بلاگ

تنظیم درجه یخچال ایستاده کینو [نکات مهم به همراه 6 محصول]

تنظیم درجه یخچال

پس از خرید یخچال ایستاده کینو و نصب آن در محل مقرر، نیاز است تنظمات درجه یخچال ایستاده خود را جهت به دست آوردن دمای مورد نیاز انجام دهید. در این مقاله ما می‌خواهیم شما را با نحوه تنظیم درجه یخچال ایستاده کینو و دمای مناسب برای مواد غذایی مختلف آشنا کنیم تا شما به راحتی بتوانید از یخچال ایستاده کینو استفاده کنید.

سرفصل‌ها

  • اهمیت تنظیم درجه یخچال ایستاده
  • دمای مناسب یخچال ایستاده صنعتی
  • نحوه تنظیم درجه یخچال ایستاده کینو
  • نکات کلیدی در مورد تنظیم ترموستات یخچال کینو
  • نکات کلیدی در مورد تنظیم یخچال الکترونیکی کینو
  • درجه یخچال ایستاده برای مواد غذایی مختلف
  • معرفی محصول
  • سخن پایانی

اهمیت تنظیم درجه یخچال ایستاده

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود تنظیم درجه یخچال فروشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار شود. اگر شما نحوه تنظیم درجه یخچال ایستاده صنعتی خود را به خوبی بلد باشید می‌توانید از هدر رفتن انرژی جلوگیری کرده و عمر مفید یخچال خود را افزایش دهید. در نتیجه یخچال شما در مناسب‌ترین سطح عملکرد خود خواهد بود. در غیر اینصورت شما شاهد رشد باکتری ویروس ها در محصولات خود و سپس نا‌رضایتی مشتریان خود را خواهید داشت.

پیشنهاد مطالعه: بهترین مارک یخچال ایرانی کدام است؟

 

دمای مناسب یخچال ایستاده صنعتی

دانستن اینکه دمای مناسب برای یخچال ایستاده شما کدام است‌، بستگی به دو نکته‌ی مهم دارد. اول نوع محصولات نگهداری شده در داخل یخچال و دوم دمای محیط از فاکتورهای مهم در انتخاب دمای مناسب یخچال هستند. محصولاتی که در داخل یخچال قرار می‌گیرند هر کدام به دمای خاصی برای سالم ماندن نیاز دارند. به همین دلیل با پیشرفت تکنولوژی طبقات یخچال ایستاده صنعتی فروشگاهی را طوری ساخته‌اند که هر کدام دمای قابل تنظیم را دارد.

مثلا برای میوه‌ها و سبزیجات باید دمای کم‌تری در نظر گرفت و بهتر است که در طبقات پایین یخچال قرار گیرد. برای مواد غذایی که نسبت به دما حساسیت چندانی ندارند طبقات بالایی و برای موادی با نیاز سرمایی بالا طبقات پایینی یخچال مناسب‌تر است. در طبقات میانی یخچال موادی که حساسیت کمی به میزان دما دارند، قرار می‌گیرند. 

یخچال صنعتی

نحوه تنظیم درجه یخچال ایستاده کینو

 برای تنظیم یخچال ابتدا باید توجه کنید که تنظیم درجه یخچال شما از نوع ترموستات یخچال مکانیکی است یا یخچال الکترونیکی و دیجیتالی. روش تنظیم درجه یخچال ایستاده در این دو مدل متفاوت است. برای همین ما در این مقاله هر دوی این روش‌ها را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا شما به راحتی بتوانید تنظیمات مورد نیاز را انجام دهید.

نکات کلیدی در مورد تنظیم ترموستات یخچال کینو

تنظیم درجه یخچال مکانیکی با استفاده از یک ترموستات که داخل یخچال شبیه یک شاسی اهرم دار و نزدیکی لامپ است انجام می‌شود. در این مدل‌ها اعداد از یک تا پنج گاهی نیز یک تا نه است. اگر اهرم را به سمت اعداد پایین تر بچرخانید دمای یخچال کاهش پیدا می‌کند. اگر اهرم را به سمت اعداد نه یا پنج که آخرین عدد موجود است قرار دهید یخچال در حداکثر توان خود کار خواهد کرد.

اگر شما از مواد غذایی مختلفی در یخچالتان استفاده می‌کنید و نمی‌دانید درجه را روی کدام عدد بگذارید بهتر است روی عدد وسط آن را تنظیم کنید. به عبارت دیگر اگر تعداد دماها پنج باشد روی سه و اگر تعداد دما تا نه باشد روی چهار قرار دهید. پس از یک یا دو روز مواد داخل یخچال را چک کنید تا ببینید به دمای دلخواه شما رسیده‌اند یا خیر.

نکات کلیدی در مورد تنظیم یخچال الکترونیکی کینو

منظور از یخچال الکترونیکی، یخچال‌هایی است که مجهز به یک نمایشگر برای تنظیم دمای دیجیتالی هستند. یخچال فریزر ایستاده کینو دارای این گونه نمایشگرهای لمسی دما است. نحوه تنظیم درجه یخچال ایستاده کینو با استفاده از نمایشگر لمسی بسیار ساده و راحت است. نوشته Fridg/Ref/tempRef برای تنظیم دمای یخچال، نوشته Frz/Freezer/Freezer temp برای تنظیم دمای فریزر است.

برای بالا و پایین بردن دما در اینگونه یخچال‌ها فلش‌هایی روی نمایشگر دیجیتالی در نظر گرفته شده است. اعداد دما در این نوع یخچال‌ها معمولا از یک تا نه هستند هر چقدر اعداد به سمت بالا برود یخچال گرمتر و هر چقدر اعداد به سمت پایین‌تر برود یخچال سرد‌تر می‌شود. اگر می‌خواهید دمای یخچال شما متعادل باشد دمای آن را روی اعداد 6 یا 7 قرار دهید.

یخچال ایستاده سیاه

درجه یخچال ایستاده برای مواد غذایی مختلف

 در این قسمت اعدادی که برای نحوه تنظیم درجه یخچال ایستاده صنعتی برای مواد غذایی مختلف نیاز است، را برای شما آورده‌ایم تا بتواند راهنمایی برای نگه‌داری مواد در یخچال برای شما باشد. نوشیدنی‌ها باید در دمای 2.5 تا 5 درجه، شیرینی 15 تا 18 درجه، لبنیات 2 تا 4 درجه، محصولات گوشتی کنسرو شده 2 تا 4 درجه، خمیرآماده 1 تا 3.5 درجه، میوه و سبزی 3.5 تا 6 درجه و برای سالم ماندن کیک خامه‌ای به سرمایی در حدود 7 تا 10 درجه سانتیگراد نیاز داریم.

معرفی محصول

در ادامه‌ی این مقاله می‌‌خواهیم شما را با چند نمونه از بهترین یخچال فروشگاهی در ایران آشنا کنیم تا در صورت داشتن قصد خرید یخچال، راهنمایی برای شما باشد. شما می‌توانید برای دیدن نمونه‌های بیشتری در این زمینه به سایت باربد تک مراجعه کنید و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید.

پیشنهاد مطالعه: معرفی بهترین مارک فریزر صندوقی

یخچال ویترینی ایستاده تک درب مدل KR500-1D

این یخچال یکی از محصولات شرکت کینو بوده و به دلیل استفاده از مواد اولیه‌ی مرغوب در تولید از کیفیت ساخت بالایی برخوردار می‌باشد. یخچال ویترینی ایستاده مدل KR500-1D به دلیل ابعاد متوسط برای فروشگاه‌های کوچک نیز مناسب می‌باشد. این یخچال دارای قابلیت برفک زدایی به صورت اتوماتیک بوده و آب حاصل از برفک زدایی آن به واسطه‌ی وجود فن از درون کابین خارج و سپس توسط گرمای کمپرسور تبخیر می‌شود. برای زیباتر نشان دادن مواد غذایی داخل کابین و خارج از آن از سیستم روشنایی ال‌ای‌دی استفاده شده است.

یخچال ویترینی

یخچال ویترینی ایستاده مدل KR500-1D

یخچال آشپزخانه صنعتی کینو مدل RSG2

این یخچال برای کسانی که دارای آشپزخانه صنعتی هستند یک محصول اساسی است. یخچال صنعتی کینو مدل RSG2 دارای حجم کل 1227 لیتر، 173 کیلوگرم، وزن خالص 170 کیلوگرم، ابعاد خارجی ۲۰۵*۸۳*۱۴۰ سانتی متر، گنجایش بارگیری برای حمل کانتینر ۴۰ فوت ۱۶، گنجایش بارگیری برای حمل کانتینر ۲۰ فوت ۶ است که باعث شده تبدیل به بهترین یخچال صنعتی شود.

یخچال صنعتی

یخچال آشپزخانه صنعتی کینو مدل RSG2

یخچال فروشگاهی ویترینی کینو مدل RV41

کینو دارای مدل‌های زیادی است ولی یخچال فروشگاهی ویترینی مدل RV41 جزو بهترین مدل‌های این برند می‌باشد. زیرا دارای خصوصیاتی نظیر وزن خالص ۵۲۰ کیلوگرم، گنجایش بارگیری برای حمل کانتینر ۴۰ فوت ۸، گنجایش بارگیری برای حمل کانتینر ۲۰ فوت ۱۴، گنجایش با قوطی ۳۰۰ میلی لیتری ۳۷۸۰، گنجایش با قوطی ۱۵۰۰ میلی لیتری ۵۳۰ می‌باشد.

علاوه بر این موارد دارای سیستم تخلیه‌ی اتوماتیک آب، ترموستات قابل تنظیم، پایه‌های نگهدارنده قابل ریگلاژ، لولای آرام بند اتوماتیک، سیستم سرمایشی مخفی و کلید روشن و خاموش کمپرسور به صورت مستقل می‌باشد. استفاده از چرخ‌های مرغوب و قفل شونده که قابلیت چرخش در تمامی جهات را دارند.

یخچال ویترینی

یخچال فروشگاهی ویترینی کینو مدل RV41

یخچال فروشگاهی درب دار

از این یخچال در مکان‌هایی مانند سوپر مارکت‌ها، رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها و … جهت نگهداری انواع مواد غذایی مانند لبنیات، فرآورده‌های گوشتی مانند کالباس و سوسیس و نیز انواع نوشیدنی استفاده می‌شود. در تولید و ساخت یخچال فروشگاهی درب دار از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه‌ی موجود در بازار استفاده شده است. جنس شیشه‌ی درب این یخچال ایستاده صنعتی از نوع سکوریت نشکن و مگنتی است که مقاوم در برابر ضربه بوده و موجب در معرض دید قرار گرفتن بهتر محصولات می‌شود.

یخچال

یخچال فروشگاهی درب دار

فریزر ویترینی نوفراست کینو مدل KF615 NF

 برند کینو دارای بهترین مدل‌های فریزر ایستاده است که فریزر ویترینی نوفراست مدل KF615 NF صدر نشین جدول بهترین‌های کینو می‌باشد. این یخچال دارای مشخصات دستگیره درب مخفی، بدون برفک، ترموستات دیجیتال، طبقات قابل تنظیم با فواصل دلخواه، سیستم Save Energy برفک زدایی اتوماتیک، سیستم روشنایی LED داخل کابین، نوع ترموستات دیجیتال می‌باشد.

پیشنهاد مطالعه: بهترین یخچال قنادی

فریزر ویترینی

فریزر ویترینی نوفراست کینو مدل KF615 NF

یخچال ویترینی تک درب کینو مدل KR400

این یخچال یکی دیگر از یخچال‌های موجود در بازار ایران است. یخچال ویترینی کینو مدل KR400 به دلیل داشتن ابعاد کوچک مناسب مکان‌های کوچک نیز می‌باشد. از مشخصات این یخچال می‌توان به گنجایش با قوطی ۳۰۰ میلی لیتری ۱۲، گنجایش با قوطی ۱۵۰۰ میلی لیتری ۲۴، گنجایش بارگیری برای کانتینر ۲۰ فوت ۶۵، گنجایش بارگیری برای کانتینر ۴۰ فوت ۱۰۴ اشاره کرد.

یخچال ویترینی

یخچال ویترینی تک درب کینو مدل KR400

سخن پایانی

 در این مقاله ما سعی در آموزش نحوه تنظیم درجه یخچال ایستاده کینو برای شما داشته‌ایم تا بتوانید به آسانی دمایی را که برای مواد داخل یخچال نیاز دارید را تنظیم کنید. اگر در این زمینه نیاز به اطلاعات بیشتری یا راهنمایی در مورد محصولات، می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا مشاوره‌های لازم را برای شما انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *