بلاگ

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی فست فود

تجهیزات مورد نیاز فست فود

فست فودها، یکی از محبوب‌ترین گروه‌های مواد غذایی محسوب می‌شود که طرفداران زیادی دارد. در دنیای مدرن امروز، راه اندازی فست فود یکی از صنعت‌های پرسود محسوب می‌شود. این امر باعث گردیده است تا بسیاری از اشخاص به فکر مراحل تاسیس فست فود باشند. توجه به مواردی مانند انتخاب “تجهیزات مورد نیاز فست فود” و “تجهیزات آشپزخانه صنعتی” تاثیر مستقیمی در روند رشد کاری شما خواهد داشت.

یکی از فاکتورهای مهمی که در تاسیس هر کسب‌وکاری مهم است، ابزار می‌باشد. و در این نوشته لیستی از لوازم مورد نیاز فست فود و رستوران را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

لیست تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی فست فود

در حالی که رستوران‌های زنجیره‌ای ملی فست فود ظاهراً همه‌جا هستند، این بدان معنا نیست که جایی برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار کوچک نیز وجود ندارد. اگر شما پشتکار داشته باشید قطعا موفق خواهید شد. اگر به فکر افتتاح یک رستوران فست فود هستید، پس از طی مراحل قانونی راه اندازی فست فود نوبت به تهیه لوازم مورد نیاز آن است. این مقاله لیستی از وسایل مورد نیاز جهت راه اندازی فست فود را ارائه می‌دهد که شامل مهم‌ترین وسایل مورد نیاز یک فست فود می‌باشد.

پیشنهاد مطالعه: لیست کامل مراحل و تجهیزات راه اندازی کافی شاپ

سرخ کن

فست‌فودی‌ها شاید بیشتر به خاطر غذاهای سرخ‌شده‌شان شناخته می‌شوند. در نتیجه از وسایل مورد نیاز جهت راه اندازی فست فود دستگاه سرخ کن‌ صنعتی است که در لیست تجهیزات ضروری قرار دارد. ماهی، سیب‌زمینی سرخ کرده، پیاز حلقه‌ای و چوب موزارلا محبوب‌ترین انواع غذای سرخ شده هستند.

یکی از سرخ کن‌هایی که برای فست فود می‌توان استفاده کرد سرخ کن گازی رمتا مدل R113CE که کشور سازنده آن ترکیه با سوخت مصرفی گاز شهری و مایع است.

 

سرخ کن

سرخ کن گازی رمتا مدل R113CE

تجهیزات برودتی

هر رستورانی باید آشپزخانه خود را برای نگهداری مواد غذایی با یخچال و فریزر تجهیز کند. یخچال‌های درب شیشه‌ای دید بهتری را ارائه می‌دهند. برای آشپزخانه‌هایی که هوس تطبیق پذیری دارند، ترکیبات تجاری یخچال فریزر راه حل عالی هستند. این واحدها در طیف وسیعی از سبک‌ها هستند.

یکی از بهترین یخچال‌های که مناسب برای فست فود است یخچال ویترینی ساید مدل KRR است. از مشخصات این محصول داشتن ردیف انژی A ، توان مصرفی 280 وات، وزن خالص 165کیلو‌گرم است.

 

یخچال

یخچال ویترینی ساید کد KRR

سینک‌ها

حفظ بهداشت یک محیط نه تنها برای سلامت کارکنان و مشتریان شما مهم است، بلکه قانون نیز هست. به همین دلیل است که هر فست فودی نیاز به سینک دارد. چه از سینک برای شستن دست‌ها، آبکشی لوازم و یا غوطه‌ور کردن استفاده می‌کنید، سینک ظرفشویی متناسب با نیاز شما وجود دارد.

سینک‌های محفظه‌ای کمتر از 1 محفظه و 4 محفظه دارند. سینک‌های کشویی به راحتی در کانترها قرار می‌گیرند، در حالی که سینک‌های دستی را می‌توان روی دیوارها نصب کرد. نوع سینک‌های مورد نیاز شما تا حد زیادی به چیدمان آشپزخانه شما بستگی دارد، بنابراین بهتر است قبل از مرور گزینه‌های تجهیزات فست فود طرح خود را بدانید.

پیشنهاد مطالعه: مراحل و تجهیزات مورد نیاز راه اندازی قنادی

 

قفسه بندی

برای اینکه بتوانید به فست فودی خود نظم دهید نیاز به قفسه بندی دارید. قفسه بندی رستوران راه حل فشرده‌ای را ارائه می‌دهد که به طور یکپارچه در چیدمان آشپزخانه شما کار می‌کند. چرخ‌ها را به پایین قفسه‌های خود ببرید. تهیه تجهیزات مناسب تنها یک قدم به سوی افتتاح یک رستوران فست فود است.

به هر حال، مراحل راه اندازی فست فود یک فرآیند پیچیده است که ماه‌ها برنامه ریزی را می‌طلبد. بنابراین تا زمانی که بقیه پایه‌های رستوران خود را آماده نکرده اید، در خرید وسایل فست فود عجله نکنید. اما زمانی که در نهایت برای شروع به بررسی تجهیزات آماده شدید، این لیست تجهیزات رستوران فست فود می‌تواند راهنمای مفیدی باشد.

راه اندازی فست فود

اجاق گاز

یکی از وسایل مورد نیاز فست فود اجاق گاز برای آشپزخانه است که یکی از مهم ترین وسایل مورد نیاز جهت راه اندازی فست فود می‌باشد، که نوع آن تا حد زیادی به نوع غذا و فست فود بستگی دارد. هنگام خرید باید به اندازه، کیفیت و عملکرد آن دقت کنید. انتخاب اجاق گاز یک فرآیند طولانی است، به همین علت بسیار مهم است که در هنگام خرید بسیار دقت کنید.

انواع فر

ابتدا فهرستی از غذاهای مورد نظر خود را که می‌خواهید سرو کنید را تهیه کنید، و با توجه به این موارد نوع فر را برای فست خود انتخاب کنید. این موضوع به محدود کردن گزینه‌های شما کمک می‌کند. انواع فر تجاری، فر کانوکشن دار، فر ترکیبی، فر پیتزا، اجاق نقاله.

اگر بخواهیم برای راه اندازی فست فود برای شما یک فر صنعتی معرفی کنیم، پیشنهاد ما به شما فر کامبی آون برقی فیمار مدل TOP10T است این محصول از بهترین فر‌های موجود در بازار است که دارای جنس بدنه استیل استنلس و توان مصرفی ۱۶.۱ کیلو وات با ابعاد سینی ۴۰ *۶۰ سانتی‌متر و دمای فر ۵۰ الی ۲۶۰ درجه سانتیگراد

 

فر کامبی

فر آون برقی فیمار مدل TOP10T

غذاساز

غذاساز یکی از وسایل برقی است که قطعا در آشپزخانه شما نیاز است، غذاساز عملکردهای مختلفی دارد و این گونه نیست که از آن تنها برای خرد کردن مواد غذایی استفاده شود، بلکه می‌توانید از آن برای آسیاب کردن، رنده کردن و مخلوط کردن غذاها هم استفاده کنید. به وسیله غذاساز می‌توان غذاها رو بدون اضافه كردن مایعات میكس و له كرد پس می‌تونیم بگیم که غذاساز به نوعی آچار فرانسه آشپزخانه‌ها است، چرا که به دلیل ابزارهای زیادی که داره می‌توان ازش استفاده‌های زیادی کرد.

برش دهنده‌­ها و اسلایسر

دستگاه اسلایسر یا برش دهنده، میوه‌ها و محصولات مختلف را یک شکل و یک اندازه خرد و قطعه قطعه می‌کند. این دستگاه‌ها با استفاده از تیغه‌های بسیار تیز خود می‌توانند محصولات غذایی مختلف را برش دهند.

اگر قصد سرو ساندویچ یا سالاد را دارید حتما یک اسلایسر تهیه کنید. دستگاه چندکاره پوست کن، اسلایسر، خردکن و هسته گیر میوه مدل MA4 با داشتن کارایی زیاد می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید دستگاه اسلایسر باشد. از مشخصات فنی این دستگاه باید به سیستم خنک کننده هوا خنک با فن 20W، توان موتور اصلی 0.18kw (یک سوم اسب)، قطر اسلایس قابل تنظیم از ۳ تا ۴۰ میلیمتر  اشاره کرد.

دستگاه اسلایسر

دستگاه اسلایسر چند کاره مدل MA4

پیشخوان‌ها و تخته‌های آماده سازی غذا

برای آشپزخانه‌ی فست فود، فراهم کردن میزهای آماده، پیشخوان و سطوح برش بسیار مهم است. سعی کنید پیشخوان‌های آماده‌سازی از نوع فولاد ضد زنگ باشد، چون مقاومت بالایی دارند و باکتری جذب نمی‌کنند. تخته‌های برش بهتر است از نوع پلاستیک باشند چون قابل شستشو هستند و به راحتی تمیز می‌شوند و به شما در جلوگیری از آلودگی کمک کرده و تا حدی هزینه راه اندازی فست فود را کنترل می‌کند.

 تجهیزات پخت و پز

تجهیزات پخت و پز شامل موارد زیر می‌باشد.

قابلمه و تابه (در اندازه‌های متنوع) درب دار، قاشق برای مخلوط کردن و مزه کردن، چاقوهای سرآشپز، کاسه‌­های همزن، همزن، کاردک، ملاقه، انبر، تابه­‌های پخت، ورق و ماهیتابه، حوله، دستمال

پیشنهاد مطالعه: مراحل و تجهیزات مورد نیاز راه اندازی آشپزخانه صنعتی

ظروف سرویس­‌دهی

برای سرو غذا و چیدمان آن در بشقاب نیاز به ظروف مناسب است. باید کارد و چنگال، کاسه، فنجان و لیوان با هر شکل و اندازه‌ی مناسب تهیه شود. بسته به اندازه و سرو غذا مقدار ظروف پذیرایی متفاوت است. لیست زیر انواع اصلی ظروف سرو هستند که باید برای فست فود خود تهیه کنید:

  • ظروف: انواع بشقاب و کاسه
  • لیوان­‌های مختلف
  • چاقو، قاشق، چنگال
  • لوازم جانبی ظروف غذاخوری: ظروف سس، ظروف دسر، بشقاب نان و کره، لیوان قهوه، فنجان چای و نعلبکی، نمکدان و سبد
  • دستمال‌­های پارچه‌­ای و رومیزی

یخ ساز

چه نوشیدنی آماده سرو کنید یا مشتریان در لیوان‌های مخصوص نوشیدنی خود را بنوشند، به یک دستگاه یخ‌ساز خوب نیاز دارید. دستگاه یخ ساز ۲۲ کیلویی برما مدل CB184 می‌تواند یکی از بهترین یخساز‌هایی باشد که شما می‌توانید برای خود بخرید از مشخصات فنی این دستگاه می‌توان به توان ۳۲۰ وات ، وزن ۲۸ کیلوگرم، شکل یخ تولیدی مکعبی، جنس بدنه‌ی خارجی و قطعات داخلی آن از استیل بادوام و باکیفیت اشاره کرد.

دستگاه یخ ساز

دستگاه یخ ساز 22 کیلویی برما مدل CB184

میز بخار

به یک میز بخار برای گرم نگه داشتن غذاها در طول سرویس‌دهی نیاز است، این روش باعث می‌شود غذاها در ظروف فلزی در دمای ایمن تا مدت طولانی گرم بمانند. با این کار شما رضایت مشتریان خود را خواهید داشت.

سخن پایانی

بسته به نوع غذاهایی که سرو می‌کنید و مشتریان خود تجهیزات هر فست فود متفاوت است. هنگام راه اندازی فست فود ابتدا باید نیازها و اولویت‌های شخصی خود را در نظر بگیرید، سپس اقدام به خرید وسایل براساس قیمت تجهیزات فست فود مورد نیاز خود بفرمایید. امیدواریم این مقاله ما که در آن سعی شده مراحل تاسیس فست فود به خوبی توضیح داده شود مورد استفاده شما قرار بگیرد شما می‌توانید برای خرید تجهیزات مورد نیاز فست فود خود به سایت باربد تک مراجعه کنید یا در صورت داشتن سوال یا نیاز به اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *