بلاگ

آموزش طرز کار با دستگاه اسپرسو ساز

طرز کار با اسپرسو ساز

طرز کار دستگاه اسپرسوساز

دستگاه اسپرسوساز یک ابزار کوچک و قابل حمل است که برای تهیه نوشیدنی اسپرسو استفاده می‌شود. اسپرسو یک نوشیدنی قوی و تلخ است که با تخمین و فشار بالا آب داغ روی دانه‌های فندقی قهوه تهیه می‌شود.

این دستگاه‌ها اکثراً دارای یک مخزن آب، مخزن برای قهوه، پمپ برای ایجاد فشار، صفحه نمایش یا دکمه‌های کنترل، و برخی مدل‌ها همراه با بخارساز برای ایجاد بخار برای تهیه کاپوچینو و لاته آمریکانو می‌باشند.

یکی از مسائلی که شاید در ظاهر بسیار پیش پا افتاده و ساده به نظر بیاید اما در طول عمر و نگهداری از دستگاه اسپرسو ساز بسیار تأثیر بگذارد؛ نحوه کار با اسپرسوساز به صورت صحیح و درست است. با ما همراه باشید تا طرز استفاده از دستگاه اسپرسوساز را آموزش دهیم.

سرفصل مقاله: 

  • نحوه کار با دستگاه اسپرسوساز

  • هنگام کار با دستگاه اسپرسوساز، نکات مهم زیر را رعایت کنید:

  • نحوه کار با دستگاه اسپرسو ساز بیزرا

  • اسپرسو ساز بیزرا حرفه ای مدل VICTORIA

  • دستگاه اسپرسو ساز بیزرا مدل نیو هوبی

  • اسپرسو ساز بیزرا حرفه ای تک گروپ مدل B2016-DE-1GR

  • دستگاه اسپرسو ساز نیمه حرفه ای بیزرا مدل BZ 09

نحوه کار با دستگاه اسپرسوساز

طرز استفاده از دستگاه اسپرسوساز به طور کلی به مراحل زیر تقسیم می‌شود:

  1. پیش‌آماده سازی دستگاه:

  • ابتدا دستگاه را به منبع برق متصل کنید و روشن کنید.
  • مطمئن شوید که مخزن آب دستگاه پر است و آماده به کار است.
  • فیلتر قهوه‌ای که قصد استفاده از آن را دارید، در دستگاه قرار دارد و ثابت شده است.
  1. آماده‌سازی قهوه:

  • از قهوه‌ی تازه‌تر و بهتر استفاده کنید و آن را آسیاب کنید.
  • مقدار مناسبی از قهوه آسیاب شده را در فیلتر قهوه قرار دهید. معمولاً یک دوز قهوه برای تهیه یک اسپرسو مناسب است. خرید آسیاب قهوه متناسب نیاز شما.
  1. تهیه اسپرسو:

  •   فیلتر قهوه را در محفظه قرار داده و اطمینان حاصل کنید که به درستی محکم شده است.
  •    لبه دستگاه را با فنجان خالی تراشیده و فنجان را زیر نازل قرار دهید.
  •   دکمه یا کلید شروع تهیه اسپرسو را فشار دهید.
  •   آب داغ از زیر فشار از قهوه گرم شده می‌گذرد و اسپرسو تهیه می‌شود. زمان لازم برای تهیه اسپرسو معمولاً تا 30 ثانیه است.
  1. تهیه نوشیدنی‌های دیگر:
  •   اگر می‌خواهید کاپوچینو یا لاته تهیه کنید، باید از بخارساز دستگاه استفاده کنید. برای تهیه بخار، دکمه یا کلید مربوطه را فشار داده و فنجان حاوی شیر خام را زیر نازل قرار دهید. پس از ایجاد بخار کافی، شیر را با قهوه اسپرسو مخلوط کنید.
  1. پایان عملیات:
  •  پس از تهیه نوشیدنی‌ها، دکمه خاموشی را فشار دهید و دستگاه را خاموش کنید.
  •  دستگاه را پاک کرده و برای دفع بقایای قهوه و شیر، از بخش‌های قابل تمیز شدن دستگاه استفاده کنید.

با رعایت مراحل بالا، می‌توانید اسپرسو و نوشیدنی‌های دیگری مشابه آن را با دستگاه اسپرسوساز خود تهیه کنید.

پیشنهاد ما: مشاهده قیمت خرید اینترنتی دستگاه اسپرسوساز

طرز-کار-با-دستگاه-اسپرسو-ساز

هنگام کار با دستگاه اسپرسوساز، نکات مهم زیر را رعایت کنید:

تمیز کردن دستگاه اسپرسو ساز اسپرسو ساز را پس از هر بار استفاده تمیز کنید و از رسوبات قهوه جلوگیری کنید. همچنین، دوره‌های تمیز کردن دوره‌ای را هم انجام دهید.

  1. استفاده از قهوه با کیفیت: از قهوه‌های با کیفیت و تازه استفاده کنید. دانه‌های قهوه را به موقع ذخیره کنید و قهوه‌های اسپرسو از تاریخ انقضای آن‌ها استفاده نکنید.
  2. استفاده از آب تمیز: از آب تمیز و بدون اسیدیته زیاد استفاده کنید تا دستگاه و قهوه بهینه کار کنند.
  3. گرم کردن دستگاه: دستگاه را قبل از استفاده به مدت کافی گرم کنید تا آماده تهیه اسپرسو باشد.
  4. دستگاه را به‌درستی تنظیم کنید: مطمئن شوید که دما، فشار و میزان آب مناسب برای تهیه اسپرسو تنظیم شده‌اند.
  5. طرز استفاده از ظروف: از فناوری‌ها و ظروف مناسب برای تهیه و سرو اسپرسو استفاده کنید.
  6. نگهداری و تعمیرات: دستگاه را به‌درستی نگهداری کنید و در صورت نیاز، به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید
  7. ایمنی: حتماً از دستگاه با ایمنی بالا استفاده کنید و در هنگام پاک کردن و تعمیرات، دستگاه را از برق جدا کنید.

با رعایت این نکات، اسپرسوی شما بهترین کیفیت را خواهد داشت و دستگاه به طور بهینه کار خواهد کرد.

برای تفت دانه‌های قهوه سبز : خرید روستر قهوه

نحوه کار با دستگاه اسپرسو ساز بیزرا

دستگاه اسپرسوساز بیزرا یک ابزار عالی برای تهیه قهوه اسپرسو در خانه یا محیط کار است. برای استفاده از این دستگاه، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. آب را به مخزن آب دستگاه اضافه کنید. مطمئن شوید که مخزن پر است و بیزرا به برق وصل شده است
  2. دستگاه را روشن کنید و صبر کنید تا بیزرا گرم شود. چراغ نشانگر گرمایش دمای دستگاه را نشان خواهد داد.
  3. در این مرحله، سبد فیلتر قهوه را بگیرید و کمی قهوه آسیاب شده (اسپرسو) را درون آن قرار دهید و به طور ملایم فشار دهید. همواره از قهوه تازه استفاده کنید تا طعم بهتری بدست آید
  4. سبد فیلتر را به داخل گروه قهوه‌سازی بیزرا قرار دهید و با چرخاندن به حالت ساعتگردی قفل کنید.
  5. فنجان یا لیوان خود را زیر داشته باشید و دکمه استارت یا اسپرسو را بفشارید. اسپرسو تازه و اصلی در حال ریختن به فنجان خواهد بود.
  6. برای تهیه اسپرسو دوباره، می‌توانید سبد فیلتر را خالی کرده و مراحل 3 تا 5 را تکرار کنید.
  7. پس از پایان استفاده، دستگاه را خاموش کنید و صبر کنید تا خنک شود. سپس سبد فیلتر را با دقت خارج کنید و از آن تمیز کنید.

توجه داشته باشید که هر مدل دستگاه اسپرسوساز بیزرا ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد، لذا بهتر است قبل از استفاده، دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید. در زیر به چند نمونه از دستگاه‌های اسپرسوساز بیزرا که از محصولات شرکت باربدتک است اشاره خواهیم کرد.

پیشنهاد برای تهیه آسیاب قهوه: خرید آسیاب قهوه 

 

طرز کار با اسپرسو ساز بیزرا

اسپرسو ساز بیزرا حرفه ای مدل VICTORIA

این دستگاه با طراحی زیبا و خاص خود یکی از هوشمندترین دستگاه‌های اسپرسوساز می‌باشد. این دستگاه که به عنوان ملکه‌ی چند جوشانه نیز معرفی می‌شود به دلیل کیفیت ساخت بالا و عملکرد بی‌نظیر خود از استقبال ویژه‌ای میان کاربران برخوردار است. وزن کلی اسپرسو ساز حرفه‌ای ویکتوریا 140 کیلوگرم و وزن خالص آن 100 کیلوگرم است. از جمله امکاناتی که در این اسپرسوساز حرفه‌ای برای سهولت کار باریستا در نظر گرفته شده است می‌توان به وجود نازل آب جوش، امکان اتصال به آب شهری، وجود صفحه‌ی نمایش لمسی، امکان عصاره گیری و استفاده از نازل بخار به صورت همزمان و وجود یک پرتافیلتر سینگل و دو پرتافیلتر دبل اشاره کرد.

این اسپرسوساز دو گروپ دارای دو بویلر اصلی برای بخار و دو بویلر برای هر کدام از گروپ‌ها است و این بویلر هیدرولیکی قابلیت تنظیم ۹ تا ۱۱ بار را دارد. هر کدام از بویلرها به صورت جداگانه توسط صفحه نمایش مربوط به خود تنظیم و مدیریت می‌شوند. به سبب این ویژگی کاربر می‎تواند شیر را با بافت‌های مختلف حرارت دهد. سیستم هیدرولیک دیگ بخار نیز قابلیت تنظیم دارد. شما می‌توانید پروفایل فشار دیگ بخار را از ۳ تا ۱۱ بار (bar) تنظیم کنید. با تنظیم درجه فشار، می‌توانید حداکثر استخراج قهوه را داشته باشید. یکی دیگر از نکات مورد توجه این مدل، امکان برنامه‌ریزی روزانه شستشو است. شما به این وسیله می‌توانید ph و سطح کیفیت آب را کنترل کنید. از صحت عملکرد سیستم بازسازی خودکار دیگ‌های آب و بخار نیز اطمینان حاصل کنید.

 بیشتر بخوانید: مراحل و تجهیزات راه اندازی کافی شاپ

اسپرسو ساز حرفه ای بیزرا

دستگاه اسپرسو ساز بیزرا مدل نیو هوبی

یکی دیگر از اسپرسوساز‌های متعلق به دسته‌ی تجهیزات کافی شاپ البته نیمه حرفه ای، دستگاه اسپرسوساز بیزرا مدل نیوهوبی NEW HOBBY است که به سبب کارایی فوق‌العاده از استقبال زیادی میان کاربران و باریستاها برخوردار است. این محصول برای تهیه‌ی انواع قهوه‌های ترکیبی با عطر و عصاره عالی تولید شده است. دستگاه اسپرسوساز بیزرا در چهار رنگ مختلف سفید، مشکی، نقره‌ای و قرمز طراحی شده است. دستگاه بیزرا hobby، یک دستگاه اسپرسو مناسب برای خانه یا محل کار است. این دستگاه سرعت آماده به کار بالایی دارد. به این معنا که در زمان بسیار کوتاهی آماده به کار می شود. این دستگاه صدای کمی تولید می‌کند. همچنین دستگاه بیزرا هابی، دارای پورتافیلتر صنعتی است. این دستگاه پمپ مگنتی دارد و از یک بویلر متناسب با ابعاد دستگاه تغذیه می‌کند.

 

اسپرسوساز تک گروپ نیمه حرفه ای

اسپرسو ساز بیزرا حرفه ای تک گروپ مدل B2016-DE-1GR

این دستگاه دارای ابعاد 50* 52* 52 سانتی‌متر است که هرکدام از اعداد مذکور به ترتیب نشانگر عرض، طول و ارتفاع هستند. وزن کلی دستگاه معادل 56 و وزن خالص آن 49 کیلوگرم است. در ساخت بدنه‌ی اسپرسوساز از فلز استیل استنلس استفاده شده که جلوه‌ی زیبا و مقاومت بالایی به آن بخشیده است. با خرید این دستگاه یکی از بهترین و جدیدترین اسپرسوسازهای حرفه‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد. مدل مورد نظر از برند بیزرا دارای بدنه‌ای از جنس استیل ضد زنگ است که در صورت شستشو دچار هیچ تغییری نمی‌شود. این مدل جز دستگاه‌های پرفروش اسپرسوساز است که با ابعاد 50x50x52 سانتی‌متر و وزن 49 کیلوگرم به تولید می‌رسد. به‌دلیل ابعاد بسیار کوچک دستگاه اسپرسو ساز بیزرا B2016 DE تک گروپ امکان قرارگیری آن در هر مکانی وجود دارد.

این مدل دارای دیگ جوشانی به ظرفیت 5 لیتر است که آب از دهانه اتصال ورودی 3.4 میلی‌متری به آن وارد و از دهانه خروجی 3.8 میلی‌متری آن خارج می‌شود. یکی دیگر از قابلیت‌های این دستگاه امکان اتصال آن به آب شهری است.

اسپرسوساز تک گروپ اهرمی بیزرا

دستگاه اسپرسو ساز نیمه حرفه ای بیزرا مدل BZ 09

این دستگاه با دو پرتافیلتر که یکی از آن‌ها برای اسپرسوی سینگل و دیگری برای دبل می‌باشد، دارای دیگ جوشانی با ظرفیت نیم لیتر و یک مخزن 3 لیتری می‌باشد. بر روی دستگاه ترموستات دیجیتالی و فشارسنج قهوه وجود دارد که امکان تنظیم دما و فشار قهوه را فراهم می‌کند. پمپ دستگاه اسپرسو ساز نیمه حرفه‌ای بیزرا BZ9 ارتعاشی است و بخار و آب داغ از طریق دسته بخار و شیر اهرم تحویل داده می شود. بر روی دستگاه فشارسنجی نصب شده است که به وسیله‌ی آن کاربر می‌تواند فشار را اندازه‌گیری نماید.

دستگاه اسپرسوساز نیمه صنعتی

جمع بندی

استفاده از تکنولوژی به دلیل راحتی، سرعت و کارایی است. افراد برای تهیه قهوه از قوری استفاده نمی‌کنند، چون تکنولوژی‌های امروزی مانند دستگاه قهوه‌ساز یا اسپرسوسازها فرآیند تهیه قهوه را ساده‌تر و سریع‌تر کرده‌اند و نیاز به تلاش و تجهیزات بیشتری ندارند.

به طور کلی، استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در تهیه قهوه دلایل زیادی دارد:

  1. راحتی: ماشین‌های قهوه‌ساز و اسپرسوساز‌ها عملیات تهیه قهوه را بسیار آسان می‌کنند. فقط کافیست مواد اولیه را به دستگاه اضافه کنید و دکمه را بفشارید تا قهوه تهیه شود.
  2. سرعت: با استفاده از این دستگاهها، قهوه در زمان کمتری آماده می‌شود. این امر برای افرادی که در صبح‌ها تایم کمی دارند، بسیار مفید است.
  3. کارایی: تکنولوژی‌های مدرن معمولاً قابلیت‌های متنوعی مانند تنظیم شدت قهوه، دمای آب، طعم و غلظت را دارند. این امکان را به شما می‌دهند تا قهوه‌ای با طعم و احساس مورد علاقه خود تهیه کنید.
  4. کاهش خطر خطا: تکنولوژی‌ها به شما کمک می‌کنند تا مراحل تهیه قهوه را با دقت و استاندارد انجام دهید. این باعث می‌شود قهوه شما همیشه با کیفیت مطلوب و بدون اشتباه تهیه شود.
  5. انتخاب‌های گوناگون: با تکنولوژی‌های مختلف قهوه‌ساز، می‌توانید انواع مختلف قهوه‌ها را تهیه کنید، از جمله اسپرسو، کاپوچینو، لاته و غیره.

با این حال، افرادی که علاقه دارند تجربه سنتی تهیه قهوه را داشته باشند، ممکن است از قوری و روش‌های قهوه‌سازی سنتی مانند فرنچ پرس استفاده کنند. این به ذائقه و ترجیحات شخصی هر فرد بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *