مطالب درمورد ادوات کشاورزی

صفر تا صد آشنایی با انواع سمپاش شارژی

دستگاه کودپاش شارژی

صفر تا صد آشنایی با انواع سمپاش شارژی

 

باغدار هستید و می خواهید برای تامین شرایط مطلوب باغ خود اقدام به سمپاشی کنید. از این رو به جهت خرید، راهی بازار های هدف خواهید شد. شاید در خرید انواع سمپاش ها، سراغ مدل های کلاسیک و آشنای قدیمی بروید؛ اما آیا تمام روش‌ های کلاسیک، پاسخگوی نیاز امروز شما خواهد بود؟ آیا دیدی کلی نسبت به نیاز سمپاشی باغ و مزارع خود دارید؟ اصولاً چه نوع سمپاشی متناسب با اهداف شما طراحی شده است؟ آیا همه سمپاش ها را می شناسید؟
تمام این سوالات مباحث است که در دنیای متنوع امروزی که در عرصه ساخت سمپاش ها بسیار فراگیر شده است، مطرح می شوند. در این مقاله قصد داریم تا در باب یکی از ایده های جذاب امروزی در زمینه ساخت سمپاش ها صحبت کنیم. سمپاش شارژی به نوعی دستاورد مطلوبی از خلاقیت در کنار تأمین نیاز های کشاورزان است.

سمپاش شارژی می تواند یکی از بهترین نمونه ها در تامین نیاز های متعدد فضا های باغی باشد. همراه با سمپاش شارژی دوکاره می ‌توان انتظار تامین شرایط دستی تا موتوری را به شکل همزمان داشت و این شرایط در فضای باز و بزرگ باغات از اهمیت برخوردار است.
به هر صورت برای باغبانان و کشاورزان حرفه ای که سال هاست با انواع سمپاش ها دست و پنجه نرم می کنند، شاید پرداختن به یک سمپاش آشنا در بازار مانند سمپاش شارژی چندان چیز جدیدی نباشد؛ اما هستند افرادی که می ‌خواهند همراه با کسب تجارب مفید، خارج از هر گونه اشتباه در خرید، سمپاش مورد نظر خود را تهیه کنند.
چرا به سمپاش شارژی نیاز داریم؟
اصولاً ایده، ابداع، طراحی تا تولید هر دستگاهی در نتیجه تامین یک نیاز خاص خواهد بود. انسان ها چیز هایی می سازند که بتواند نیاز های زندگی تا کاری آنها را تامین نماید. رسیدن به یک سمپاش سبک و قابل حمل که در عین حال توانایی کارکرد خودکار را داشته باشد، منجر به خلق سمپاش از نوع شارژی شده است.
در بسیاری از فضا های باغی و زراعی نمی‌ توان از دستگاه ‌های بزرگ سمپاش مانند انواع فرغونی و… استفاده کرد. فضای محدود در میان درختان باغ، حمل و نقل دشوار، گران بودن تجهیز، نگهداری دشوارتر و کوچک بودن فضای باغ از جمله دلایل عمده در عدم خرید یک سمپاش موتوری متداول است.

اما اگر قرار باشد برای باغ های کوچک متوسل به سمپاش های دستی باشیم، با یک فعالیت سخت و کند و زمان ‌بر مواجه خواهیم شد. ما برای سمپاشی باغات کوچک با صرف هزینه ای معقول، چنانچه انتظار این افزایش سرعت را در سمپاش داریم، باید از یک سیستم موتوری بهره مند باشیم. سیستمی که سبک باشد، حجیم نباشد تا به راحتی در یک فضای کوله مانند جای داده شود، خرابی آن کم باشد و در عین حال از قیمت مطلوبی برخوردار شود و سمپاش از نوع شارژی می ‌تواند تمام این شرایط را تأمین سازد؛ اما سمپاش شارژی را عموما به صورت سمپاش شارژی دوکاره تولید می ‌کنند.
چرا که تأمین نیروی برق از طریق یک باتری که در سمپاش شارژی تعبیه شده است، از مدت زمان محدودی برخوردار است. از این رو نمی ‌توان همراه با یک سمپاش شارژی، انتظار عملکرد طولانی مدت را در سطح باغ داشت. طراحی این سیستم به گونه ‌ای است که سمپاش دستی و شارژی را به شکل همزمان تامین نماید و می تواند عملکرد مداوم در سطح باغ را تضمین کند.
آشنایی با مشخصات کلی از سمپاش شارژی
سمپاش از نوع شارژی که در جمع سمپاش های دوشی قرار می گیرد و می توان آنها را به راحتی حمل و نقل نمود و در هر فضایی به مانند یک کوله‌ پشتی بر اپراتور سوار شده و مورد استفاده قرار می گیرد، به دو مدل کلی طراحی و تولید می ‌شود.
• سمپاش شارژی تک کاره
• سمپاش شارژی دوکاره
اصولاً تفکر ساخت هر دو نوع بر اصل استفاده انفرادی و قابل حمل توسط انسان تعریف شده است. در سمپاش شارژی تک کاره شاهد یک سیستم دستی نیستیم. در این نوع از سمپاش ها تمام فرآیند سمپاشی از طریق یک سیستم مولد ولتاژ پایین الکتریکی تامین خواهد شد. خرابی در سیستم برق، خرابی در باتری، تمام شدن شارژ باتری و… می‌ توانند باعث عدم کارکرد دستگاه سمپاش شارژی باشند.
اصولاً در هنگام خرید سمپاش های شارژی بهتر است این موضوع در نظر گرفته شود که نمی ‌توان سطح باغ را به شکل نیمه کاره رها کرد و منتظر آمدن باتری برای سمپاش نشست.

اگر با صرف اندک هزینه بیشتر در زمان خرید سمپاش های شارژی، اقدام به تهیه انواع دوکاره از سمپاش شارژی داشته باشید، می توانید عملکرد مداوم و دقیق و به مراتب بهتری در سطح باغ را تامین نمایید. البته در قیمت سمپاش شارژی، مسئله تامین نیروی دستی همزمان با نیروی برقی، نمی ‌تواند چندان تاثیر عمیقی بر قیمت سمپاش داشته باشد؛ اما می تواند تاثیرات عمیقی بر کارکرد کلی دستگاه بگذارد. خصوصاً که در امر فروش سمپاش شارژی نمی ‌توان تضمین قطعی در تامین قطعات یدکی خصوصاً باتری های این دستگاه ها را داشت.
تأمین باتری در مراحل فروش سمپاش شارژی همواره یکی از دغدغه های فروشندگان و خریداران است. چرا که در شرایط کنونی بازار، تامین این باتری ها با اندکی چالش رو به رو شده است.
به هر صورت اگر در مسیر خرید و فروش سمپاش شارژی قرار دارید و می خواهید این ماجرا به نحو احسن برای شما به پیش برود، بهتر است از برخی نکات فنی در باب سمپاش های شارژی مطلع باشید. نکاتی که می ‌تواند در قیمت سمپاش شارژی تاثیرات عمیقی گذارد.
برخی نکات ضروری در هنگام خرید سمپاش شارژی
برند های گوناگونی در سطح بازار در زمینه تولید تا عرضه سمپاش های شارژی وجود دارند. از برند های آشنای بازار تا برند های کم نام و نشان تر. بهتر است تا در بازار هستید، از برند های مطرح در ساخت سمپاش شارژی مطلع باشید.
برند هایی مانند سیرفران از اسپانیا، اپوکای از ایتالیا، مارنیا و برند های مطرح چینی مانند لامسین نمونه های خوب و مطمئنی در سطح بازار هستند. اصولا این برند های صاحب سبک، محصولات خود را در حجم های مخزن استاندارد شده ی 20، 15 و ۱۰ لیتری تولید می ‌کنند.
عمده فروش سمپاش شارژی در سطح بازار همراه با فروش مخازن ۱۵ و ۲۰ لیتری است. مخازن ۱۰ لیتری به ندرت مشتریانی برای خودش دارد. از این رو عمده برند های صاحب‌ نام، علاقه چندانی به تولید انواع ۱۰ لیتری از خود نشان نمی‌ دهند. قیمت سمپاش بسیار تحت تاثیر برند و کشور سازنده آن قرار دارد. از این رو به راحتی می‌ توان متوجه تفاوت قیمت سمپاش از انواع چینی تا مدل های ایتالیایی و اسپانیایی باشید.
سمپاش شارژی خوب و ویژگی ‌های قابل توجه در آن
اگر چه سمپاش شارژی را در مدل های تک کاره و یا دو کاره با ساز و کار سمپاش دستی و شارژی تولید می ‌کنند؛ اما با وجود تمام این تفاوت ‌ها در طراحی باز هم می توان شاهد رنج قیمت متعادل در سمپاش شارژی باشید. قیمت سمپاش شارژی به نسبت انواع فرغونی بسیار مطلوب تر است.
در حالیکه هر دو در جمع سمپاش های موتوری قرار می گیرند. به طور یقین می توان قیمت سمپاش شارژی را در جمع ارزانترین های انواع سمپاش های موتوری قرار داد. در هنگام خرید سمپاش شارژی دقت به نکات زیر می‌ تواند اهمیت ویژه ‌ای داشته باشد.
• طراحی خلاقانه در ساخت سم پاش شارژی:
طراحی مناسب و ارگونومیک در طراحی و ساخت سمپاش شارژی سبب گردیده اپراتور به راحتی و بدون هیچ گونه دردسر و مشکلی با دستگاه کار نموده و عملیات سمپاشی را انجام دهد.

• کارکرد مطلوب پمپ سمپاش:
سمپاش شارژی از پمپ های قوی برخوردار نیست. از این رو نمی ‌توان انتظار کارکرد سطح بالایی از آن را داشت؛ اما به هر صورت این پمپ باید بتواند یک حداقلی از سطح فشار را تامین نماید.
• قدرت پاشش کافی سمزن شارژی در جهت های گوناگون:
پاشش عمودی و پاشش افقی در زاویه پایه در تحلیل توانایی سمپاش ها است. سمپاشی که در پاشش افقی و عمودی سطح مورد نظر را تامین نماید، در هر زاویه دیگری کارآمد خواهد بود.
• توانایی حمل و نقل آسان سمپاش شارژی:
ارگونومی در طراحی سمپاش های پشتی، خصوصاً سمپاش شارژی از اهمیت برخوردار است. سمپاش شارژی خوب باید آنچنان از وزن مطلوبی در کنار طراحی خوب برخوردار باشد که بتوان به راحتی آن را حمل نمود.
• تناسب سمزن شارژی با هدف کاری داشته باشد:
مهمترین فاکتور در خرید سمپاش ها، تناسب ظرفیت سمپاش با ابعاد زمین کشاورزی است. سمپاش شارژی خریداری شده توسط شما باید با حجم کاری مانده بر زمین کشاورزی تناسب داشته باشد.
• بهره مندی از پاشش یکنواخت هنگام کار با سمپاش شارژی:
پاشش یکنواخت احتمالاً اصلی ترین فاکتور در تعیین کارایی مطلوب سمپاش ها می باشد. این پاشش یکنواخت، جدا از طراحی نازل ها و کارکرد نرم پمپ ها، قدرت و کارکرد یکنواخت موتور را نیز می طلبد. در سمپاش شارژی متوجه این پاشش یکنواخت باشید.
• شرایط تامین قطعات مطلوب سمپاش:
خدمات پس از فروش یکی از ارکان های یک خرید موفق است. خصوصاً برای خرید ابزار های صنعتی و کشاورزی که باید دائماً متوجه نیاز به تعمیرات و نگهداری و تامین قطعات آن باشید. در سمپاش شارژی جدا از تمام قطعاتی که باید به خوبی تامین باشند، باتری نگاه ویژه تری دارد. باتری نیروی مولد سمپاش شارژی است و این قطعه از زمان استفاده در حال استهلاک و نابودی است و پس از مدتی نیاز به تعویض خواهد داشت. اگر نتوان باطری سمپاش شارژی را به موقع تهیه کرد، عملاً دستگاه شما کارایی نخواهد داشت.

بررسی مشخصات فنی در انواع سمپاش شارژی
– ظرفیت مخزن در سمپاش شارژی بین ۱۰ الی ۲۰ لیتر در نظر گرفته می ‌شود. انتخاب این عدد از ظرفیت مخزن با توجه به توانایی حمل آسان آن برای انسان در نظر گرفته شده است. این حجم محدود، سمپاش شارژی را مناسب برای باغات کوچک خواهد کرد.

– لانس در سمپاش شارژی غالباً از جنس برنج ساخته می ‌شود؛ ولی انواع پلاستیکی آن نیز در مدل های ارزان تر دیده شده است.
– قدرت پمپ تقریباً همه ماجرا در کارکرد مطلوب سمپاش شارژی است.
– وزن سمپاش شارژی غالباً بین ۴ الی ۸ کیلو در حالت خالی خواهد بود که کاملاً مناسب حمل به صورت پشتی است. در برخی از موارد چرخ هایی برای آن طراحی شده است که می ‌تواند حمل و نقل این تجهیز را ساده تر نماید.

نکاتی درباره افزایش طول عمر قطعات سمپاش شارژی
• سمپاش را در جای گرم و مرطوب نگه ندارید.
• صافی روی مخزن یا داخل سمپاش را جدا نکنید.
• در صورت پاره شدن صافی داخل یا روی مخزن صافی را تعویض نمایید.
• برای نگهداری و افزایش طول عمر تلمبه و پمپ سمپاش بعد از سمپاشی به علت اسیدی بودن اکثر سموم، در مخزن سمپاش آب خالی ریخته و تا خالی شدن کامل مخزن از مایعات به سمپاشی ادامه دهید.
• جهت افزایش طول عمر باتری سمپاش، باتری دستگاه را فقط با شارژر مخصوص سمپاش شارژ کنید.
• در طول زمستان باتری را یک الی دو بار شارژ کرده و با آب خالی به مدت چند دقیقه سمپاشی نمایید.
• بعد از سبز شدن چراغ شارژر حتماً شارژر را از سمپاش جدا کنید.

شرکت صنعتی باربدگستران میلاد تک با شماره تماس:09211304206 باسایت: barbodtak.com ایدی تلگرام:@barbodtak
ایدی اینستاگرام : _barbod_tak