بلاگ

آموزش صفر تا صد نقل‌پزی

آموزش کامل نقل پزی

از زمان‌های قدیم نقل به عنوان شیرینی در مراسمات عروسی و دیگر مراسمات شاد مانند عید نوروز استفاده می‌شود. نقل در طعم‌ها و رنگ‌های مختلف از جمله شیرینی‌های سنتی ایرانی است. نقل یکی از شیرینی‌های سنتی و مهم‌ترین سوغاتی شهر ارومیه است. درست کردن انواع نقل در خانه بسیار راحت است و شما می‌توانید نقل‌هایی با طعم‌ها و رنگ‌های مختلف را خودتان در مدت زمان کوتاهی تهیه کنید. اما ترکیبات نقل چیست؟ نحوه‌ی نگهداری نقل چگونه است؟ با ما تا انتهای نوشته همراه باشید تا با طرز پخت انواع نقل با طعم‌های گوناگون آشنا شوید.

سرفصل‌های مقاله

  • آموزش صفر تا صد نقل‌پزی
  • طرز تهیه نقل بیدمشک ارومیه
  • طرز تهیه نقل بیدمشک ارومیه به روش خانگی
  • معرفی محصولات 
  • طرز تهیه نقل شکر پنیر
  • طرز نگهداری نقل
  • سخن پایانی 

طرز تهیه نقل بیدمشک ارومیه

نقل بیدمشک ارومیه یکی از سوغاتی‌های محبوب شهر زیبای ارومیه است. این شیرینی خوشمزه و لذیذ طرفداران زیادی دارد و افراد می‌توانند در کنار چای از نوشیدن آن لذت ببرند. برای آماده کردن نقل یک سری مواد اولیه ثابتی وجود دارد اعم از کرم تارتار، شکر، آب، وانیل و مغز گردو، بادام و یا پسته. علاوه بر این برای تهیه‌ی نقل باید از برخی مواد اولیه دیگر نیز بر اساس نوع طعم و رایحه‌ی مد نظر استفاده کنیم. این مواد عبارتند از عرق بیدمشک، گشنیز، گلاب و زنجبیل است. با ما همراه باشید با طرز تهیه این نقل خوشمزه و فوت و فن‌های آن آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه‌ی نقل

  • شکر
  • آب
  • عرق بیدمشک
  • وانیل
  • کرم تارتار
  • مغز گردو و یا خلال بادام

پیشنهاد خرید: دستگاه نقل پزی انویتوردار دیگ مسی 60 کیلویی مدل BT60N

طرز تهیه

ابتدا آب و شکر را با هم مخلوط کنید، سپس این مواد را بجوشانید در حدی که شربت قوام لازم را کسب کرده و غلیظ گردد، غلظت آن باید در حد شیره‌ی عسل باشد. در مرحله بعد طعم دهنده‌ای همچون بیدمشک را به آن اضافه می‌کنند. در مرحله دوم باید مغز مورد نظر را به مدت ۱۵ دقیقه در دستگاه دراژه‌زنی گرم کنیم و سپس شربت غلیظ شده را به خشکبار اضافه می‌کنیم. که به آهستگی، با دستگاه دم، هوادهی آن انجام می‌شود، تا از این طریق شیره‌ی (شربت) اضافه شده به آن، خشک گردد. این روند تا زمانی که نقل به اندازه دلخواه تبدیل شود، ادامه می‌یابد. هنگام افزودن شیره غلیظ شده به خشکبار، با دستگاه مخصوصی به نام دستگاه دم، هواگیری آن انجام می‌شود و شیره‌ی ایجاد شده خشک می‌شود. انجام این مرحله باید تا زمانی که نقل‌ها به اندازه درآیند ادامه داشته باشد.

نکته‌ی مهم: در بخش‌های بالایی به بررسی طرز تهیه نقل ارومیه با دستگاه‌های صنعتی پرداختیم. طرز تهیه نقل گردویی و همچنین طرز تهیه نقل زعفرانی همانند نقل بید مشک می‌باشد. لازم به ذکر است برای اجرای دستورالعمل طرز تهیه انواع نقل‌ها با طعم‌های گوناگون می‌توان از دستگاه مخصوص نقل‌پزی استفاده کرد. نکته‌ی مهم در رابطه با نگهداری نقل این است که، این خوراکی خوشمزه در معرض هوا خشک خواهد شد و باید در نایلون و بسته‌بندی نگهداری شود. همچنین برای نگهداری طولانی مدت (بیش از ۲ ماه)، حتما باید آن را در فریزر نگهداری کنید.

آموزش نقل پزی

طرز تهیه نقل بیدمشک ارومیه به روش خانگی

مواد لازم:

1- شکر آسیاب شده 6 پیمانه (برای آسیاب کردن شکرها می‌توان از دستگاه آسیاب شکر استفاده کنید)

2- یک قاشق غذا خوری کرم تارتار

3- مغز گردو، بادام، پسته‌ی خرد شده به مقدار لازم

مرحله اول: ابتدا مقداری عرق بیدمشک را در قابلمه می‌ریزیم، سپس شکر را به آن اضافه کرده و روی حرارت متوسط قرار داده و هم میزنیم. لازم به ذکر است اگر می‌خواهید به روش سنتی از گیاه بیدمشک عرق‌گیری کنید. می‌توانید از دستگاه عرقگیر محصول شرکت باربدتک است استفاده کنید. بدین طریق نقل کاملا بهداشتی و عاری از هرگونه افزودنی‌های مضر خواهد بود.

مرحله دوم: کرم تارتار به مایع ایجاده شده اضافه می‌کنیم و سپس آن را مرتب هم می‌زنیم تا حالت خمیری پیدا کند. برای هم زدن می‌توان از دستگاه میکسر قنادی استفاده کرد. پس از آنکه دمای خمیر به 115 درجه سانتی‌گراد رسید زیر اجاق را خاموش می‌کنیم.

مرحله سوم: مایه‌ی خمیر ایجاد شده را در ظرفی به عمق تقریبی ۴ سانتی‌متر قرار دهید و در قدم بعدی مغز گردو و یا خشکبار مورد نظر را به مایه اضافه کنید و در نهایت نقل‌ها را به آرامی با قاشق خارج کنید و در درون ظرفی با کاغذ روغنی قرار دهید. پس از گذشت زمان و خنک شدن یک سمت نقل‌ها آنها را برگردانید تا سمت دیگر نقل‌ها خنک شود. نقل‌ها به همان فرمی که بر روی کاغذ قرار می‌دهید خشک می‌شوند. بنابراین شکل نقل‌ها به سلیقه شما بستگی دارد که با استفاده از لبه چاقو می‌توانید تغییر شکل را بر روی نقل‌ها ایجاد نمایید. توجه داشته باشید که پس از اینکه دو طرف نقل ها خشک شد شما می‌توانید نقل ها را درون ظرفی جمع کنید و درون یخچال قرار دهید این کار به شما کمک می‌کند نقل‌های که آماده کردید برای مدت زمان طولانی و تازه نگه دارید.

توجه: لازم به ذکر است که، بیدمشک خواص بسیاری زیادی دارد و گیاه دارویی مفیدی برای تقویت اعصاب، حفظ سلامتی قلب، تحریک و تقویت قوای جنسی، تقویت دستگاه گوارش، افزایش اشتها و … می‌باشد. همچنین طرز تهیه نقل گردویی ارومیه به روش خانگی مشابه نقل بیدمشک می‌باشد.‌

معرفی دستگاه نقل پزی 

همانطور که در بالا اشاره شد نقل یکی از سوغاتی‌های شهر ارومیه است اما این موضوع به معنی عدم امکان تهیه‌ی نقل در شهرهای دیگر نیست. شما می‌توانید با خرید دستگاه نقل پزی و استفاده از آن جهت پخت این شیرینی محبوب، کسب و کار خود را راه‌اندازی نموده و به درآمد بالایی برسید. در ادامه به معرفی دستگاه نقل پزی پرداخته‌ایم و شما می‌توانید برای خرید دستگاه نقل پزی به سایت باربد تک مراجعه کنید.

دستگاه نقل پزی انویتوردار دیگ مسی 100 کیلویی مدل BT100N

از این محصول نقل پزی برای پخت نقل گردو، خلال بادام، گل محمدی، زعفرانی، بیدمشکی، دارچینی و زنجبیلی و برای تولید تافی شکلات استفاده می‌شود. دستگاه نقل پزی انویتوردار دیگ مسی 100 کیلویی مدل BT100N برای راه اندازی مغازه نقل‌پزی پیشنهاد می‌شود؛ چرا که این دستگاه می‌تواند به خوبی پاسخگوی نیاز‌های شما باشد.

دستگاه نقل پزی

دستگاه نقل پزی انویتوردار دیگ مسی 100 کیلویی مدل BT100N

دستگاه نقل پزی دیگ مسی 100 کیلویی مدل BT100

در ساخت و تولید بدنه‌ی دستگاه نقل پزی BT100 از فلز آهن با پوشش رنگ کوره استفاده شده است. موتور این محصول بر اساس نیاز مشتری می‌تواند سفارشی سازی شود؛ بدین معنی که مشتریان می‌توانند محصول را با الکتروموتور تبریز و یا سایر موتورهای موجود در بازار سفارش دهند. دیگ مسی محصول، از نوع دستکوب و دستساز فشرده بوده و ضخامتی برابر با 3 میلیمتر دارد و در قسمت پشت آن یک صفحه‌ی محافظ نصب شده است. همچنین برای کارکرد بهتر یک فن خنک کننده در داخل دیگ محصول قرار گرفته است.

دستگاه نقل پزی

دستگاه نقل پزی دیگ مسی 100 کیلویی مدل BT100

دستگاه نقل پزی دیگ مسی 60 کیلویی مدل BT60

همانطور که می‌دانید نقل نه فقط در میان اهالی شهر ارومیه بلکه در بین مردمان سراسر کشور از محبوبیت زیادی برخوردار است. چنانچه تمایل به کسب درآمد از طریق راه اندازی شغلی در زمینه‌ی تهیه‌ی این سوغاتی خوش‌ طعم دارید، خریددستگاه نقل پزی دیگ مسی 60 کیلویی مدل BT60 به شما پیشنهاد می‌شود. زیرا از این محصول می‌توانید برای پخت انواع نقل با طعم‌های مختلف گردویی، خلال بادام، گل محمدی، زعفرانی، بیدمشکی، دارچینی و زنجبیلی و نیز برای تولید تافی شکلات استفاده کنید.

دستگاه نقل پزی

دستگاه نقل پزی دیگ مسی 60 کیلویی مدل BT60

دستگاه نقل پزی دیگ مسی 80 کیلویی مدل BT80

 یک محصول تخصصی برای تولید و پخت نقل سوغاتی‌ معروف شهر ارومیه، دستگاه نقل پزی دیگ مسی 80 کیلویی مدل BT80 است. نقل نه فقط در میان اهالی شهر ارومیه بلکه در بین مردمان سراسر کشور از محبوبیت زیادی برخوردار است. چنانچه تمایل به کسب درآمد از طریق راه اندازی شغلی در زمینه‌ی تهیه‌ی این سوغاتی خوش‌ طعم دارید، خرید دستگاه نقل پزی به شما پیشنهاد می‌شود. زیرا از این محصول می‌توانید برای پخت انواع نقل با طعم‌های مختلف گردویی، خلال بادام، گل محمدی، زعفرانی، بیدمشکی، دارچینی و زنجبیلی و نیز برای تولید تافی شکلات استفاده کنید.

دستگاه نقل پزی

دستگاه نقل پزی دیگ مسی 80 کیلویی مدل BT80

مواد لازم برای تهیه نقل شکر پنیر

سوغات شهرهایی از جمله شیراز و مشهد و تبریر و غیره نقل شکر پنیر است. شکر پنیر یکی از نبات‌های سنتی و خوشمزه‌ای است که در کارگاه‌های مختلف ایران با طعم و اسانس‌های مختلف آن را درست می‌کنند. در ادامه‌ی این نوشته قصد داریم طرز تهیه شکر پنیر را برای شما عزیزان آموزش دهیم. شما می‌توانید نقل شکر پنیر را به سادگی در منزل با انواع طعم‌های دلخواه طبخ کنید.

مواد لازم

  • 500گرم شکر
  • 2/1 قاشق چایخوری جوهر لیمو
  • 200گرم آب
  • 1 قاشق چایخوری پودر هل

پیشنهاد خرید: دستگاه نقل پز اینویتردار ۶۰ کیلویی

طرز تهیه

برای تهیه شکر پنیر در ابتدا ابتدا شکر و آب را مخلوط کرده و در ظرفی می‌جوشانیم تا به شکل آب نبات درآید. سپس جوهر لیمو را با آب مخلوط کرده و به مواد اضافه می‌کنیم. مخلوط حاصل را از روی شعله گاز برداشته و داخل سینی چرب شده می‌ریزیم. سپس پودر هل را اضافه کرده و مواد را با کاردک هم می‌زنیم و آنقدر پشت و رو می‌کنیم تا سفید شود. این ماده را در انتها با دست ورز داده و می‌کشیم تا خوب جا بیافتد و سپس به قطعات کوچک‌تری تقسیم می‌کنیم. در ضمن اگر این آب نبات یک روز کامل بماند رنگ آن سفید می‌شود.

سخن پایانی 

در مقاله‌ی فوق ما شما را با صفر تا صد تهیه نقل آشنا کردیم. شما می‌توانید با خرید یک دستگاه نقل‌پزی بهترین نقل‌ها را تهیه کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه یا در صورت داشتن سوال می‌توانید با کارشناسان شرکت باربد تک تماس حاصل نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *