بلاگ

معرفی بهترین مارک های دستگاه خمیر پهن کن

بهترین خمیر پهن کن

دستگاه خمیر پهن کن از تجهیزات ضروری جهت راه‌اندازی نانوایی و فست فود می‌باشد. از این دستگاه در قنادی‌ها و یا کارگاه‌های شیرینی‌پزی خانگی جهت پخت شیرینی و یا برخی دیگر از غذاها و دسرها هم استفاده می‌شود. در صورتی که قصد شروع کسب و کار خود را دارید و هنوز در انتخاب بهترین مارک پهن کن خمیر صنعتی مردد هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مطلب به بررسی بهترین برند خمیر پهن کن و معرفی بهترین محصولات موجود در بازار خواهیم پرداخت.

سرفصل‌های مقاله

  • کاربرد خمیرپهن کن
  • تاریخچه‌ی ساخت پهن کن خمیر
  • بهترین برند خمیر پهن کن
  1. فیمار FIMAR
  2. بست BEST
  3.  آی تی ام ITM
  • سایر محصولات با کیفیت ساخت بالا
  • سخن پایانی

کاربرد خمیرپهن کن

در نانوایی‌ها پس از تهیه‌ی خمیر به وسیله‌ی خمیرگیر، پیش از پخت باید خمیر را به ضخامت مشخصی پهن کرده و برش زد. برای انجام این کار از تجهیزاتی به نام خمیرپهن کن استفاده می‌شود. گرچه اکثر اوقات به کمک دست هم می‌توان خمیر را پهن کرد، اما ضخامت، یکدستی و نحوه‌ی برش زدن آن در ابعاد مشخص دشوار بوده و همین‌طور موجب کاهش کیفیت محصول نهایی می‌شود.

استفاده از پهن کن خمیر تنها محدود به مصارف صنعتی نظیر نانوایی نیست. اگر کارگاه آشپزی کوچکی دارید و یا حتی فقط علاقمند به آشپزی و تهیه‌ی شیرینیجات هستید، تهیه‌ی بهترین مارک خمیر پهن کن خانگی می‌تواند با افزایش سرعت کار، از حجم کارهای شما کم کند.

پیشنهاد مطالعه: چگونگی راه اندازی انواع نانوایی

تاریخچه‌ی ساخت پهن کن خمیر

اختراع دستگاه پهن کن خمیر به یکباره و توسط یک نفر انجام نشد. بلکه ساخت این وسیله توسط چندین مخترع در طی سال‌های طولانی انجام شده است. یکی از این مخترعان کارل درایس در سال  1826  درکشور آلمان و دیگری جوزف کریستوف هایدل از کشور اتریش می‌باشد.

در سال 1886 اولین حق ثبت اختراع برای چنین دستگاهی به جول ریچارد برای ساخت ماشین “à petrir le pain” اعطا شد. این ماشین شامل یک سری وردنه بود که مشابه تیغه‌های پهن کن‌های امروزی کار می‌کرد. نهایتا در سال 1913 بود که یوهان گئورگ لاهنرپرس مخترع نوع پیشرفته‌تری از این وسیله شناخته شد. این دستگاه جدید شامل عناصری مانند غلطک‌های های دوطرفه با قابلیت تنظیم فاصله و کنترل سرعت بود.

تاریخچه ساخت خمیر پهن کن

بهترین برند خمیر پهن کن

با در نظر گرفتن کاربرد گسترده‌ی دستگاه‌های خمیر پهن کن، از منازل و کارگاه‌های کوچک قنادی گرفته تا نانوایی‌ها و پیتزا فروشی‌های بزرگ، این تجهیزات به آسانی می‌توانند سرعت و کیفیت تولیدات را بالا ببرند. به دنبال این امر راندمان کاری و سودآوری نیز افزایش خواهد یافت. در ادامه به معرفی و بررسی بهترین مارک‌ خمیر پهن کن نانوایی برای راه‌اندازی یک مغازه‌ی نانوایی و بهترین مارک خمیر پهن کن پیتزا برای برش اصولی خمیر این غذای لذیذ می‌پردازیم.

مطالعه بیشتر: معرفی بهترین مارک خمیرگیر

فیمار FIMAR

مشخصا در هنگام انتخاب و خرید خمیر پهن کن اولین نامی که به ذهن خطور می‌کند، فیمار خواهد بود. برند ایتالیایی فیمار با نقش فعالی در تولید تجهیزات آشپزخانه‌ی صنعتی نظیر همزن قنادی دارد، بخشی از بازار جهانی را در این صنعت در دست گرفته است. اصلی‌ترین مشخصه‌ی دستگاه‌های خمیر پهن کن تولید شده توسط این بدنه‌ی ساخته شده از استیل ضد زنگ می‌باشد. استفاده از آلیاژ استیل موجب تامین شدن استحکام و بهداشت محصولات شده است. دستگاه‌های تولید شده توسط این برند، جزء بهترین مارک پهن کن پیتزا محسوب می‌شوند.

خمیر پهن کن پیتزا برند فیمار ایتالیا مدل FI/32N

طراحی و ساخت این محصول به گونه‌ای است که می‌توان به راحتی آن را روی میزی در محل کار قرار داد. خمیر پهن کن پیتزا برند فیمار ایتالیا مدل FI/32N با موتوری به قدرت 0.5 اسب بخار و غلطکی به قطر 32 سانتی‌متر گزینه‌ی مناسبی جهت برش زدن خمیر مخصوص پخت پیتزا می‌باشد.

کار با بهترین مارک خمیر پهن کن پیتزا فیمار به گونه‌ای است که ابتدا باید خمیر را آماده کنید. خمیر پیتزا باید نرم و لطیف باشد تا به راحتی بتوان آن را با دستگاه پهن کرد. پس از آماده شدن خمیر، آن را روی یک سطح صاف قرار دهید و دستگاه را روشن کنید. غلتک‌های دستگاه را تنظیم کنید تا به ضخامت مورد نظر شما برسد. سپس، خمیر را زیر غلتک‌ها قرار دهید و دستگاه را روشن کنید. غلتک‌ها با چرخش خود، خمیر را به صورت یکنواخت و نازک پهن می‌کنند.

خمیر پهن کن پیتزا برند فیمار

خمیر پهن کن پیتزا برند فیمار ایتالیا مدل FI/32N

خمیر پهن کن پیتزا فیمار ایتالیا مدل FI/42N

این محصول با منبع تغذیه‌ی برق شهری 230 ولت، سرعت برش زدن خمیرها را به نحو قابل توجهی افزایش می‌دهد. ابعاد خمیر پهن کن پیتزا فیمار مدل FI/42N 77/5*51*59 سانتی‌متر و وزن آن برابر با 44 کیلوگرم می‌باشد.

خمیر پهن کن پیتزا برند فیمار

خمیر پهن کن پیتزا فیمار ایتالیا مدل FI/42N

بست BEST

برند دیگری که یکی از بهترین مارک خمیر پهن کن در سطح جهان به شمار می‌آید، برند تایوانی بست می‌باشد. طرح ساخت دستگاه‌های پهن کن‌ خمیر بست مشابه نمونه‌های ایتالیایی بوده و از لحاظ کیفیت نیز همپای آن‌ها می‌باشد.

 

خمیر پهن کن رومیزی دهنه ۴۰ سانتی

این خمیر پهن کن رومیزی ساخت شرکت بست می‌باشد. جنس بدنه‌ی این محصول از ورق استیل به ضخامت 0.8 می‌باشد. اسکلت این خمیر پهن کن رومیزی دهنه ۴۰ سانتی از فولاد مرغوب بوده و غلطک آن ساخته شده از پلی اتیلن است. از این محصول به عنوان بهترین مارک خمیر پهن کن قنادی جهت پخت انواع شیرینی در کارگاه‌های کوچک می‌توان استفاده کرد.

خمیر پهن کن رومیزی

خمیر پهن کن رومیزی دهنه ۴۰ سانتی

آی تی ام ITM

برند تولیدکننده‌ی دیگری که تجهیزات تولید شده‌ی آن با نمونه‌های خارجی قابل رقابت هستند، برند آی تی ام می‌باشد. محصولات تولید شده توسط این مارک ایرانی با بهترین مواد اولیه و مقاوم‌ترین قطعات ساخته شده‌اند. از این رو این تجهیزات طول عمر بالایی داشته و به آسانی دچار استهلاک نمی‌شوند. می‌توان از آن به عنوان بهترین مارک خمیر پهن کن نانوایی نام برد.

مطالعه بیشتر: تجهیزات راه اندازی قنادی

خمیر پهن کن دو رول ITM

این محصول دارای دو غلطک به قطر400 و 300 میلی‌متر می‌باشد. اسکلت داخلی این وسیله از فولاد آبکاری شده تولید شده است. به کارگیری فولاد در تولید اسکلت خمیر پهن کن دو رول ITM موجب استحکام فوق‌العاده‌ی آن در شرایط مختلف می‌شود.

خمیر پهن کن دو رول

خمیر پهن کن دو رول ITM

خمیر پهن کن پیتزا دهنه ۴۵ سانتی

 محصولی تولید شده توسط برند آی تی ام بوده و دارای کارکردی کم‌صدا و بدون لرزش می‌باشد. متریال به کار رفته در تولید خمیر پهن کن پیتزا دهنه ۴۵ سانتی از جنس پی وی سی (PVC) بوده و محصول وزن و حجم کم‌تری نسبت به دیگر نمونه‌ها دارد.

خمیر پهن کن پیتزا

خمیر پهن کن پیتزا دهنه ۴۵ سانتی

سایر محصولات با کیفیت ساخت بالا

دیگر محصولاتی که جهت برش زدن و پهن کردن خمیر به کار می‌روند، عبارتند از:

شاطریار

اگر تاکنون فعالیتی حتی کوتاه مدت در صنعت نانوایی داشته‌اید، شاطریار، نامی آشنا در تولیدات تجهیزات نانوایی و قنادی برای شماست. محصولات تولید شده با این نام، نوع ارتقاء یافته‌ی دستگاه پهن کن نانوایی اتوماتیک خمیر نان محسوب می‌شوند. کار با بهترین مارک خمیر پهن کن نانوایی شاطریار بدین شکل است که خمیر پس از پهن شدن و برش خوردن به اندازه یک قرص نان به صورت اتوماتیک توسط دستگاه بر روی ناوند نانوایی قرار می‌گیرد.

پهن کن گرد بر سه کاره مدل PAS 006

پهن کن گرد بر سه کاره با قدرت 1.5 کیلووات و ظرفیت تولید 9600 تکه‌ی گرد خمیر در هر 6 ساعت، گزینه‌ای ایده‌آل برای راه‌اندازی یک نانوایی می‌باشد. در هنگام استفاده از این پهن کن گرد بر سه کاره مدل PAS 006 کاربر می‌تواند سرعت آن را به طور دیجیتال تغییر دهد.

پهن کن گرد بر سه کاره

پهن کن گرد بر سه کاره مدل PAS 006

خمیر پهن کن رومیزی دو غلطکی دهنه ۴۰ سانتی

همانطور که از نام خمیر پهن کن رومیزی پیداست، این محصول دارای دو غلطک پلیمری می‌باشد. در جلوی خمیر پهن کن رومیزی دو غلطکی دهنه ۴۰ سانتی یک نوار برزنتی برای خروج آسان و سریع‌ خمیر از زیر غلطک‌ها نصب شده است. ظرفیت خروجی این وسیله 300 خمیر در ساعت می‌باشد.

پیشنهاد مطالعه: تجهیزات راه اندازی آشپزخانه صنعتی

خمیر پهن کن رومیزی دو غلطکی

خمیر پهن کن رومیزی دو غلطکی دهنه ۴۰ سانتی

سخن پایانی

در این مطلب به تاریخچه‌ی ساخت پهن کن، کاربرد و معرفی بهترین برندهای خمیر پهن کن و محصولات تولید شده توسط آن‌ها پرداخته شد. علاوه بر این در صورت مواجهه با سوالی در خصوص محصولات، می‌توانید با کارشناسان ما از طریق شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید. حال با در دست داشتن اطلاعات لازم می‌توانید برای تهیه‌ی بهترین برند دستگاه پهن کن خمیر نیاز اقدام کنید.
چنانچه برای راه اندازی یا گسترش کسب و کار خود به دنبال تهیه‌ی خمیر پهن کن ارزان با کیفیت مطلوب هستید، کالای مورد نظر را به صورت آنلاین از سایت خریداری کنید. خرید شما توسط گروه صنعتی باربد تک با قیمت تولیدی به شهر مورد نظر ارسال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *