مطالب در مورد جوجه ها و پرندگان

تغذیه خانگی جوجه یک روزه

تغذیه خانگی جوجه یک روزه

تغذیه خانگی جوجه یک روزه

جوجه ها بعد از خروج از تخم در دوره هچر در 24 ساعت اول تا یک هفته به دلیل پایین بودن سطح ایمنی در حساس ترین دوران می باشند. پرورش جوجه تازه به دنیا آمده چه از نوع گوشتی و چه از نوع رنگی که برای سرگرمی خریداری می شود نیازمند در نظر گرفتن برخی اقدامات مراقبتی و توجه به تغذیه جوجه یک روزه می باشد. عدم توجه به این نکات می تواند جان پرنده را به خطر انداخته و فرد را متحمل خسارت نماید.

در این بخش وبسایت چیکن هچ برای پاسخ به سوالات شما درباره تغذیه خانگی جوجه یک روزه، تمامی اطلاعات لازم با نهایت دقت گردآوری شده است. با ما همراه باشید.

تغذیه جنین در داخل تخم
کیفیت جوجه وابسته به شرایط داخل تخم نطفه دار می باشد. زرده یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده تخم است که تمامی چربی و بخش اعظمی از پروتئین مورد نیاز برای رشد جنین را فراهم می کند. شایان ذکر است که نطفه به طور دقیق بر روی زرده واقع شده که نخستین مراحل از فرایند رشد جنین بر روی آن صورت می گیرد. در آخر، همین زرده مواد مورد نیاز برای بقای جوجه در 24 ساعت اول زندگی را تامین می کند.

چگونگی تغذیه جوجه تازه به دنیا آمده
بعد از این که جوجه ها دوره هچر را در دستگاه جوجه کشی پشت سر گذاشته و از تخم خارج شدند، تا مدت یک شبانه روز کامل به هیچ گونه غذا یا دانی احتیاج ندارند. در واقع جوجه از محتوای زرده به مقدار کافی تغذیه کرده است و به همین دلیل در صورت دادن غذا یا دان، جوجه قادر به هضم زرده نخواهد بود که در این حالت ممکن است در اثر عفونت شدید جان خود را از دست بدهد.

در این مدت 24 ساعته تنها باید از ترکیب آب و شکر برای بالا بردن توان و ایمنی بدنی جوجه ها بهره گیری کنید.

تغذیه جوجه یک روزه
بعد از گذشت مدت 24 ساعت که جوجه ها توانستند محتویات زرده را هضم کنند، شما می توانید فرایند تغذیه جوجه یک روزه را شروع کنید. در ابتدا شما می توانید از جیره غذایی استارتر که در بسیاری از فروشگاه ها یافت می شود بهره گیری نمایید. البته برای اطمینان از کیفیت و بهداشتی بودن جیره حتماً از مکانی خرید کنید که دارای مجوز از دامپزشکی می باشد.

علاوه بر استارتر می توان از پودر انواع مواد همانند سویا، ذرت، گندم، نان خشک، تخم مرغ آب پز شده و … برای تغذیه جوجه یک روزه در خانه یا هر محیط دیگری بهره گیری کرد.

تغذیه جوجه یک روزه

این برنامه غذایی سرشار از پروتئین، کلسیم و انواع مختلف مواد معدنی میباشد که در سرعت رشد جوجه ها بسیار تاثیر گذار است.

از این برنامه غذایی می توان هر روز 3 بار تا رسیدن جوجه به 14 روزگی بهره گیری کرد. البته آب تمیز باید به طور دائم در اختیار جوجه ها قرار داده شود.

پرورش و تغذیه جوجه یک روزه در خانه
جوجه های یک روزه تا رسیدن به سن 30 روزگی در حساس ترین دوران زندگی هستند و باید پرورش دهنده اقدامات لازم را برای زنده نگه داشتن آنها مد نظر بگیرد. در واقع پرنده بعد از رسیدن به 1 ماهگی تا حد زیادی رشد کرده و از گزند بیماری ها و عوامل خطرساز در امان می ماند.

افرادی که در خانه و به صورت محدود اقدام به پرورش جوجه یک روزه کرده اند، باید یک محیط مناسب همانند قفس برای آنها ایجاد نمایند. باید محل نگهداری جوجه ها تمیز و عاری از هر گونه آلودگی باشد، چرا که در این سن پرنده بسیار آسیب پذیر است. علاوه بر این قفس را در یک مکان با دمای مناسب و بدور از دسترس حیوانات شکارچی قرار دهید.

جیره غذایی استارتر و انواع مواد دیگر مانند پودر ذرت، گندم و دیگر مواردی که در بخش قبلی بیان شد تشکیل دهنده رژیم غذایی جوجه یک روزه در خانه است. بعد از گذشت 2 هفته تا رسیدن به سن بلوغ باید دان ها، ترکیبات و موادی را در رژیم غذایی جوجه ها قرار دهید، که دارای مواد معدنی، ویتامین و پروتئین به مقدار کافی باشد.

در این دوره طولانی بهره گیری از انواع دان های مقوی مانند سویا، ذرت به همراه غلات مختلف برای تامین پروتئین پرنده الزامی است. همچنین شما می توانید برای جذب بهتر غذا از یک رژیم متشکل از فسفر، کلسیم، سدیم، منیزیم، کلر و پتاسیم که همگی تامین کننده مواد معدنی هستند استفاده نمایید. البته استفاده بیش از حد از مواد معدنی می تواند زمینه را برای بروز بیماری های خاص همانند کاهش سرعت رشد، عقب ماندگی و بیماری های عروقی در جوجه ها ایجاد کند. علاوه بر موارد نام برده فسفات کلسیم، سدیم کلرید و همچنین بی کربنات نیز می تواند نیاز پرنده به مواد معدنی برای بالا بردن میزان متابولیسم را پوشش دهد. توصیه می شود که برای افزایش قدرت بدنی و بهبود فرایند رشد جوجه ها، انواع مولتی ویتامین ها و آنزیم های مناسب در رژیم غذایی جوجه ها قرار دهید.

شرکت صنعتی باربدگستران میلاد تک                         با شماره تماس:09211304206                          باسایت: barbodtak.com          ایدی تلگرام:@barbodtak

ایدی اینستاگرام : _barbod_tak

1 دیدگاه در “تغذیه خانگی جوجه یک روزه

  1. chakal1337 گفت:

    hi!,I really like your writing so a lot! proportion we keep up a correspondence more approximately your post on AOL? I need an expert on this area to unravel my problem. May be that is you! Having a look forward to peer you.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *