بلاگ

راهنمای خرید خمیر گیر [ معرفی محصولات برتر ]

راهنمای خرید خمیرگیر

امروزه با گسترش صنایعی نظیر نانوایی، کیک پزی و شیرینی پزی تهیه‌ی تجهیزات پیشرفته‌تر جهت تولید این محصولات غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است. پیش از این تهیه‌ی خمیر به روش سنتی انجام می‌شد. تهیه‌ی خمیر با این روش مشکلاتی نظیر صرف وقت زیاد، سرعت پایین کار و احتمال انتقال آلودگی‌ها به دلیل دخالت مستقیم دست را به دنبال داشت.

اما با پیشرفت تکنولوژی و ورود یافتن دستگاه‎هایی نظیر خمیر همزن قنادی و خمیرگیر به صنعت تولیدات غذایی، تهیه‌ی خمیر به صورت اتوماتیک و با سرعت بیش‌تری امکان پذیر شد. در این مقاله به شرح و بررسی نکاتی تحت عنوان راهنمای خرید خمیرگیر می‌پردازیم تا شما عزیزان با اطلاعات کافی اقدام به تهیه‌ی این محصول نمایید. چنانچه قصد خرید دستگاه خمیر گیر دارید مطالعه‌ی این مطلب دانش کافی جهت انتخاب محصول مورد نیاز را در اختیار شما قرار خواهد داد.

سرفصل‌های مقاله

  • معرفی دستگاه خمیر گیر
  • عوامل تاثیرگذار بر کیفیت خمیرگیر
  • خمیرگیر خانگی
  • خمیرگیر ساده
  • خمیرگیر صنعتی
  • خمیرگیر اسپیرال
  • سخن پایانی

معرفی دستگاه خمیرگیر

پیش از پرداختن به نکات لازم به توجه در هنگام خرید خمیرگیر، به برسی این که خمیر گیر چیست و طرز کار آن می‌پردازیم. دستگاه خمیرگیر وسیله‌ای است که برای هم زدن آب و آرد استفاده می‌شود. منبع تغذیه‌ی این وسیله برق می‌باشد و بر اساس موارد مصرف، نوع برق مصرفی محصول متفاوت است. به عبارت ساده‌تر برق مصرفی خمیرگیر خانگی برق تک فاز است و برای راه‌اندازی دستگاه خمیرگیر صنعتی از برق سه فاز استفاده می‌شود.

اصلی‌ترین قطعات تشکیل دهنده‌ی این دستگاه دیگ (پاتیل) و همزن (پارو، چنگال و یا چنگک) می‌باشد. از دیگ خمیر برای ریختن مواد اولیه و از پاروهای دستگاه جهت ترکیب و هم زدن مواد استفاده می‌شود. برای کار با دستگاه خمیرگیر کافیست آرد، آب، مخمر و نمک را در داخل دیگ ریخته و دستگاه را روشن کنید.

پیشنهاد مطالعه: آشنایی با انواع دستگاه خمیر پهن‌کن

خمیر گیر

عوامل تاثیرگذار بر کیفیت خمیرگیر

همانطور که در پاراگراف قبل اشاره شد دستگاه‌های خمیرگیر بر اساس کاربرد خود به دو نوع کلی خانگی و صنعتی تقسیم می‌شوند.آنچه در تعیین و انتخاب مارک خمیرگیر بیش از هر مورد دیگری نقش پر رنگی دارد، نیاز کاربر و نوع استفاده‌ی او از محصول می‌باشد. از دیگر عوامل موثر بر کیفیت دستگاه می‌توان به کیفیت قطعات آن اشاره نمود. در این قسمت به بررسی این عوامل می‌پردازیم.

توان و قدرت موتور

توان و قدرت موتور دستگاه اولین فاکتور تاثیرگذار بر کیفیت این وسیله می‌باشد. زیرا قدرت موتور علاوه بر تاثیرگذاری بر کارایی دستگاه، بر میزان مصرف برق هم تاثیر مستقیم دارد.

ظرفیت

ظرفیت و گنجایش دستگاه از دیگر نکات برجسته‌ای است که باید هنگام انتخاب محصول به آن توجه داشت. دستگاه‌های خمیرگیر در حجم‌های مختلفی تولید می‌شوند. بنابراین لازم است با توجه به حجم کاری خود اقدام به خرید نمایید.

جنس قطعات

یکی از مهم ترین اجزای خمیرگیر کاسه یا پاتیل نام دارد. این قسمت از دستگاه‌ خمیرگیر باید ضد زنگ بوده و از متریال مرغوبی تولید شده باشد. زیرا اگر دیگ خمیرگیر از جنس مرغوبی نباشد، کیفیت خمیر تهیه شده نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار نخواهد بود. پاتیل بهترین خمیرگیر از جنس استیل و قابل شستشو می‌باشد. زیرا آلیاژ استیل ضد زنگ بوده و با مواد غذایی واکنش پذیری ندارد. از این رو خمیر دچار افت کیفیت و تغییر طعم نمی‌شود. 

قالب تصویر داخل مقاله (1)

همزن

دستگاه‌های خمیرگیر دارای همزن، پارویی یا چنگگ‌های چند شاخه هستند، در صورتی که این قسمت از دستگاه استقامت کافی نداشته باشد قادر به مخلوط کردن مواد خوراکی سفت نخواهد بود.

برند محصول

عامل دیگر تعیین کننده‌ی کیفیت خمیرگیر، شرکت و برند سازنده‌ی آن می‌باشد. بدیهی ا‎ست که هر قدر برند سازنده‌ی محصول مورد نظر از خوشنامی و اعتبار بیشتری برخوردار باشد، محصول از کیفیت ساخت بالاتری برخوردار خواهد بود. در ادامه‌ی این مقاله به معرفی چند مورد از انواع خمیرگیر و بهترین مارک خمیرگیر موجود در بازار می‌پردازیم.

پیشنهاد مطالعه: معرفی بهترین مارک‌های دستگاه خمیر پهن‌کن

قالب تصویر داخل مقاله (2)

خمیرگیر خانگی

از آنجایی که کاربرد دستگاه خمیرگیر همانند خمیر پهن کن محدود به نانوایی‌ها نیست و در قنادی‌ها، پیتزا فروشی‌ها و کارگاه‌های کیک پزی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، لازم است با انواع دستگاه خمیر گیر و ویژگی‌های هر کدام آشنا شوید.

چنانچه هدف شما از تهیه‌ی خمیرگیر به کارگیری آن جهت مصارف خانگی است لازم است به عواملی نظیر اندازه و ظرفیت پاتیل خمیر، قدرت موتور و ولتاژ محصول توجه کنید. ظرفیت دستگاه‌های خمیرگیر خانگی عموما بین 5 تا 40 کیلوگرم می‌باشد و قدرت موتور آن‌ها 0.5 الی 3 اسب بخار می‌باشد. همچنین میزان برق مصرفی این محصولات نسبت به انواع صنعتی کمتر است. بنابراین بهتر است پیش از تهیه‌ی محصول ابتدا راهنمای خرید خمیرگیر را مطالعه کرده سپس اطلاعات مذکور را از روی سایت فروشگاه بررسی، مطالعه و سپس بهترین خمیرگیر خانگی مناسب خود را انتخاب فرمایید.

معرفی محصول

در این قسمت می‌خواهیم شما را برای خرید و انتخاب خمیر گیر راهنمایی کرده و محصولاتی که از نظر قیمت و کیفیت در شرایط مناسبی قرار دارند را به شما معرفی کنیم. اگر قصد خرید خمیر‌گیر را دارید می توانید به سایت شرکت باربد تک مراجعه کرده و محصولات مرتبط در این زمینه را نیز مشاهده کنید.

خمیرگیر پاتیل و همزن استیل 5 کیلویی

این محصول می‌تواند جهت مصارف خانگی مورد استفاده قرار بگیرد. این دستگاه با ظرفیت 5 کیلویی خود گزینه‌ی مناسب جهت شروع کسب و کارهای کوچک خانگی در زمینه‌ی قنادی و شیرینی‌ پزی می‌‌باشد. قطعات خمیرگیر پاتیل و همزن استیل ۵ کیلویی ساخته شده از آلیاژ استیل ساخته شده از مقاومت قابل توجهی در برابر ضربه و زنگ زدگی برخوردار می‌باشد.

دستگاه خمیر گیر

خمیر گیر پاتیل و همزن استیل 5 کیلویی

خمیرگیر پاتیل استیل همزن آلومینیوم ۴۰ کیلوگرم

چنانچه می‌خواهید کسب و کار کوچک خود را گسترش دهید و به دستگاهی با ظرفیت بیشتر و پاتیل بزرگتری نیاز دارید، استفاده از خمیرگیر پاتیل استیل همزن آلومینیوم ۴۰ کیلوگرم پیشنهاد ما به شماست. کار با این وسیله آسان بوده و نیاز به دانش تخصصی ندارد. جهت کار با این دستگاه کافیست مواد اولیه را داخل دستگاه ریخته و آن را روشن کنید.

دستگاه خمیر گیر

خمیرگیر پاتیل استیل همزن آلومینیوم ۴۰ کیلوگرم

خمیرگیر ساده

دستگاه خمیرگیر ساده که زیرمجموعه‌ای خمیرگیرهای خانگی محسوب می‌شود، وسیله‌ای با ابعاد کوچک است که برای تهیه خمیرهای کم حجم و ساده نظیر خمیر پیتزا، خمیر بربری و خمیر کوکی در منزل استفاده می‌شود. در این قسمت به معرفی چند نمونه از مارک‌های خمیرگیر خانگی و ساده می‌پردازیم.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بهترین خمیر پهن‌کن

میکسر قنادی 7 لیتری مستر مدل BM7

این محصول دستگاهی با طرز کار آسان می‌باشد. میکسر قنادی مستر مدل BM7 دارای سه عدد پره‌ی همزن می‌باشد. به دلیل ساخته شدن محصول از مواد اولیه‌ی مرغوب، این میکسر صنعتی در مقایسه با سایر محصولات هم رده خود از کیفیت بالاتر و عمر طولانی‌تری برخوردار است.

 

دستگاه میکسر قنادی

میکسر قنادی 7 لیتری مستر مدل BM7

خمیرگیر صنعتی

این دسته از خمیرگیرها ساختار صنعتی داشته و از ظرفیت بالاتری برخوردار هستند. گنجایش این دستگاه‌ها 50 الی 250 کیلوگرم بوده و در صنایعی مانند نانوایی، قنادی، شیرینی پزی و… استفاده می‌شود. سرعت عمل این محصولات نسبت به نوع خانگی بیشتر است. شما اگر خمیر‌گیر صنعتی خریداری کنید و بخواهید کار خود را به صورت صنعتی پیش ببرید یکی دیگر از دستگاه‌های مورد نیاز شما خرید دستگاه خمیر پهن کن می‌باشد که مکمل دستگاه خمیر‌گیر است.

خمیرگیر پاتیل استیل همزن آلومینیوم 180 کیلویی

این محصول از بهترین تجهیزات صنعتی قابل استفاده در مشاغلی نظیر آشپزی، نانوایی و شیرینی‌پزی محسوب می‌شود. از خمیرگیر پاتیل استیل همزن آلومینیوم 180 کیلویی می‌توان در رستوران‌ها و فست‌فودها و یا کارگاه‌های قنادی بزرگ با میزان سفارش بالا استفاده کرد

دستگاه خمیر گیر

خمیرگیر پاتیل استیل همزن آلومینیوم ۱۸۰ کیلویی

خمیر گیر پاتیل و همزن استیل 90 کیلویی

محصول دیگری که جهات مصارف قنادی و آشپزی در مقیاس بزرگ قابل استفاده است، خمیر گیر پاتیل و همزن استیل 90 کیلویی می‌باشد. اندازه‌ی دیگ این دستگاه نسبت به نمونه‌ی قبل کوچکتر است اما همچنان جزو تجهیزات آشپزخانه‌ی صنعتی محسوب می‌شود.

دستگاه خمیر گیر

خمیر گیر پاتیل و همزن استیل ۹۰ کیلویی

خمیرگیر اسپیرال

دستگاه خمیرگیر اسپیرال می‌تواند دارای یک کاسه فلزی و یا یک همزن به شکل میله‌ای مارپیچ باشد و یک نوع هم وجود دارد که هم کاسه‌ی فلزی و هم میله‌ی مارپیچ دوار دارد و قابلیت چرخش در آن موجود است.

خمیرگیر اسپیرال سیستم آنالوک 150 کیلویی

دستگاهی با راندمان کاری بالا و عملکردی فوق‌العاده است که به کمک آن می‌توان در عرض چند دقیقه خمیر لازم جهت درست کردن انواع نان فانتزی، شیرینی، کیک و پیتزا را تهیه نمود. از دیگر قابلیت‌های خمیرگیر اسپیرال ۱۵۰ کیلویی امکان تنظیم زمان‌های هم زدن، امکان مخلوط کردن با سرعت‌های متفاوت، امکان تنظیم زمان‌های هم زدن و نهایتا تهیه‌ی خمیر یکنواخت و با کیفیت می‌باشد.

دستگاه خمیر گیر

خمیرگیر اسپیرال ۱۵۰ کیلویی

میکسر قنادی اسپیرال 45 لیتری مدل MI-38SN

محصولی با گنجایش پایین‌تر می‌باشد.میکسر قنادی اسپیرال 45 لیتری مدل MI-38SN برای مصارف خانگی و کارگاهی مناسب است و می‌تواند به سرعت مواد لازم جهت تهیه‌ی خمیر انواع کیک و شیرینی را مخلوط کرده و خمیر را با بهترین کیفیت تهیه کند.

دستگاه میکسر قنادی

میکسر قنادی اسپیرال 45 لیتری مدل MI-38SN

سخن پایانی

اکنون با در دست داشتن اطلاعات کافی می‌توانید بهترین مارک خمیر گیر برای محل کار خود را انتخاب کنید. چنانچه برای راه اندازی یا گسترش کسب و کار خود به دنبال خرید تجهیزاتی با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب هستید، می‌توانید خرید خود را به صورت اینترنتی از سایت انجام دهید. همچنین برای مشاهده‌ی نمونه‌های بیشتری از انواع این محصولات و قیمت خمیر کن می‌توانید به سایت باربد تک مراجعه کنید. تمام محصولات توسط گروه صنعتی باربد تک با قیمت تولیدی به خریداران در سراسر کشور ارائه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *