بلاگ

راهنمای استفاده از علوفه خرد کن

راهنمای استفاده علوفه خرد کن

امروزه دامداری یا صنعت پرورش دام یکی از صنایع مهم در کشور می‌باشد. تغذیه‌ی دام همواره زنده یکی از مهم‌ترین فاکتورها است. امروزه با پیشرفت صنعت تولیدات تجهیزات دامداری، دستگاه‌های متفاوتی برای خرد کردن علف به وجود آمده است که می‌توانند علف‌ها را در اندازه‌‌های مختلف جهت تغذیه‌ی دام خرد کنند. در این مقاله سعی داریم شما را با نحوه کار با دستگاه علوفه خرد کن آشنا کنیم.

سر فصل‌ها

  • علوفه خرد کن چیست؟
  • معرفی انواع دستگاه علوفه خرد کن
  • آشنایی با نحوه کار با علف خرد کن ها
  • مزایای استفاده از دستگاه علوفه خرد کن
  • معرفی محصولات
  • سخن پایانی

علوفه خرد کن چیست؟

همانطور که از اسم این محصول مشخص است، علف‌های بزرگ را به علف‌های کوچک‌تر تبدیل می‌کند. هر دام اندازه‌ی علف مخصوص خود را دارد و دستگاهایی که شما تهیه می‌کنید باید بتواند علف را به اندازه‌ی خوشایند و مناسب سیستم گوارشی مصرف دام شما خرد کند. در این مقاله شما را با طرز کار علوفه کوب آشنا خواهیم کرد تا بتوانید علوفه را به اندازه‌ی مناسب خرد کنید.

پیشنهاد مطالعه: انواع علوفه خرد کن

معرفی انواع دستگاه علوفه خردکن

دستگاه علوفه خرد کن دارای مدل‌های مختلفی است که هر کدام ظرفیت متفاوت و عملکرد خاص خود را دارد. این دستگاه‌ها با خرد کردن علف‌ها بهره‌وری خوراک دام را بالا می‌برند. اما طرز کار با علف خردکن ها در حالت کلی تقریبا یکسان است. اما انواع دستگاه علوفه خرد کن شامل موارد زیر می‌باشد.

  • گیوتینی: این دستگاه با داشتن تیغه‌ها در یک جهت و حرکت عمودی علف‌ها را برش داده و خرد می‌کند.
  • برقی: دستگاه علف خرد کن برقی دارای موتور الکتریکی است و خود دارای سه مدل تک فاز، سه فاز، پشت موتوری تقسیم می‌شود. قیمت علوفه خرد کن برقی مناسب است و استفاده از این دستگاه سرعت کار را بسیار بالا می‌برد.
  • چندکاره: همانطور که از اسم این محصول مشخص است، علاوه بر خرد کردن محصولات مختلف مانند کاه، یونجه، ذرت و جو می‌تواند عمل آسیاب را نیز انجام دهد.
  • دوار: طرز کار با علوفه کوب دوار به این گونه است که تیغه‌ها با حرکت و ضربه زدن به علف‌ها باعث خرد شدن می‌شوند.
یونجه خرد کن

آشنایی با نحوه کار با علف خرد کن ها

کار با دستگاه علوفه خرد کن دارای چند مرحله است. اولین مرحله برای کار با این دستگاه، قرار دادن آن در حالت پایدار و گریس کاری قطعات می‌باشد. سپس مخزن روغن پر و کمی شیر روغن باز باشد تا میل‌ها روغن کاری شود. در انتهای کار کلید استارت را زده و صبر کنید تا 4 دور دستگاه کار کند؛ سپس علف‌ها را برای خرد کردن در دستگاه بریزید. درهنگام کار با این دستگاه موارد ایمنی را رعایت کنید. همچنین دقت داشته باشید که علوفه به طور مرتب وارد دستگاه کنید. چرا که در صورت قطع و وصل ورود علوفه، به طور یکسان خرد نخواهند شد.

مزایای استفاده از دستگاه علوفه خرد کن

شما می‌توانید علوفه‌‌ی خود را به صورت دستی نیز خرد کنید. اما اینکار وقتگیر بوده و هزینه‌ی اضافی زیادی را تحمیل می‌کند. با خرید دستگاه علوفه خرد کن می‌توانید با قیمت بسیار مناسب سرعت کاری خود را بالا برده و انواع علوفه را به آسانی خرد کنید. در پایین انواع محصولات علوفه خردکن را معرفی کرده‌ایم. شما می‌توانید با مراجعه به سایت باربد تک نسبت به خرید این دستگاه‌ها اقدام کنید.

پیشنهاد مطالعه: مراحل کاشت داشت برداشت یونجه

 علوفه کوب برقی کولر دار سه فاز

همانطور که از اسم این دستگاه مشخص است با برق سه فاز کار می‌کند. از مشخصات فنی علوفه کوب برقی کولر دار سه فاز می‌توان به بدنه‌ای از جنس فولاد ضد سایش، رنگ کوره‌ای الکترواستاتیک و مجهز بودن به پنکه اشاره کرد. قدرت موتور این محصول برابر با سه اسب بخار است.

دستگاه علوفه کوب

علوفه کوب برقی کولر دار سه فاز

آسیاب چند کاره علوفه خرد کن

با این دستگاه شما می‌توانید غذای انواع دام و طیور را به راحتی خرد کنید یا دانه‌های سخت را پودر کنید. آسیاب چند کاره علوفه خرد کن می‌تواند انواع غلاتی مانند گندم، جو و ذرت یا علوفه‌های خشک را آسیاب کند. شما می‌توانید بر اساس نیاز خود انتخاب کنید که الکتروموتور این دستگاه با برق تک فاز باشد یا سه فاز باشد. همچنین این دستگاه دارای سه توری می‌باشد. 

دستگاه آسیاب چند کاره

آسیاب چند کاره علوفه خرد کن

دستگاه خرد کن علوفه و چغندر سه کاره

این دستگاه علاوه بر خرد کردن علوفه توانایی خرد کردن چغندر و آسیاب غلات را دارد. شما می‌توانید دستگاه خرد کن علوفه و چغندر سه کاره خود را در انواع تک فاز و سه فاز سفارش دهید. این محصول دارای بدنه‌ای با رنگ کوره ای است. در این دستگاه دو چرخ تعبیه شده تا به آسانی جابه جا شود.

دستگاه خرد کن علوفه

دستگاه خرد کن علوفه و چغندر سه کاره

علوفه خردکن دو کاره بزرگ

چنانجه حجم کاری شما زیاد است و نیاز به مقدار خیلی زیادی از علوفه دارید، بهتر است از علوفه خردکن دو کاره بزرگ استفاده کنید. این دستگاه دارای پوشش بدنه‌ی رنگ کوره‌ای، ورق بدنه دو میل بوده و با درخواست شما الکتروموتور تک فاز یا سه فاز قابل سفارشی سازی است. این دستگاه علاوه بر خردکن آسیاب نیز دارد.

پیشنهاد مطالعه: معرفی انواع ادوات پشت تراکتوری

علوفه خردکن

دستگاه علوفه خردکن دو کاره بزرگ

علوفه خردکن دامی غلطکی سه فاز

از این دستگاه می‌توان برای خرد کردن یونجه و علوفه استفاده کرد. علوفه خردکن دامی غلطکی سه فاز دارای موتوری با توان 5.5 اسب بخار، ظرفیت تولید 1.8 تن در ساعت، الکتروگیربکس rpm 1450 با نسبت کاهش 1:20 می‌باشد. منبع تغذیه‌ی این محصول برق صنعتی سه فاز می‌باشد. 

علوفه خرد کن

دستگاه علوفه خردکن دامی غلطکی سه فاز

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی صفر تا صد راهنمای علوفه خرد کن و طرز کار آن پرداختیم. امیدوارم این مقاله پاسخ خود را در رابطه با نحوه کار با علوفه خرد کن ها پیدا کرده باشید. چنانچه قصد خرید و استفاده از علوفه خرد کن را داشته باشید می‌توانید به سایت باربد تک مراجعه کرده یا با کارشناسان ما تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *