پرنده, جوجه کشی, دانستنی های پرنده ها, مطالب در مورد جوجه ها و پرندگان

آموزش پرورش مرغ عشق و جوجه کشی از تخم مرغ عشق

آموزش پرورش مرغ عشق و جوجه کشی از تخم مرغ عشق

مرغ عشق پرنده ای از نژاد کوکوتله است که زادگاه اصلی آن کشور استرالیا می باشد. این پرنده برای اولین بار در سال 1700 میلادی به صورت گله ای در استرالیا مشاهده شد که در هر یک از این گله ها هزاران قطعه مرغ عشق وجود داشت. مرغ عشق نیز همانند طوطی توانایی تقلید صدا دارد و افراد به این دلیل و سایر خصوصیات مرغ عشق نگهداری می کنند. این پرنده جزء پرندگان اهلی محسوب می شود و به صورت طبیعی سبزرنگ است

« آموزش پرورش مرغ عشق »
نژادهای مرغ عشق
مرغ عشق اهلی دارای دو نژاد اصلی است ؛ مرغ عشق معمولی و مرغ عشق انگلیسی. جثه مرغ عشق معمولی نصف مرغ عشق انگلیسی و طول عمر آن بیشتر از نژاد انگلیسی است. مرغ عشق اهلی بصورت متوسط بین 5 تا 10 سال و مرغ عشق انگلیسی 4 تا 6 سال عمر می کند.
تعیین جنسیت مرغ عشق
تعیین جنسیت مرغ عشق را می توان با توجه به پوست بالای منقار و سوراخ های این پرنده انجام داد. رنگ پوست بالای منقار در جنس نر آب تیره یا بنفش و در جنس ماده این پرنده آبی روشن متمایل به قرمز یا قهوه ای است. شما به آسانی با توجه به اطلاعات داده شده میتوانید به تعیین جنسیت مرغ عشق اقدام نمایید. با توجه به مهم بودن تشخیص جنسیت مرغ عشق مطلب ویژه ای برای آن تدوین شده است که با کلیک بر روی نوشته میتوناید آن را مطالعه کنید.
تغذیه مرغ عشق
مرغ عشق در طبیعت از ارزن درشت و تخم های خشک سایر گیاهان تغذیه می کند. اما در پرورش این پرنده می توانید از ترکیب ارزن ، کتان و هفت تخم با نسبت های معین استفاده کنید. همچنین برای رژیم غذایی این پرنده می توانید از مواد غذایی زیر استفاده کنید:
سبزی های تازه سرشار از ویتامین آ : مانند کاهو ، چغندر و هویج
میوه های تازه : مانند سیب ، گلابی ، توت فرنگی و انگور
نان و بادام خیس شده در آب
دانه های پخته شده : مانند ماش ، لوبیا و عدس
مقاله مفید و مرتبط : اصول تغذیه مرغ عشق

« جوجه کشی مرغ عشق »
آموزش نگهداری مرغ عشق
مرغ عشق را بهتر است به صورت جفتی و در محیط های آرام و روشن نگهداری کنید. همچنین توصیه می شود که این پرنده را به هیچ وجه در زیر نور آفتاب قرار ندهید زیرا دچار سکته می شود. همچنین بهتر است قفس نگهداری مرغ عشق را در بالاترین نقطه خانه قرار دهید و اجازه بدهید که ماهی یک بار در محیط بیرون پرواز کند.
هر جفت مرغ عشق نیاز به قفس مکعبی شکل با اضلاع 50 سانتی متر نیاز دارد و اگر بیش از یک جفت را در مکعبی با این اضلاع نگهداری کنید در میان آن ها نزاع به وجود می آید. بهتر است در کف قفس شن یا روزنامه غیررنگی قرار دهید و آن را هر هفته تعویض کنید. در قفس نگهدای مرغ عشق حتما شاخه درختان را قرار دهید زیرا مرغ عشق ها بر روی این شاخه ها نشسته و به آن ها نوک می زنند باعث کوتاه شدن منقار آن ها می شود.
روش جوجه کشی مرغ عشق
طول مدت جوجه کشی از مرغ عشق 22 تا 25 روز و دمای مناسب برای مراحل ستر و هچر نیز به ترتیب برابر 37.5 و 37.2 درجه سانتی گراد است. رطوبت مطلوب برای جوجه کشی از تخم های نطفه دار این پرنده برابر 58 تا 63 درصد است. برای جوجه کشی مصنوعی از تخم های جوجه درآور مرغ عشق به دستگاه جوجه کشی یا انکوباتورهای خانگی نیاز دارید. در جوجه کشی با استفاده از انکوباتورهای حرفه ای باید مدت زمان ، دما و رطوبت را به صورت دستی وارد دستگاه کنید تا دستگاه به صورت اتوماتیک این المان ها را تنظیم کند.
بیماری های مرغ عشق
مرغ عشق همانند سایر پرندگان به بیماری های طیور مانند نیوکاسل ، بیماری جوجه مرغ عشقی ، بیماری پرریزی فرانسوی ، بیماری آبله ، بیماری پستیاکور ، بیماری سالمونلوز ، بیماری مگا باکتریوز ، بیماری کوکسیدوز ، بیماری اسپرژیلوز و غیره دچار می شود. عطسه و آبکی شدن فضله برای روزهای متوالی از علائم بروز بیماری در این پرنده است. در صورت بروز بیماری مرغ عشق را در دمای بالاتر و دور از جریان هوای آزاد نگهداری کرده و سریعا به دامپزشک مراجعه کنید.

شرکت صنعتی باربدگستران میلاد تک با شماره تماس:09211304206 باسایت: barbodtak.com ایدی تلگرام:@barbodtak
ایدی اینستاگرام : _barbod_tak