بلاگ

معرفی انواع ادوات پشت تراکتوری

معرفی تجهیزات پشت تراکتوری

آنچه تراکتورها را برای مزارع بسیار مفید می‌کند، اتصالات و ابزار مناسب است. این ابزارها باعث می‌شوند کار در زمین کشاورزی کم زحمت، سریعتر و کارآمدتر باشد. اما با وجود انواع ادوات پشت تراکتوری و ملحقات موجود، ممکن است ندانید چه چیزی بخرید. وسایلی وجود دارند که مجهز به لودر و تجهیزات بیل مکانیکی هستند. مواردی نیز وجود دارند که دارای لودر در جلو با عرشه چمن زنی بین چرخ‌های جلو و عقب هستند. بسته به وظیفه‌ای که در دست دارد، اپراتور می‌تواند ابزار مناسب را برای تکمیل کار انتخاب کند. برای آشنایی با ادوات کشاورزی پشت تراکتوری مقاله ای دیگر داریم که می تواند شما را بسیار کمک کند. امروزه انواع مختلفی از ابزارها در بازار وجود دارد که شامل موارد زیر می‌باشد.

سر فصل ها 

  • روتیواتور پشت تراکتوری
  • کولتیواتور پشت تراکتوری
  • مرزکش پشت تراکتوری
  • نهرکن پشت تراکتوری
  • بیل صاف کن پشت تراکتوری
  • دیسک یا هرس بشقابی پشت تراکتوری
  • خاکورز باغی چند منظوره پشت تراکتوری
  • سنگ شکن پشت تراکتوری
  • بالابر باغی پشت تراکتوری
  • سیکلوتر پشت تراکتوری
  • لیفتراک پشت تراکتوری
  • بیل تراکتوری
  • علف زن پشت تراکتوری
  • آسیاب پشت تراکتوری
  • دروگر پشت تراکتوری
  • سمپاش پشت تراکتوری
  • تریلر  پشت تراکتوری
  • استفاده از ادوات پشت تراکتوری چه مزیت‌های دارد؟

روتیواتور پشت تراکتوری

یکی از مهم‌ترین ادوات پشت تراکتوری دستگاه روتیواتور نام دارد، یک دستگاه همه‌کاره برای انجام همزمان عملکردهای مختلف خاک مانند اختلاط، پودر کردن، پوکه کردن و تسطیح است. روتیوارها برای حذف علف های هرز، وجین و سله شکنی، احیا کردن زمین‌های بایر و همچنین بذرپاشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه پشت تراکتوری این است که تیغه‌های آن از جنس فولاد است، آرایش مار پیچی تیغه‌ها بار کمتری را به تراکتور وارد می‌کند که خاکورزی را سریع و اقتصادی می‌کند. پیشنهاد ما برای شما خرید روتیواتور پشت تراکتوری مدل دو چرخ BBS604 است.

پیشنهاد مطالعه: ماشین‌های برداشت محصول چیست؟

روتیواتور پشت تراکتوری

روتیواتور پشت تراکتوری دو چرخ مدل BBS604

کولتیواتور پشت تراکتوری

از این دستگاه برای شخم زدن زمین‌های بزرگ استفاده می‌شود. یکی از کاربردی‌ترین ادوات برای عملیات خاکورزی است. کولتیواتور در واقع سطح بالایی خاک را به هم می‌زند تا خاک را در بستری صاف، شل و هوادهی آماده کند و علف‌های هرز را از بین ببرد. هدف اصلی از شخم زدن، شکستن مقاومت یا سختی خاک است زیرا سطح خاک به مرور زمان در اثر آبیاری، بارندگی، جابجایی مردم و دام ها و عملیات کشاورزی سخت می‌شود. یکی از بهترین دستگاه‌ها برای این کار کولتیواتور پشت تراکتور یا پنجه غازی است.

کولتیواتور پشت تراکتوری

کولتیواتور پشت تراکتوری یا پنجه غازی

مرزکش پشت تراکتوری

یکی از ابزارهای پشت تراکتوری مورد نیاز در زراعت و همچنین سهولت کار و افزایش راندمان کاری، مرزکش پشت تراکتوری است. از این دستگاه برای ایجاد مرز و کرت استفاده می‌شود.

نهرکن پشت تراکتوری

برای ایجاد نهر در زمین‌های کشاورزی که دارای نقش مهمی درترسیع عملیات باغداری است، از نهرکن استفاده می‌شود. نهرکن پشت تراکتوری بهترین جایگزین برای روش‌های قدیمی است این وسیله دارای دو خیش گاو آهن برگردان دار بوده که توسط یک تیغه میانی خاک را کنده و اصطلاحا برگردان می‌نماید. نهرکن‌ها دارای انواع مختلفی بوده که شامل مدل‌های نهرکن یک طرفه، دو طرفه و نهرکن‌های قابل تنظیم می‌باشند.

بیل صاف کن پشت تراکتوری

این ابزار در حوزه‌ی کشاورزی بسیار کاربرد دارد. از بیل صاف کن جهت هم سطح کردن زمین، کاهش و کنترل علف‌های هرز، صاف کردن و ایجاد شیب مناسب در زمین استفاده می‌شود.  همچنین از این ابزار به عنوان برف روب سبک و کم حجم و تسطیح کننده جاده و ساختمانی استفاده می‌شود بنابراین در بخش صنعتی، ساختمانی و همچنین راه سازی کاربرد دارد.  

دیسک یا هرس بشقابی پشت تراکتوری

دیسک‌ها و یکی از ادوات اصلی خاکورزی هستند که به منظور شکستن لایه‌های مستحکم خاک، خرد کردن کلوخه‌ها، مخلوط کردن بقایای گیاهی استفاده می‌شوند. این هرس از تعدادی صفحات مدور تو گود که لبه آنها تیز و برنده می‌باشد. از فولاد ساخته شده که در قسمت وسط ضخیم‌تر و هر چه به پیرامون و لبه‌ها نزدیک می‌شود نازک‌تر است.

خاکورز باغی چند منظوره پشت تراکتوری

برای انجام عملیات خاکورزی در زیر درختان کاربرد زیادی دارد. این ابزار چند کاره تمام قابلیت‌های مورد نیاز کشاورزان را برآورده می‌کند که دارای سرعت حرکت بالا و قابلیت تنظیم عمق کار می‌باشد.

پیشنهاد مطالعه: آشنایی با انواع کمباین برداشت محصول

ساقه خرد کن پشت تراکتوری

زمانی که باغی را هرس می‌کنیم، بسیاری از ساقه‌های شکسته درختان یا بوته‌ها روی زمین جمع می‌شود، که جمع آوری آن‌ها بسیار سخت است به همین دلیل از این ابزار استفاده می‌شود در واقع جهت خرد کردن ساقه‌های شکسته درختان استفاده می‌شود. از این رو این دستگاه را می‌توان در جهت ایجاد منبعی اقتصادی برای باغداران و روستاییان یاد نمود، از جمله کاربردهای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • حذف راحت علف‌های هرز بین ردیف‌های درختان
  • اضافه شدن علوفه‌ی خرد شده به خاک و افزایش باروری خاک
  • کاهش زمان رسیدگی به باغ
  • کاهش نیاز به نیروی انسانی
  • افزایش راندمان باغ در مساحت‌های بالا

سنگ شکن پشت تراکتوری

این ابزار هر نوع سنگی را شکسته و پودر می‌کند، و هوا دهی به خاک را افزایش می‌دهد و باعث تغییر ساختمان خاک می‌شود. دستگاه سیکلوتر دارای تیغه‌های الماسی و گیربکس قدرتمند است. راندمان و سرعت انجام کار در سنگ شکن‌های پشت تراکتوری بالا است و می‌تواند از خستگی کاربر جلوگیری کند.

سنگ شکن

سنگ شکن پشت تراکتوری

بالابر باغی پشت تراکتوری

دستگاه‌های بالابر باغی کارایی بالایی در عملیات هرس و برداشت دارند و شامل یک موتور الکتریکی پر قدرت می‌باشند. طراحی این دستگاه به صورت سه چرخ است تا کاربری را برای کاربران راحت نماید.

سیکلوتر پشت تراکتوری

برای خرد کردن کلوخه‌ها و برای خاکورزی ثانویه از دستگاه سیکلوتیلر استفاده می‌شود. دستگاه سیکلوتر به دلیل خاکورزی مناسب مانع فرسایش خاک می‌شود و باعث ایجاد شرایط مناسب برای آبیاری زمین‌ها شده و آنها را برای کاشت آماده می‌کند. این تجهیزات می‌تواند خاک را در جای خود شخم زده و کلوخه‌های آن را با چرخش تیغه‌های عمودی خرد کند. اگر بخوایم یک سیکلوتر  خوب معرفی کنیم حتما باید به سیکلوتر 250 سانتیمتری SAKALAK اشاره کنیم.

سیکلوتر 250 سانتیمتری

سیکلوتر 250 سانتیمتری SAKALAK

لیفتراک پشت تراکتوری

لیفتراک پشت تراکتوری به عنوان یکی از ادوات کاربردی به منظور بارگیری و جابجایی در باغات، مزارع و دامداری‌ها می باشد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی صنعتی، برای پیش برد بهتر کارها و جابه جایی وسایل سنگین این نیاز را برای افراد ایجاد می‌کند که به دنبال ابزار و وسایلی باشند که این کار را برایشان آسانتر و بازدهی کارشان را بیشتر کند.

بیل تراکتوری

از پرکاربردترین ابزار در صنعت کشاورزی که قابلیت‌های تراکتور را به میزان چشمگیر افزایش می‌دهد، بیل تراکتور است. از این ابزار در موارد زیادی می‌توان استفاده کرد که از آن‌ها در زمین‌های کشاورزی یا حتی کارهای ساختمانی استفاده کرد. برای جابجایی علوفه و کود دامداری و کشاورزی، همچنین ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علف زن پشت تراکتوری

علف تراش‌های پشت تراکتوری به منظور برداشت علوفه‌ها و هرس در باغات بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه از ادوات پشت تراکتوری بوده که با اتصال به پشت تراکتور می‌تواند کاربری و سرعت را برای اپراتور افزایش دهد. به دلیل محدودیت زمانی در برداشت علوفه، تمام عملیات باید به موقع و با کمترین اتلاف وقت انجام شوند، بنابراین میزان سرعت در برداشت علوفه و صحت عملکرد دستگاه‌های انتخابی و مانورپذیری آن‌ها بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

پیشنهاد مطالعه: آشنایی با انواع تجهیزات و ادوات کشاورزی

آسیاب پشت تراکتوری

دستگاه‌های آسیاب پشت تراکتور که معمولا به پشت تراکتور وصل می‌شوند و قابلیت جابجائی مناسبی دارند قدرت دستگاه آسیاب پشت تراکتوری نسبت به آسیاب‌های برقی بیشتر است و ظرفیت 1500 کیلو را در ساعت دارند که در روستاها از این آسیاب‌ها برای تهیه آرد استفاده می‌شود. به طبع قیمت دستگاه آسیاب پشت تراکتوری با برقی نیز متفاوت می‌باشد.

دروگر پشت تراکتوری

این دستگاه ابتدا محصول را درو کرده و پس از انباشته شدن، دسته را در کنار تراکتور روی سطح زمین قرار می‌دهد. که این دستگاه از نوع سوار شونده بوده و توان دورانی مورد نیاز قسمت‌های مختلف خود را از محور توان دهی تراکتور اخذ می‌نماید. برای مشاهده قیمت دستگاه دروگر پشت تراکتوری

سمپاش پشت تراکتوری

ادوات سمپاش پشت تراکتوری نیروی محرکه خود را از تراکتور دریافت می‌کنند. همچنین از نوع سوارشونده و کششی هستند و از نظر پاشش به سمپاش‌های لانسدار و توربینی تقسیم‌بندی می‌شوند. در سمپاش‌های دارای ميل افشانک مايع سم با فشار پمپ در شيلنگ‌ها جاری شده و از طريق ميل افشانک و افشانک بر روی گياهان پاشيده می‌شود اين سمپاش دارای مخزن، پمپ، شيلنگ، صافی، بدنه و چرخ است. البته نوع سوارشونده آن فاقد چرخ می‌باشد. سمپاش از ادوات کشاورزی پشت تراکتوری مهم برای جلوگیری از رشد آفت‌ها و عدم رشد محصولات شما می‌باشد. یکی از محصولات سمپاش پشت تراکتوری را در زیر معرفی کرده‌ایم.

سمپاش پشت تراکتوری

سمپاش پشت تراکتوری ۱۰۰۰ لیتری

تریلر  پشت تراکتوری

یکی از ادوات پرکاربرد در بخش کاربری کشاورزی، تریلر پشت تراکتوری می‌باشد که جهت حمل و جابجایی محصولات و ادوات کشاورزی کاربرد ویژه‌ای داشته و هر کشاورزی برای برداشت محصول و حمل و نقل نیاز مبرم خواهد داشت.

استفاده از ادوات پشت تراکتوری چه مزیت‌های دارد؟

  • باعث افزایش راندمان کار می‌شود.
  • باعث سرعت بخشیدن به انجام کارها می‌شود.
  • استفاده از نیروی انسانی را به حداقل می‌رساند.
  • در انواع زمین‌های مسطح و شیب دار قابل استفاده می‌باشند.

پیشنهاد مطالعه: مراحل کاشت داشت برداشت یونجه

سخن پایانی

در مقاله فوق ما به معرفی انواع ادوات پشت تراکتوری پرداخته ایم و شما با مطالعه کامل این مطلب می‌توانید با این ادوات آشنایی پیدا کنید در صورت مبهم بودن کاربرد دستگاهی ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با شرکت باربد تک تماس حاصل نمایید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *