بلاگ

روش کار با دستگاه دوخت [بررسی 5 محصول برتر]

طرز کار با دستگاه دوخت

دستگاه دوخت یکی از مهم‌ترین ماشین‌آلات برای بسته‌بندی به حساب می‌آید. کار این دستگاه بسته بندی درب دوز کیسه‌های پلاستیکی می‌باشد. روش کار با دستگاه دوخت پلاستیک به این صورت است که کار بسته‌بندی را با حرارت انجام می‌دهد. نام دیگر دستگاه دوخت، دوخت پلاست و دوخت ریلی می‌باشد.

سرفصل های مقاله

  • روش کار با دستگاه دوخت پرتال
  • انواع دستگاه دوخت
  • روش کار با دستگاه دوخت دستی
  • روش کار با دستگاه دوخت پدالی
  1. دستگاه دوخت پدالی ترانسی یا لحظه‌ای
  2. نحوه کار با دستگاه دوخت پدالی برنجی
  3. دستگاه دوخت پدالی به همراه تزریق گاز
  • روش کار با دستگاه دوخت پلاستیک ریلی
  1. طرز کار دستگاه دوخت ریلی عمودی
  2. طرز کار دستگاه دوخت ریلی افقی
  • معرفی محصول

انواع دستگاه دوخت

دستگاه دوخت دارای انواع مدل مختلف می‌باشد، که بر اساس مدل‌های موجود نحوه کار با دستگاه دوخت متفاوت خواهد بود. دستگاه دوخت شامل مدل‌های، دستگاه دوخت دستی، دستگاه دوخت پرتال، دستگاه دوخت پدالی، دستگاه دوخت ریلی می‌باشد. که بر اساس مدل دستگاه شما طرز کار شما با دوخت پلاست نیز متفاوت خواهد بود.

 

کار با دستگاه دوخت

روش کار با دستگاه دوخت دستی

طرز کار با دوخت پلاست دستی به این صورت می‌باشد که در ابتدای کار شما باید دستگاه را به برق متصل کرده و سپس بر اساس نوع جنس و ضخامت نایلون مورد نظر برای بسته‌بندی تایمر دستگاه دوخت را تنظیم کرده و سپس نایلون را روی فک ثابت دستگاه قرار داده سپس فک متحرک را روی آن قرار دهید و منتظر به صدا در آمدن آلارم دستگاه باشید زمانی که آلارم به صدا در آمد بسته‌بندی شما آماده است.

روش کار با دستگاه دوخت پرتال

به دستگاه دوخت پرتال دستگاه دوخت سیار نیز می‌گویند که بخاطر سبکی و سهولت استفاده آن این اسم را روی دستگاه گذاشته‌اند. از دستگاه دوخت پلاستیک سیار برای درب دوزی کیسه‌های پلاستیکی استفاده می‎‌شود.

طرز استفاده از این دستگاه به این صورت می‌باشد که درب کیسه پلاستیکی را بین دو فک دستگاه قرار داده سپس با فشار دو فک دستگاه با حرارت درب کیسه را بهم متصل می‌کند. از مزیت‌های استفاده از دستگاه دوخت سیار می‌توان به این موضوع اشاره کرد که دیگر نیاز نیست شما بسته را جا به جا کنید و به راحتی درب کیسه در محل خود دوخت می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: معرفی بهترین مارک دستگاه پرس دوخت

روش کار با دستگاه دوخت پدالی

 دستگاه دوخت پدالی یکی از انواع دستگاه دوخت می‌باشد، که با استفاده از حرارت درب کیسه را بهم متصل می‌کند. تنها تفاوت دستگاه دوخت پدالی با دستگاه‌های دوخت در طرز استفاده از دستگاه دوخت پلاستیک می‌باشد، این دستگاه با استفاده از برق و پدالی که برای آن در نظر گرفته شده است دو فک را بهم متصل می‌کند و شما فقط باید بعد از گذاشتن درب کیسه بین دو فک پدال آن را فشار دهید. دستگاه دوخت پدالی خود به انواع مختلفی تقسیم می شود

  • دو فک برنجی هفت خط سوزنی و شانه ای
  • دستگاه دوخت پدالی ترانسی یا لحظه‌ای
  • دستگاه دوخت با فک آلومینیوم هفت خط
  • دستگاه دو دوخت دائم کار دو دوخت برنجی یا آلومینیومی
  • دستگاه دوخت پدالی به همراه تزریق گاز

دستگاه دوخت پدالی ترانسی یا لحظه‌ای

نام دستگاه دوخت پدالی ترانسی یا لحظه‌ای به دلیل پرس آنی محصول گذاشته شده است. دستگاه دوخت پدالی مدل لحظه‌ای دارای المنت‌های سیمی با پهنای دوخت مختلف همچون هشت میلی‌متری، شش میلی‌متری، پنج میلی‌متری، دو میلی‌متری به صورت تک و دو خط می‌باشد. جنس پلاستیک مناسب برای دوخت لحظه‌ای شامل دوخت کیسه فریزر، دوخت نایلون، دوخت پلاستیک، دوخت نایلکس، دوخت سلفون، دوخت متالایزر، دوخت کاغذ کرافت، دوخت انواع opp می‌باشد.

دستگاه های دوخت مختلف

نحوه کار با دستگاه دوخت پدالی برنجی

دستگاه دوخت پدالی برنجی دارای گرمایشی دائم در محل فک دستگاه است و می‌توان دما را در یک محدوده خاص تنظیم کرد، از دیگر قابلیت‌های دستگاه دوخت پدالی برنجی دوخت بسته‌بندی‌های لایه آلومینیومی است. این دستگاه می‌تواند پلاستیک با جنس‌های سلفون، ترسبافون، متالایز، لمینت، فویل‌های آلومینیومی و… را دوخت بزند. در این دستگاه تنظیم دما بسیار آسان بوده و محصولاتی چون، حبوبات، قند و شکر، نان فانتزی، ماکارونی، مواد پودری، سموم، مواد پتروشیمی و… بسته‌بندی می‌شود

دستگاه دوخت پدالی به همراه تزریق گاز

دستگاه دوخت پدالی به همراه تزریق گاز در هنگام بسته‌بندی محصول گاز ازت یا همان گاز نیتروژن را داخل کیسه تزریق می‌کند. این امر مانع جلو‌گیری از رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها در مواد غذایی داخل بسته‌بندی می‌شود. بسته‌بندی محصولات با دستگاه دوخت پدالی به همراه تزریق گاز باعث افزایش ماندگاری بیشتر محصولات و در نتیجه از نظر بهداشتی کیفیت بالاتری خواهد داشت.

روش کار با دستگاه پرس پلاستیک ریلی

دستگاه دوخت ریلی قابل استفاده برای انواع مختلف جنس‌های پلاستیکی می‌باشد. دستگاه دوخت ریلی این امکان را دارد که به دستگاه تاریخ‌زن مجهز شود. دستگاه پرس پلاستیک ریلی با مجهز شدن به دستگاه تاریخ‌زن می‌تواند درهنگام دوخت کیسه محصول چاپ نیز بزند.

علاوه بر دستگاه تاریخ زن شما می‌توانید دستگاه دوخت ریلی خود را به شمارنده نیز مجهز کنید تا تعدا بسته‌های که دوخت می‌خورند را برای شما بشمارد. این محصول دارای دو مدل است ، دستگاه دوخت ریلی عمودی و دستگاه دوخت ریلی افقی که شما باید بر اساس نیاز خود مدل دستگاه را انتخاب می‌کنید.

روش کار با دستگاه پرس پلاستیک

طرز کار دستگاه دوخت ریلی عمودی

دستگاه دوخت ریلی عمودی همانطور که از اسمش مشخص است به صورت عمودی بسته‌های شما را بسته‌بندی می‌کند و ارتفاع این دستگاه را می‌شود تغییر داد و به صورت ایستاده از آن استفاده کنید. از کاربرد های دستگاه دوخت ریلی بسته‌بندی محصولاتی چون خیارشور و زیتون به صورت آبدار و ادویه هایی که به صورت پودری هستن، بسته بندی این محصولات با دستگاه افقی امکان پذیر نیست چون محتویات بسته به بیرون ریخته می‌شود.

طرز کار دستگاه دوخت ریلی افقی

دستگاه دوخت ریلی افقی مناسب بسته‌بندی محصولات ساده و گرانول مثل قطعات صنعتی و قند و شکر و حبوبات است دستگاه دوخت ریلی افقی در مقایسه با دستگاه دوخت ریلی عمودی قیمت مناسب تری دارد. ولی سرعت دستگاه‌های افقی و عمودی هر دو یکسان هستند، طبق تجربه چند ساله اگر شما می‌خواهید بسته بندی حبوبات یا بسته بندی لوازم تحریر را انجام دهید بهتر است از دستگاه دوخت ریلی استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بهترین دستگاه دوخت پلاستیک

دستگاه تک دوخت 30 سانتی‌متر با تایمر

این محصول دارای تایمر یکی از محصولات پرکاربرد در بسته‌بندی محسوب می‌شود. دستگاه تک دوخت 30 سانتی‌متر دارای توان دستگاه 250 وات است و برق مصرفی آن تک فاز شهری می‌باشد. در ساخت این محصول از آلومینیم استفاده شده است که دارای رنگ الکترواستاتیک است. این محصول دارای ابعاد ۲۰*۱۲*۴۵ سانتی‌متر و با وزن بسته‌بندی ۳/۲ کیلوگرم می‌باشد.

دستگاه دوخت

دستگاه تک دوخت ۳۰ سانتی با تایمردار

دستگاه دو دوخت 25 سانتی‌متر تایمردار

این محصول دارای کیفیت ساخت بالا و کارایی مناسبی است که باعث شده یکی از گزینه‌های مناسب برای بسته‌بندی محصولات باشد. دستگاه دو دوخت 25 سانتی‌متر تایمردار دارای توان 50 وات که برق مصرفی آن تک فاز 220 وات با بدنه ساخته شده از جنس آهن و طول دوخت 25 سانتی‌متر و عرض دوخت سه میلی‌متر است.

دستگاه دوخت

دستگاه دو دوخت ۲۵ سانتی تایمردار

دستگاه تک دوخت و برش پلاستیک 30 سانتی

این محصول می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای بسته‌بندی محصولات باشد. دستگاه تک دوخت و برش پلاستیک 30 سانتی یک دستگاه رو میزی است که توان مصرفی 120وات دارد رنگ بدنه این دستگاه الکترواستاتیک و جنس فلز می‌باشد. که وزن دستگاه 2/9 کیلوگرم بوده با ابعاد دستگاه ۴۵*۱۸*۱۱ سانتی‌متر و وزن بسته‌بندی ۳/۲۵ کیلوگرم است.

دستگاه دوخت

دستگاه تک دوخت و برش پلاستیک با ۳۰ سانتیمتر

دستگاه تک دوخت 80 سانتی متر

 یکی از مناسب‌ترین دستگاه‌های دوخت می‌باشد که شما می‌توانید برای بسته‌بندی محصولات خود از آن استفاده کنید. دستگاه تک دوخت 80 سانتی‌متر دارای توان 250 وات می‌باشد، که جنس بدنه آن از آلومینیوم بوده و دارای رنگ الکترواستاتیک می‌باشد. این دستگاه با برق مصرفی تک فاز 220 ولت کار می‌کند. ابعاد دستگاه ۲۰*۱۴*۹۸ سانتی‌متر و وزن ۶ کیلوگرم است و دارای طول دوخت 80 سانتی‌متر و عرض دوخت سه میلی‌متر می‌باشد.

دستگاه دوخت

دستگاه تک دوخت پلاستیک ۸۰ سانتیمتر

دستگاه تک دوخت پرسی ۲۵ سانتی‌متر

یکی از مقرون به صرفه‌ترین دستگاه های دوخت دستگاه تک دوخت پرسی ۲۵ سانتی‌متر برای کسب و کار شما است که دارای توان 280 وات و جنس بدنه آهنی می‌باشد. که برق مصرفی آن تک فاز شهری است. این محصول دارای طول دوخت ۲۵ سانتی‌متر و عرض دوخت آن سه میلی‌متر است.

دستگاه دوخت

دستگاه تک دوخت پرسی ۲۵ سانتیمتر

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی انواع دستگاه دوخت و روش کار با این دستگاه ها پرداخته‌ایم تا شما بتوانید با آشنایی با انواع نوع‌های دستگاه دوخت و طرز استفاده از آن محصول مورد نیاز برای کسب و کار خود را انتخاب کنید. درصورتی که در این زمینه نیاز به اطلاعات بیشتر یا سوال در مورد شرایط فروش محصولات داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ما از طریق شماره های درج شده تماس بگیرید. چنانچه شما قصد راه اندازی کسب و کار خود را دارید و به دنبال تجهیزات با کیفیت عالی و مقرون به صرفه هستین می‌توانید به صورت آنلاین از سایت خرید‌های خود را انجام دهید خرید شما توسط گروه صنعتی بازرگانی باربد گستران میلاد تک با قیمت تولیدی به شهر مورد نظر ارسال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *