بلاگ

آشنایی با انواع دستگاه خمیر پهن کن

شناختن انواع دستگاه خمیر پهن کن

دستگاه خمیر پهن‌ کن محصولی است که در صنایع مختلفی از قبیل نانوایی و شیرینی‌پزی استفاده می‌شود. این محصول بر اساس کاربرد خود به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. در این مطلب به بررسی انواع دستگاه خمیر پهن کن و کاربرد آن می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پردازیم. با مطالعه‌ی این مقاله اطلاعات کافی جهت تهیه‌ی دستگاه خمیر پهن کن قنادی یا پیتزا را بر اساس نیاز شغلی خود، در اختیار خواهید داشت.

سرفصل‌های مقاله

  • خمیر پهن کن چیست؟
  • طرز کار خمیرپهن کن
  • انواع پهن کن خمیر
  • خمیرپهن کن پیتزا
  • پهن کن خمیر قنادی
  • خمیر پهن کن اتوماتیک
  • دستگاه پهن کن خمیر نان تیری
  • دستگاه پهن کن اتوماتیک گردبر خمیر نان لواش
  • دستگاه دوکاره‌ی رشته کن و خمیرزن
  • سخن پایانی

خمیر پهن کن چیست؟

پیش از پخت خمیر باید آن را با ضخامت مشخص پهن کرده و در ابعاد مورد نظر قالب زد. گرچه به کمک تجهیزاتی ساده مانند وردنه هم می‌توان خمیر را پهن کرد و با دست ابعاد آن را قالب زد. اما در چنین حالتی کیفیت محصول نهایی پایین بوده و ضخامت و یکنواختی ایده‌آل را نخواهد داشت.

خمیر پهن کن دستگاهی است که انواع مختلف خمیر را به بهترین شکل پهن کرده و برش می‌زند. این وسیله مانند خمیرگیر عملکردی ساده دارد و به بالا بردن سرعت تولید محصولات غذایی کمک می‌کند. علاوه بر این موجب صرفه‌جویی در زمان و نیروی انسانی شده و باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:بهترین مارک خمیر پهن کن

طرز کار خمیر پهن کن

به طور کلی طرز کار انواع دستگاه خمیر پهن کن به این شکل است که ابتدا خمیر توسط غلطک ورودی به میزان مورد نظر فشرده و نازک می‌شود. سپس به وسیله‌‎ی غلطک‌های پهن کننده به عرض مطلوب پهن می‌شود. در پایان خمیر از دستگاه خارج شده و برای پخت خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی و ساخت برخی از این محصولات به گونه‌ای انجام شده که برای کار می‌توان آن‌ها را روی میز قرار داد. هزینه خمیر پهن‌‎کن رومیزی تحت تاثیر عواملی نظیر جنس بدنه، ظرفیت، ابعاد، نوع موتور و قدرت آن بستگی دارد.

طرز کار با خمیر پهن کن

انواع پهن کن خمیر

انواع پهن کن خمیر علاوه بر تهیه‌ی نان در نانوایی‌ها، در قنادی‌ها برای پخت شیرینی و در فست‌فودها برای تهیه‌ی پیتزا مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که گفته شد در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع دستگاه خمیرپهن‌کن بر اساس کاربرد آن بپردازیم. چنانچه برای راه‌اندازی کسب و کار خود نیاز به راهنمایی جهت خرید خمیر پهن کن بر اساس شغل خود نیاز دارید، پیشنهاد می‌شود تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید.

خمیرپهن کن پیتزا

دستگاه خمیر پهن کن پیتزا از تجهیزات ضروری برای راه‌اندازی یک فست‌فودی می‌باشد. به کمک این وسیله می‌توان خمیر مخصوص پخت پیتزا را به درستی قالب‌گیری کرده و پیتزاهای هم‌اندازه و هم‌قطر تهیه نمود. طراحی و ساخت آن به گونه انجام شده که کاربر بتواند خمیر را به بهترین شکل برای تهیه‌ی پیتزا برش دهد. شکل نهایی خمیر پهن شده توسط این محصول به صورت گرد و کاملا صاف و یکدست خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: بهترین مارک خمیرگیر

خمیر پهن کن پیتزا صنعتی دهنه ۳۵

این محصول بدون گیربکس بوده و میزان استهلاک بسیار پاینی دارد. کارکرد این محصول کم‌صدا می‌باشد. برای ساخت این خمیر پهن کن پیتزا صنعتی دهنه ۳۵ از مواد اولیه‌ی مرغوب و بهداشتی از جنس پی وی سی (PVC) استفاده شده است.

پهن کن خمیر پیتزا

خمیر پهن کن پیتزا دهنه 35

خمیر پهن کن برند فیمار ایتالیا مدل FIP-42N

این محصول دارای بدنه‌ی تمام استیل و غلطک‌های رزینی است. بر روی هر دو رول 42 سانتی خمیر پهن کن برند فیمار ایتالیا مدل FIP-42N اهرم‌هایی تعبیه شده که از طریق آن‌ها می‌توان ضخامت خمیر را تنظیم نمود.

خمیر پهن کن برند فیمار

خمیر پهن کن برند فیمار ایتالیا مدل FIP-42N

پهن کن خمیر قنادی

در قنادی‌ها برای پخت شیرینی‌جاتی نظیر باقلوا لازم است از دستگاه خمیر پهن کن قنادی استفاده شود. چرا که به کمک آن  علاوه بر انتخاب ضخامت لازم، می‌توان حجم زیادی از خمیر را به صورت یکنواخت پهن کرد. این امر موجب بالا رفتن سرعت کار و بهبود کیفیت محصول نهایی می‌شود.

خمیر پهن کن رومیزی دو غلطکی دهنه ۷۰ سانتی

این محصول دارای بدنه‌ی داخلی از جنس فولاد آبکاری شده و بدنه‌ی خارجی محصول از جنس استیل و پی وی سی می‌باشد. قدرت موتور این خمیر پهن کن رومیزی دو غلطکی دهنه ۷۰ سانتی 2 اسب بخار بوده و منبع تغذیه‌ی آن برق شهری است.

خمیر پهن کن رومیزی

خمیر پهن کن رومیزی دو غلطکی دهنه ۷۰ سانتی

دستگاه خمیر پهن کن برند فیمار ایتالیا مدل FIM-42

در دستگاه خمیر پهن کن برند فیمار ایتالیا مدل FIM-42 ضخامت خمیر را می‌توان از  0.3 تا 0.5 میلی‌متر تغییر داد. قدرت موتور این وسیله 0.5 اسب بخار است. برای جلوگیری از لرزش دستگاه هنگام کار، چهارپایه‌ای دایره شکل زیر آن نصب شده است.

خمیر پهن کن برند فیمار

دستگاه خمیر پهن کن برند فیمار ایتالیا مدل FIM-42

خمیر پهن کن اتوماتیک

از دستگاه خمیر پهن کن اتوماتیک برای پهن کردن خمیر به صورت یکنواخت و بدون دخالت دست استفاده می‌شود. اصولا از این نوع خمیر پهن کن در نانوایی‌های سنتی و صنعتی برای تهیه‌ی نان لواش و تافتون استفاده می‌شود. به کمک این محصولات آرد و نمک کم‌تری برای تهیه‌ی محصول به کار می‌رود.

 

دستگاه پهن کن مستطیل بر اتوماتیک مدل PAS011

به کمک دستگاه پهن کن مستطیل بر اتوماتیک مدل PAS011 می‌توان خمیر نان لواش را به صورت یکنواخت پهن کرد. از جمله قابلیت‌های این محصول می‌توان به امکان تغییر وزن چانه خمیر و امکان تغییر طول برش نان اشاره کرد.

پهن کن خمیر مستطیل بر

دستگاه پهن کن مستطیل بر اتوماتیک مدل PAS011

دستگاه پهن کن خمیر نان تیری

دستگاه خمیر پهن کن نان تیری دستگاهی مناسب برای تولید نوعی خاص از نان محلی به نام “تیری” می‌باشد. نان تیری همانند لواش نازک است و از چوبی به نام “تیر” یا “ترکه” نیز برای نازک کردن خمیر آن می‌توان استفاده کرد. اما بدیهی است که استفاده از آن تجهیزات نانوایی و قنادی برای پخت آن موجب بالا رفتن سرعت می‌شود. همچنین از استفاده از انواع خمیرپهن کن مخصوص نان تیری موجب افزایش راندمان کاری و سوددهی هم خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: چگونگی راه اندازی انواع نانوایی

خمیر پهن کن نان تیری

برای تولید غلطک‌های دستگاه خمیر پهن کن نان تیری از جدیدترین دستگاه‌های سنگ محور استفاده شده است. این امر موجب بالا بودن دقت غلطک‌ها به هنگام پهن کردن خمیر و سهولت مضاعف کار شده است.

پهن کن خمیر نان تیری

دستگاه خمیر پهن کن نان تیری

پهن کن اتوماتیک گردبر خمیر نان لواش

استفاده از دستگاه پهن کن اتوماتیک خمیر نان گردبر در نانوایی‌ها در کنار سایر تجهیزات نانوایی و قنادی بسیار رایج است. از این وسیله برای پهن کردن و برش دادن خمیر نان لواش به شکل دایره استفاده می‌شود. کار با این نوع از دستگاه پهن کن اتوماتیک گردبر خمیر نان لواش به جهت جلوگیری از هدر رفتن مواد اولیه پیشنهاد می‌شود.

زیرا عملکرد دستگاه به طوری است که پس از پهن کردن خمیر به ضخامت قابل تنظیم آنرا به شکل دایره با قطر از پیش تعیین شده برش می‌دهد. در نهایت باقیمانده‌ی خمیر به داخل قیف دوم و در صورت نیاز به قیف اصلی انتقال داده می‌شود. 

دستگاه پهن کن گردبر شاطریار سه کاره مدل PAS 007

این محصول نوع پیشرفته‌ی دستگاه خمیر پهن کن اتوماتیک است. وزن این دستگاه پهن کن گردبر شاطریار سه کاره، 510 کیلوگرم است و مجهز به یک الکتروموتور به قدرت 1.5 کیلووات می‌باشد.

پهن کن گردبر شاطریار

پهن کن گردبر شاطریار سه کاره مدل PAS 007

پهن کن گرد بر سه کاره مدل PAS 006

 محصولی با قابلیت پهن کردن خمیر با ضخامت قابل تنظیم و قطر از پیش تعیین شده می‌باشد. منبع تغذیه‌ی این پهن کن گرد بر سه کاره مدل PAS 006 برق شهری 220 ولت است و به سبب تعبیه شدن اینورتر در دستگاه، میزان مصرف انرژی برق به کمترین حد خود رسیده است.

پهن کن گرد بر سه کاره

پهن کن گرد بر سه کاره مدل PAS 006

دستگاه دوکاره‌ی رشته کن و خمیرزن

از محصولات متعلق به این دسته می‌توان علاوه بر قنادی‌ها و رستوران‌ها در منازل هم می‌توان استفاده کرد. این محصولات بیشتر برای تهیه‌ی رشته‌ی آش، ماکارونی، تهیه‌ی خمیر کیک و شیرینی و نان در سایز کوچک و حتی خمیر گل چینی مورد به کار می‌روند.

دستگاه رشته کن و خمیر زن دسینی Dessini مدل 150

با استفاده از این وسیله بدون نیاز به برق و باتری می‌توانید خمیر رشته‌ها را به میزان دلخواه نازک کنید. این رشته کن و خمیر زن دسینی دارای دو جفت غلطک جهت رشته کردن خمیر در دو سایز ریز و درشت و یک جفت غلطک جهت پهن کردن خمیر با ضخامت‌های مختلف می‌باشد.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی طرز کار انواع خمیرپهن کن بر اساس کاربرد و معرفی محصولاتی برای هر دسته پرداخته شد. اکنون با در اختیار داشتن اطلاعات لازم می‌توانید دستگاه خمیر پهن کن پیتزا یا قنادی را بر اساس شغل و نیاز خود تهیه کنید. علاوه بر این در صورت مواجهه با سوالی در خصوص محصولات، می‌توانید با کارشناسان ما جهت دریافت راهنمای خرید انواع خمیر پهن کن و مشاوره‌ی تخصصی، تماس بگیرید.
چنانچه برای راه اندازی یا گسترش کسب و کار خود به دنبال خرید تجهیزات با صرف هزینه‌ای مقرون به صرفه هستید، تهیه‌ی آنلاین از طریق سایت به شما پیشنهاد می‌شود. خرید شما توسط گروه صنعتی باربد تک با قیمت تولیدی به شهر مورد نظر ارسال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *