بلاگ

مراحل و تجهیزات مورد نیاز راه اندازی قنادی

راه اندازی قنادی و شیرینی فروشی

راه اندازی قنادی و شیرینی فروشی، یک روش بسیار عالی برای کسب درآمد بوده است. قنادی، شیرینی فروشی، شیرینی سرا از جمله اسم‌هایی است، که دارای یک معنی هستند و به یک مکان اشاره می‌کنند. اصلی که وجود دارد و صاحبان این کسب و کار از آن استفاده می‌کنند قنادی است. اگر دوست دارید یک کسب و کار برای خود راه اندازی کنید، شیرینی فروشی یک ایده بسیار جذاب و پردرآمد است که منجر به سود بلند مدت می‌شود. داشتن یک فروشگاه شیرینی فروشی به این معنی است که شما همیشه در تجارت خواهید بود. راه اندازی یک شیرینی فروشی نیازمند دانش و مهارت‌های اولیه است.

سرفصل‌ها

  • داشتن سرمایه اولیه در راه اندازی کارگاه شیرینی 
  • انتخاب محل کسب‌وکار در راه اندازی شغل شیرینی فروشی
  • تحقیقات بازار
  • اجاره یا خرید مکان 
  • نیروی انسانی
  • مواد اولیه مورد نیاز برای راه اندازی قنادی
  • تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی قنادی 
  • معرفی محصولات 
  • درآمد شیرینی فروشی
  • مهارت‌های لازم برای شغل قنادی
  • تفاوت قنادی با کافه قنادی
  • سخن پایانی

داشتن سرمایه اولیه در راه اندازی کارگاه شیرینی

قبل از افتتاح هر نوع کسب و کاری، مسئله اصلی میزان پول مورد نیاز است. چقدر مشارکت کنیم؟ چه کسی چقدر کمک خواهد کرد؟ سهم سود/زیان چقدر خواهد بود؟ این نوع سوالات ممکن است باعث سردرگمی شود. وقتی یک نفر مالک است، مسئولیت آوردن پول بر عهده مالک است. از طرف دیگر، اگر قرار است مشارکتی باشد، مسئولیت یا به طور مساوی یا طبق تصمیم بین آنها بر عهده شرکا خواهد بود. با این حال، هر دو گزینه مزایا و معایب خاص خود را دارند. در مورد یک مالک، او می‌تواند از کل سود برای خود بهره‌مند شود. این شرایط در راه اندازی کارگاه قنادی نیز صدق می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید خمیر گیر

 انتخاب محل کسب و کار در راه اندازی شغل شیرینی فروشی

موقعیت مکانی محل کسب و کار تاثیر زیادی در موفقیت آن دارد. اگر مغازه شما در وسط شهر واقع شده باشد، احتمال زیادی وجود دارد که سود زیادی به همراه داشته باشد. اما در نظر داشته باشید که این منطقه بر حسب مورد اجاره بالاتر یا گران‌تری برای خرید خواهد داشت. اگر خیلی دورتر واقع شده باشد، فقط تعداد کمی از مردم از مغازه مطلع می‌شوند مگر اینکه تبلیغات زیادی انجام شود. اما این دوباره هزینه‌ها را افزایش می‌دهد که با توجه به درآمد شیرینی فروشی شما تعیین می‌شود

تحقیقات بازار

این یکی از مهمترین نکات قبل از شروع هر نوع کسب و کاری است. مطالعه بازار باید برای دانستن جزئیات در مورد رقبای کسب و کار، کسب و کار اصلی آنها، نقاط ضعف آنها و غیره انجام شود. اگر از شیرینی فروشی‌های مجاور در منطقه‌ای که تصمیم به راه اندازی کسب و کار خود را دارید بازدید کنید، آنگاه ایده این موضوع را خواهید داشت. عملیات کسب و کار آنها در صورت امکان، سعی کنید در مورد روش انجام تجارت آنها و اینکه آیا آنها از یک روند خاص پیروی می‌کنند یادداشت برداری کنید. اینکه نقطه ضعف آنها را به نقطه قوت خود تبدیل کنید، به شما مزیتی خواهد داد.

تجهیزات مورد نیاز در کار قنادی

اجاره یا خرید مکان

نکته بعدی این است که تصمیم بگیرید که آیا مکانی برای کسب و کار خود بخرید یا آن را اجاره کنید. اگر کمبود بودجه وجود دارد، می‌توانید به سراغ گزینه اجاره مکان بروید. از سوی دیگر، در صورت داشتن بودجه کافی و تنها پس از مراقبت مناسب از مدارک مورد نیاز، می‌توانید مکان را انتخاب کنید. با این حال، این گزینه معمولاً در جایی بهتر است که کسب و کار سود زیادی متحمل می‌شود. حداقل متراژ شیرینی فروشی شما بر اساس تجهیزات و نوع فعالیت شما بهتر قابل تعیین می‌باشد.

نیروی انسانی

نانوایان خوب: کارمندان دارایی هر کسب و کاری هستند. کیفیت شیرینی‌هایی که قرار است به فروش برسند تا حد زیادی به سازنده آن بستگی دارد. بنابراین، صاحب کسب و کار باید با دقت به این موضوع توجه کند زیرا این یکی از عوامل مهمی است که باید به آن توجه شود.

پرسنل مودب: همچنین باید به این نکته توجه داشت که اگرچه ممکن است هر بار محصول از بهترین کیفیت برخوردار نباشد، اما این رفتار کارکنان است که در خاطر مشتریان خواهد ماند. رفتار مودبانه با مشتریان کاملا در اختیار کارکنان است. مشتریان تمایل دارند گاهی اوقات مطالبه کنند، اما مهم است که شرایط را با دقت مدیریت کنید. در نظافت محل نیز به کارگر نیاز است و برای این کار باید فرد مناسبی استخدام شود.

صندوقدار و کارکنان تحویل: اگر صاحب کسب و کار نمی‌تواند شخصاً در مغازه حضور داشته باشد، باید یک صندوقدار به جای او تعیین شود. صندوقدار می‌تواند ثبت مناسبی از هر درآمد و هزینه کسب و کار داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بهترین خمیر پهن کن

مواد اولیه مورد نیاز برای راه اندازی قنادی

  1. آرد مخصوص شیرینی‌پزی
  2. شكر سفيد و شكر قهوه‌ای
  3. قهوه
  4. شكلات
  5. شير
  6. وانيل
  7. زعفران
  8. انواع پودر ژله
  9. انواع اسانس‌ها
  10. بیکینگ‌پودر
  11. انواع مغزهای آجيل
  12. انواع ميوه خشک
  13. خامه
  14. انواع ميوه تازه
  15. پودر قند

 

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی قنادی

لوازم قنادی و شیرینی پزی شامل طیف گسترده‌ای از وسایل و دستگاه‌ها برای آماده کردن انواع مختلف شیرینی و کیک است. در اینجا لیست وسایل مورد نیاز برای راه اندازی این کسب و کار به شرح زیر بیان شده است. آگاهی از دستگاه‌ها و ابزارهای مورد نیاز، به شما برای راه اندازی این کسب و کار کمک می‌کند.

یخچال ویترینی ایستاده تک درب مدل KR500-1D

 یخچال ویترینی در قنادی‌ها یکی از مهم‌ترین تجهیزات برای فروش مواد خوراکی است، با نبودن یخچال تمامی مواد خوراکی در قنادی فاسد می‌شوند. به همین دلیل ما به شما خرید یخچال ویترینی ایستاده تک درب مدل KR500-1D را پیشنهاد می‌کنیم. این یخچال دارای برفک زدایی به صورت اتوماتیک است و آب حاصل از برفک زدایی با فن از درون کابین خارج و با واسطه گرمای کمپرسور تبخیر می‌شود.

یخچال ویترینی

یخچال ویترینی ایستاده تک درب مدل KR500-1D

فر قنادی با ۴ دیس گردان

یکی از مهم‌ترین تجهیزات در پخت شیرینی داشتن دستگاه فر قنادی است. که فر قنادی با ۴ دیس گردان یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید فر صنعتی می‌باشد. از مشخصات فنی این دستگاه می‌توان به داشتن تایمر 60 دقیقه‌ای و مجهز بودن دستگاه به سنسور نشتی گاز اشاره کرد. همچنین این دستگاه دارای دیمر برای تنظیم مقدار باد فن می‌باشد.

فر قنادی

فر قنادی با ۴ دیس گردان

پروفر فیمار 8 سینی مدل ALCMP4GP

اگر پیشرفت و گسترش کار برای شما مهم است در ابتدای تاسیس قنادی باید به فکر خرید تجهیزات حرفه‌ای باشید. خرید پروفر فیمار 8 سینی یکی از وسیله‌های کاربردی در قنادی حرفه‌ای است. در این فرصنعتی انواع کلوچه، نان، و شیرینی طبخ می‌شود. از مشخصات فنی این دستگاه می‌توان به ولتاژ 230 ولت با توان مصرفی 2 کیلو وات و جنس بدنه استیل استنلس اشاره کرد.

فرصنعتی

پروفر فیمار 8 سینی مدل ALCMP4GP

میکسر اسپیرال قنادی 65 لیتری فیمار مدل CNS-50

اگر می‌خواهید در راه اندازی قنادی موفق باشید و محصولاتی با کیفیت تولید کنید خرید همزن قنادی اسپیرال فیمار 65 لیتری را باید به لیست تجهیزات مورد نیازتان برای راه اندازی قنادی قرار دهید. این محصول دارای توان تولید و میکس کردن در هر ساعت برابر با ۱۵۰ کیلوگرم، قدرت موتور 2.5 وات، توان مصرفی 220 وات است.

 

همزن قنادی

میکسر اسپیرال قنادی 65 لیتری فیمار مدل CNS-50

خمیر گیر پاتیل استیل همزن استیل 15 کیلویی مدل (MD-15)

حجم کار در قنادی‌ها به دلیل تولید انواع شیرینی، نان، کلوچه بسیار بالا است به همین دلیل استفاده از خمیرگیر می‌تواند کمک بسیاری کند. پیشنهاد ما به شما خرید خمیرگیر پاتیل استیل همزن استیل 15 کیلویی است. از مشخصات این محصول می‌توان به استیل بودن دیگ، برق مصرفی تک فاز، ولتاژ 220 ولت آن اشاره کرد.

دستگاه خمیرگیر

خمیر گیر پاتیل استیل همزن استیل 15 کیلویی مدل (MD-15)

خمیر پهن کن قنادی بدنه استیل

در کار تولید شیرینی سرعت یکی از فاکتور‌های مهم است شما می توانید با خرید خمیر پهن کن قنادی بدنه استیل سرعت کار خود را افزایش دهید و خمیر را به صورت منظم و به اندازه دلخواه پهن کنید. این دستگاه دارای غلطک‌هایی به طول ۶۲۰ میلی‌متر و ساخته شده از پلیمر، و دارای کنترل سرعت رفت و برگشت است.

خمیر پهن کن

خمیر پهن کن قنادی بدنه استیل

ترازو صنعتی مدل ED 3000 S

شما هم در تولید خود و هم در فروش محصولات قنادی نیاز به اندازه‌های دقیق دارید به همین دلیل باید به فکر ترازو صنعتی مدل ED 3000 S باشید. این ترازو قابلیت این را دارد که به انواع کارت خوان بانکی، کامپیوتر، پرینتر بی‌سیم، لیبل پرینتر جانبی وصل شود و شما را در فروش یاری کند.

ترازو فروشگاهی

ترازو صنعتی مدل ED 3000 S

درآمد شیرینی فروشی

راه اندازی شغل شیرینی فروشی یا همان قنادی چیزی نیست که از انجام آن به دلیل تعداد زیاد قنادی در سطح شهر خودداری کنید. این کسب و کار خوشمزه و دلنشین همیشه روی بورس است، میل به شیرینی و خرید آن توسط مردم نشان دهنده رونق این کسب و کار و عدم اشباع آن است. اگر یک قنادی کوچک مانند راه اندازی کارگاه شیرینی پزی خانگی در نظر داشته باشید حتی اگر خلاقیت نداشته باشید می‌توانید به درآمد ماهی 10 میلیون تومان برسید. با وجود اینکه تجهیزات کارگاه شیرینی پزی خانگی خیلی مچکمتر خواهد بود. حال اگر مهارت لازم را داشته باشید و بخواهید آن را ارتقا دهید می‌توانید به درآمد ماهی 200 میلیون برسید، شاید هم بیشتر!

پیشنهاد مطالعه: لیست کامل مراحل و تجهیزات راه اندازی کافی شاپ

مهارت‌های لازم برای شغل قنادی

  • شناخت انواع مواد اولیه قنادی، تشخیص کیفیت مواد و روش نگهداری
  • شناخت لوازم و تجهیزات قنادی و روش صحیح استفاده از آن‌ها
  • مهارت در پخت انواع کیک و شیرینی
  • طراحی و تزئین انواع کیک‌ و شیرینی
  • روش رعایت نکات بهداشتی در پخت شیرینی و کیک
  • شیوۀ بسته بندی شیرینی
  • مهارت فروش در شیرینی فروشی
  • مهارت در قیمت‌گذاری شیرینی
  • احترام و رضایت مشتری
  • بازاریابی و تبلیغات

تفاوت قنادی با کافه قنادی

تفاوت قنادی با کافه قنادی در این است که شما در قنادی باید کیلویی سفارش دهید، و در آنجا نمی‌توانید شیرینی میل کنید، اما در کافه قنادی همانند فست فودی و یا کافی شاپ می‌توانید به مقدار کم شیرینی سفارش بدهید و همانجا میل کنید. کسب و کار کافه قنادی فروش بیشتری دارد به دلیل اینکه شیرینی‌ها نیاز به ماندن طولانی ندارد و همیشه تر و تازه هستند. خوب است بدانیم در اکثر قنادی‌ها، شیرینی‌هایی که فروش نرفتن را بعد یک هفته به قسمت پخت ارجاع میدن که با استفاده از مواد نگهدارنده، دوباره به شیرینی تازه تبدیل شود.

سخن پایانی

چالش‌های مختلفی می‌تواند بر سر راه شما برای راه اندازی این کسب و کار باشد. اما توجه داشته باشید که اگر مهارت و توانایی کافی دارید، می توانید آینده شغلی بسیار خوبی را برای خود متصور شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *