دستگاه ۴ کیلوگرم، جنس تیغه آلیاژ کربن و فولاد، منبع تغذیه برق شهری ۲۲۰ ولت می‌باشد.

 

آسیاب قهوه

آسیاب قهوه نوا مدل نیوفیس ۳۶۶۰

دستگاه آبمیوه گیری صنعتی

از این دستگاه به منظور آب گیری انواع میوه و سبزیجات مانند پرتقال، سیب، هویچ، کرفس و… استفاده می‌شود، این دستگاه‌ها به دلیل محبوبیت بالای آب‌میوه تازه در بین مصرف کنندگان بسیار مورد قبول هستند. دستگاه آبمیوه گیری صنعتی در مدل های رومیزی، ایستاده، فروشگاهی و سلف سرویس و… جهت قرار گرفتن آن‌ها در هتل‌ها، باشگاه‌ها، اداره‌ها، شرکت‌ها و… طراحی و تولید می‌شوند.

شما به دلیل سفارشات زیاد آبمیوه در کافی شاپ خود باید از یک دستگاه آبمیوه گیری صنعتی با کیفیت استفاده کنید پیشنهاد ما به شما آبمیوه گیری صنعتی هلال دهانه 5 سانتG100 می‌باشد که میتواند جوابگوی سفارشات زیاد شما باشد.

آبمیوه گیری صنعتی

آبمیوه گیری صنعتی هلال دهانه 5 سانتG100

دستگاه بستنی ساز

دستگاه بستنی ساز یکی از وسایل مورد نیاز کافی شاپ می‌باشد. دستگاه بستنی ساز به دو دسته خانگی و صنعتی تقسیم می‌شود که نوع صنعتی آن نیز مدل‌های مختلفی دارد و با توجه به نیازهای مشتری طراحی و تولید شده است یکی از این مدل‌های که برای مکان‌هایی با فضای کم طراحی شده است بستنی ساز رومیزی می‌باشد که ظرفیت تولید متنوعی دارد. و انواع دیگر آن نیز قابلیت تولید بستنی با طعم و نوع مختلف را دارند.

دستگاه‌های بستنی ساز همانطور که گفته شد دارای مدل‌های مختلفی است اما اگر بخواهیم برای کافی شاپ یکی را انتخاب کنیم قطعا دستگاه بستنی ساز تک فاز قیفی نیکنام کمپرسور بیزرا اینوتردار است که دارای سیستم کنترل برودت مخزن الکترونیکی، پوشش خارجی استنلس استیل و کندانسور هوا خنک می‌باشد.

 

دستگاه بستنی ساز

بستنی ساز تک فاز قیفی نیکنام کمپرسور بیزرا اینوتردار

دستگاه مخلوط کن

از این دستگاه برای تهیه‌ی اسموتی، انواع میوه‌ها، آبمیوه، کوکتل، کره بادام زمینی، انواع دسر سرد مواد غذایی‌ها، سس‌ها، چاشنی‌ها، و میکس کردن استفاده می‌شود به همین دلیل خرید دستگاه مخلوط کن یکی از مراحل راه اندازی کافه می‌باشد که بسیار پر کاربرد است. نظرسنجی از مصرف‌کنندگان نشان داده که مشتریان کافه‌­ها بیشتر نوشیدنی‌­های ترکیبی سفارش می­‌دهند. برای استفاده از این روند به حداقل یک مخلوط کن نیاز دارید.

اگر بخواهیم یک مخلوط کن برای کافه که بیشترین استفاده را دارد معرفی کنیم باید به دستگاه بلندر 2.5 لیتری الفامیکس مدل 1180C اشاره کنیم که دارای یک صفحه‌ی لمسی است که می‌توانید با آن دستگاه را روشن و خاموش کرده و سرعت مخلوط شدن مواد را تنظیم نمایید. این مخلوط کن دارای پارچ ۲.۵ لیتری می‌باشد که از پلی کربنات صنعتی است و از مقاومت بی‌نظیری در برابر ضربه‌ی حاصل از برخورد مواد سخت برخوردار است. همچنین دور تا دور دستگاه با یک لایه کاور پوشانده شده که از بروز آلودگی صوتی به هنگام کار جلوگیری می‌کند.

دستگاه مخلوط کن

بلندر 2.5 لیتری الفامیکس مدل 1180C

دستگاه ساندویچ ساز

ساندویچ ساز دستگاهی است که به وسیله آن می‌توان انواع ساندویچ‌ها را در مدت زمان کوتاهی آماده کرد. نام دیگر آن اسنک ساز است، از این دستگاه برای آماده سازی انواع ساندویچ در فست‌ فودها و کافی‌شاپ‌ها استفاده می‌شود.

شما برای سرو غذا‌هایی گرم خود در کافی شاپ نیاز دارید تا یک دستگاه ساندویچ ساز داشته باشید و پیشنهاد ما به شما دستگاه اسنک ساز best مدل PFY-813B می‌‌باشد. که دارای ولتاژ ۲۲۰ ولت و قابلیت تنظیم دما با ابعاد ۲۱ *۴۱ *۵۷ سانتی‌متر دارای جنس بدنه استیل ۳۰۴ ضد خش است که می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

 

دستگاه ساندویچ ساز

اسنک ساز best مدل PFY-813B

دستگاه یخ در بهشت

یکی از دستگاه‌ها و وسایل مورد نیاز کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها، فودکورت‌ها، فست فودها، بستنی فروشی‌ها و آبمیوه فروشی‌ها دستگاه یخ در بهشت ساز است.

در فصل تابستان یکی از پرطرفدار‌ترین نوشیدنی‌ها یخ در بهشت است که می‌توانید با فروش این نوشیدنی سود خوبی به دست آورید. پیشنهاد ما به شما یخ در بهشت ساز سه مخزن براس مدل FBM3 می‌باشد که تمام محتوای مایع داخل مخزن را به‌شکل یخ تولید می‌کند و آن را بصورت یک نوشیدنی خنک و خوشمزه با رنگ‌های متنوع به شما تحویل می‌دهد.

دستگاه یخ در بهشت

یخ در بهشت ساز سه مخزن براس مدل FBM3

دستگاه وافل ساز

 وافل یک نوع شیرینی پرطرفدار است که معمولا به عنوان عصرانه یا صبحانه صرف می‌شود. از دیگر لوازم کافه و باریستا دستگاه وافل ساز است که یک نوع کیک با اشکال مختلف که به آن وافل یا ویفر می‌گویند به وسیله آن تهیه می‌‌شود. هر کافی شاپ با استفاده کردن از دستگاه وافل‌ ساز می‌تواند طیف وسیعی از منو‌های خود را برای صبحانه یا میان وعده و عصرانه ارائه دهد و خودش را از سایر کافی شاپ‌ها متمایز کند.

دستگاهی که ما پیشنهاد می‌کنیم شما برای کافی شاپ خود خریداری کنید وافل ساز دوناتی بست مدل PFYX-12A با کیفیت توانای تولید نان وافل دونات در ۶۰ ثانیه را دارد. و می‌تواند بهترین انتخاب شما برای کافی شاپ باشد.

دستگاه وافل ساز

وافل ساز دوناتی بست مدل PFYX-12A

دستگاه شیکر

از دیگر وسایل مورد نیاز کافی شاپ می‌توان به شیکر اشاره کرد. از شیکر برای میکس کردن انواع بستنی و میلک شیک‌های غلیظ استفاده می‌شود. تفاوت مدل شیکر‌ها در تعداد لیوان‌های آن می‌باشد. دستگاه میلک شیکر بست مدل D-2 دارای دو لیوان با قابلیت شستشو و جنس بدنه استیل استنلسس یکی از بهترین شیکر‌ها است.

پیشنهاد مطالعه: آموزش طرز کار با دستگاه اسپرسوساز

دستگاه شیکر

دستگاه میلک شیکر بست مدل D-2

دستگاه فر و توستر

60 درصد کافی شاپ‌ها منوی کوچک غذای گرم دارند، پس به روشی مطمئن برای آماده کردن سریع غذا نیاز دارید. در اکثر کافی شاپ‌ها ساندویچ‌های صبحانه، انواع شیرینی‌ها و کیک سرو می‌شود، پس به طور قطع شما به یک دستگاه توستر و فر نیاز دارید.

اگر بخواهیم یک فر خوب به شما عزیزان معرفی کنیم صد درد صد پروفر 8 سینی فیمار (FIMAR) مدل ALCMP423 می‌باشد. که دارای توان مصرفی دو کیلو وات و جنس بدنه استیل استنلس با ولتاژ 230 وات است.

 

دستگاه فر و توستر

پروفر 8 سینی فیمار (FIMAR) مدل ALCMP423

دستگاه یخ ساز

برای آماده سازی نوشیدنی‌های سرد دستگاه یخ ساز لازم و ضرورری است. از یخساز در کافی شاپ‌ها برای تولید یخ‌های مکعبی، استوانه‌ای و … استفاده می‌شود. که در انواع نوشیدنی‌های سرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. ظرفیت تولید یخسازها در طول شبانه روز متفاوت می‌باشد. یخسازهای صنعتی در انواع مدل‌های حبه‌ای، پوره‌ای، قالبی و پولکی موجود هستند.

یکی از بهترین یخ ساز‌های موجود در بازار دستگاه یخساز 105 کیلویی برما مدل VB250 است که مکعب‌های یخی و کریستالی شفاف از نوع 7G تولید می‌کند. و دارای ابعاد ۹۸ ×۶۰ ×۷۴ سانتی‌متر است. که مخزن ۳۵ کیلوگرم دارد و میزان مصرف الکتریکی آن ۸۵۰ وات است.

دستگاه یخ ساز

دستگاه یخساز 105 کیلویی برما مدل VB250

یخچال و فریزر

یخچال‌ها بخش بزرگی از طراحی کافی‌شاپ هستند، که باید دارای ظاهری شیک باشند و مطابق با حال و هوای کافه باشد. ویترین­‌های یخچال‌دار و یخچال­‌های پیشخوان از موارد ضروری برای کافی شاپ‌ها هستند.

یکی از یخچال‌هایی که بیشترین استفاده را در کافی‌شاپ‌ها دارد یخچال ویترینی کینو تک درب مدل KR500WL با توان مصرفی ۲۰۰ وات و مصرف انرژی 2.51 (kW/24h) رنج دمایی ۰ تا ۵ درجه‌ی سلسیوس است.

 

یخچال و فریزر

یخچال ویترینی کینو تک درب مدل KR500WL

قفسه بندی

تنها راه‌ حل برای نظم‌دهی کافه و انبار نگهداری مواد اولیه و ظروف در قفسه‌بندی است. از یک طراح حرفه‌ای و قابل اعتماد قفسه‌بندی برای سازماندهی کافه کمک بخواهید. بدون یک قفسه بندی سازمان یافته، مرتب کردن کافه غیرممکن و دسترسی به هر چیزی که لازم دارید سخت می‌شود و در پی آن طولانی شدن زمان آماده‌سازی سفارش مشتری و نارضایتی او را به همراه دارد.

سیستم امنیتی

برای حفظ امنیت کارکنان و مشتریان و برای جلوگیری از فساد و جرم استفاده از یک سیستم امنیتی شامل دوربین و دزدگیر برای هر کسب‌و‌کاری لازم و ضروری است. شما با داشتن سیستم امنینی می‌توانید به مشتریان خود حس اعتماد و امنیت را بدهید پس به هیچ عنوان از این قضیه غافل نشوید.

پیشنهاد مطالعه: طرز تهیه انواع اسپرسو با دستگاه اسپرسو ساز

ظروف برای آماده کردن غذا و سرو

پارچ، جا‌یخی، انواع ظروف، ظروف درست کردن سس، بطری‌های مختلف ظروف آماده کردن نوشیدنی نظیر نگه دارنده‌ها، دستکش، دستمال‌‌های مخصوص، فوم ساز، محفظه نمایش غذاها و بشقاب‌های از قبل آماده شده. فنجان برای سرو کردن قهوه، ماگ، ظرف سس، انواع ظرف‌های شیشه‌ای مناسب، بشقاب‌های سرو غذا، نمکدان، دستمال برای سر میز، ظروف پلاستیکی، قاشق برای همزدن است.

بنر مراحل و تجهیزات راه اندازی کافی شاپ

میز و صندلی

مهم‌ترین نوع مبلمان در کافی شاپ میز و صندلی است. می‌دانید که هر چه افراد بیشتر بمانند، بیشتر هزینه می‌کنند، بنابراین قطعاً باید زمانی را صرف فکر کردن در مورد صندلی‌ها و سایر چیدمان‌های نشستن متناسب با فضای شما و نیازهای مشتری کنید. اگرچه از نظر فنی به عنوان تجهیزات دیده نمی‌شود، اما انتخاب مبلمان مناسب برای کافه شما یکی‌دیگر از انتخاب‌های مهم است که باید انجام شود. و وقتی صحبت از انتخاب به میان می‌آید، هنگام انتخاب مبلمان و دکوراسیون، راحتی باید یک نقطه تمرکز بزرگ باشد. این موارد نه تنها از منظر زیبایی‌شناسی بلکه از جنبه عملی نیز باید مورد بررسی قرار گیرند. برخی از اقلام مورد نیاز این موضوع عبارت‌اند از:

  • جلوی پیشخوان خانه
  • منوها
  • نورپردازی
  • آثار هنری و دکور
  • تجهیزات صدا و موسیقی

 

قیمت تجهیزات و لوازم کافی شاپ

به دلیل زیاد بودن تجهیزات کافی شاپ و تفاوت‌هایی که در نوع دستگاه، شرکت سازنده و.. وجود دارد قیمت‌ها دارای نوسان هستند و قیمت ثابتی را نمی‌شود پیش بینی کرد. بنابراین توصیه می­‌شود قبل از خرید با مشورت افراد مطلع و مطابق با فضای کسب و کار خود تجهیزات مورد نظر را انتخاب و با مقایسه قیمت و کیفیت آن­‌ها را خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی تجهیزات کافی شاپ باربد تک در این مورد می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

 

سخن پایانی

بی شک راه اندازی یک کافی شاپ مراحل سخت و پیچیده‌تری دارد که حتما در ادامه بیشتر در مورد تجهیزات مورد استفاده در کافی شاپ خواهیم نوشت. کافی‌شاپ‌ها جزو مشاغلی دسته‌بندی می‌شوند که ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارند از این رو افرادی که قصد راه اندازی کافی‌ شاپ را دارند می‌بایست مجوزهای بهداشتی لازم برای این کار را از نهادهای ذی‌ربط بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *