بلاگ

آشنایی با انواع کمباین برداشت محصول

آشنایی با انواع کمباین ها

یکی از پیچیده‌ترین و جدید‌ترین محصولات کشاورزی کمباین برداشت محصول است. این دستگاه به دلیل آسانتر کردن برداشت محصول محبوبیت خاص خود را در بین کشاورزان دارد. چنانچه قصد تهیه‌ی این محصول را دارید، تا انتهای این مقاله با ما بمانید. زیرا در این مطلب اطلاعات مفیدی جهت آشنایی کامل با انواع کمباین برداشت محصول ارائه خواهد شد.

سر فصل‌ها

  • کمباین برداشت محصول چیست؟
  • انواع کمباین برداشت محصول
  1. کمباین برداشت گندم
  2. کمباین برداشت برنج
  3. کمباین برداشت جو
  4. کمباین برداشت ذرت
  5. کمباین برداشت سویا
  • تفاوت کمباین کششی و خود کششی  
  • تفاوت کمباین دشتی و تپه‌ای
  • معرفی محصول
  • سخن پایانی

کمباین برداشت محصول چیست؟

 دستگاه کمباین برداشت محصول نشان از مدرن شدن کشاورزی است. کار کمباین برداشت، جدا کردن دانه‌های محصول از ساقه‌های آن‌هاست. شما با خرید دستگاه کمباین برداشت محصول می‌توانید بیشترین بهره برداری را از زمین خود داشته و با حداقل کارگر کار برداشت محصول خود را به پایان برسانید.

پیشنهاد مطالعه: آشنایی با انواع تجهیزات و ادوات کشاورزی

کمباین برداشت گندم

انواع کمباین برداشت محصول

کشت محصولات زراعی در زمین‌های کشاورزی و مزارع با توجه به نوع خاک مزرعه و نوع محصول انجام می‌گیرد. بنابراین هنگام خرید کمباین برداشت محصول باید ابتدا آشنایی با انواع کمباین برداشت محصول را داشته باشید تا بتوانید کمباین مناسب محصول خود را خریداری کنید. انواع کمباین برداشت محصول شامل کمباین برداشت گندم، کمباین برداشت برنج، کمباین برداشت جو، کمباین برداشت ذرت و کمباین برداشت سویا است. در ادامه این مطلب به آشنایی با نحوه عملکرد کمباین‌ های نامبرده پرداخته‌ایم.

  1. کمباین برداشت گندم: این کمباین مخصوص برداشت گندم است و به راحتی می‌تواند گندم‌ها را از ساقه‌اش جدا کند.
  2. کمباین برداشت برنج: برنج آماده‌ی برداشت بلندی چندان زیادی ندارد. به همین دلیل برای سهولت برداشت، می‌توان از کمباین مخصوص آن استفاده کرد. بدین شکل کاربر می‌تواند به راحتی برنج‌ها را جمع آوری کند.
  3. کمباین برداشت جو: به دلیل شباهت ظاهری گندم و جو، عملکرد کمباین برداشت جو مشابه کمباین برداشت گندم است.
  4. کمباین برداشت ذرت: کمباین برداشت ذرت به دلیل ارتفاع ساقه‌های بلند این محصول کمی متفاوت است.
  5. کمباین برداشت سویا: دستگاه کمباین سویا نیز مشابه کمباین برداشت گندم است.

تفاوت کمباین کششی و خود کششی   

آشنایی با کمباین کششی و خود کششی شما را در شناخت انواع کمباین محصول بیشتر یاری می‌کند. پیش از خرید کمباین علاوه بر قیمت و مدل محصول مورد نظر باید به نوع کارکرد و اتصال آن نیز توجه داشته باشید. دستگاه‌های کمباین بر اساس نوع اتصال خود به دو گروه کمباین‌های کششی و کمباین‌های خود کششی تقسیم می‌شوند. چنانچه دستگاه شما با اتصال به تراکتور حرکت کند یا خود دارای سیستم حرکتی و موتور باشد در صورت اتصال به تراکتور به آن کمباین کششی می‌گویند و در صورت داشتن موتور یک کمباین خود کششی است.

پیشنهاد مطالعه: معرفی انواع ادوات پشت تراکتوری

تفاوت کمباین دشتی و تپه‌ای

کمباین‌ها بر اساس موارد کاربرد نیز به دسته‌های جداگانه تقسیم می‌شوند. برای آشنایی با انواع کمباین ها باید اطلاعات کافی در مورد انواع کمباین دشتی و تپه‌ای را نیز به دست آورید. در غیر این صورت و با خرید نامناسب به نتیجه‌ی دلخواه خود از عملکرد کمباین خریداری شده نخواهید رسید. به همین علت باید به نوع زمینی که در آن محصول را کشت کرده‌اید کمباین خود را انتخاب کنید. اگر زمین شما مسطح است، کمباین دشتی و اگر زمین مورد نظر شما دارای شیب یا پستی و بلند است از کمباین تپه‌ای استفاده کنید.

معرفی محصول 

در این قسمت از مقاله به معرفی چند نمونه از بهترین کمباین‌های برداشت محصول پرداخته‌‌ایم تا شما به راحتی بهترین محصول را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. برای خرید هر یک از محصولات زیر می‌توانید از طریق سایت باربد تک اقدام کنید.

کمباین برداشت برنج FM WORLD

این دستگاه دارای موتور دیزل، خنک شونده با آب، توربو شارژر با پاشش مستقیم و ظرفیت مخزن سوخت ۱۳۰ لیتر است. کمباین برداشت برنج FM WORLD با قدرت موتور 102 اسب بخار و وزن ۳۲۶۰ کیلوگرم یکی از کمباین‌های پر طرفدار برای برداشت محصول است.

کمباین برداشت محصول

کمباین برداشت برنج FM WORLD

کمباین برداشت برنج کوبوتا با کابین

این دستگاه با موتور دیزل، 4 سیلندر، توربو شارژر، آب خنک، هوا خنک یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های برداشت محصول در بین کشاورزان است. کمباین برداشت برنج کوبوتا با کابین دارای گیربکس هیدرو استاتیک (HST) با 3 دنده است.

کمباین برداشت محصول

کمباین برداشت برنج کوبوتا با کابین

کمباین کششی چغندر قند ویبراتور دو ردیفه

یکی دیگر از کمباین‌های برداشت مورد توجه کشاورزان کمباین کششی چغندر قند ویبراتور دو ردیفه است که قابلیت برداشت محصول روزانه ۷/۵ هکتار محصول را دارد. همچنین این محصول مخزنی به حجم ۸/۵ تن دارد. کارکرد این وسیله هیدرولیکی بوده و با یک تراکتور ۶ سیلندر جفت کار می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: معرفی انواع ابزار ضروری برای باغبانی

کمباین برداشت محصول

کمباین کششی چغندر قند ویبراتور دو ردیفه

کمباین مدل Oryza 9710

این محصول دارای قدرت موتور 100 اسب بخار و دو خرمن کوب است. کمباین مدل Oryza 9710 دارای غربال قابل تنظیم بوده و محصول دارای ویبره‌ی انبار، فن راننده و سنسور ماردان است. این دستگاه از پیشنهادات شرکت باربد تک برای آن دسته از کاربرانی است که به کیفیت کار خود اهمیت می‌دهند.

کمباین برداشت محصول

کمباین مدل Oryza 9710

سخن پایانی

در مقاله‌ی فوق سعی بر آن بود تا شما آشنایی کامل با انواع کمباین برداشت محصول را داشته باشید. بدین طریق در صورت لزوم به خرید، با توجه به نیازهای خود ‌می‌توانید بهترین محصول را انتخاب کنید. در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر و یا مواجهه با سوالی در خصوص شناخت انواع کمباین می‌توانید با کارشناس تماس بگیرید. شرکت باربد تک آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در این زمینه می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *