مطالب درمورد ادوات کشاورزی, مطالب درمورد ماشین الات صنعتی

بالابر

بالابر

پیشرفت تکنولوژی و رشد صنایع نیاز به دستگاهی ویژه جهت انتقال مواد به ارتفاع بیشتر احساس می گردد، چرا که در صنایع از مقدار زیادی مواد گرانولی و پودری استفاده می شود که به راحتی نمی توان آنها را به سمت بالا منتقل کرد، در این شرایط بهترین گزینه جهت حمل مواد استفاده از بالابرهای صنعتی است. در ادامه بالابر ماردون را توضیح میدهیم.

بالابرها بهترین وسیله جهت انتقال بار از مبدا به مقصد هستند، از بالابرها می توان جهت حمل یک فرد یا چند فرد نیز استفاده کرد، چرا که گاهی نیاز است افراد به کارهای رنگرزی و نقاشی بپردازند و یا کارهای ساختمانی انجام دهند، از بالابرها به منظور انتقال بار و مواد به خطوط تولید نیز استفاده می شود، قصد ما در این مقاله توضیح در مورد بالابرهای مارپیچ می باشد، در ابتدا بهتر است توضیحاتی در مورد بالابرها و انواع آنها آورده شود.

بالابر ماردون
تعریف بالابر
بالابرها دستگاهی ویژه جهت حمل انواع مواد پودری و گرانولی از قبیل آرد، ادویه جات و … هستند که از آنها جهت حمل افراد به ارتفاع نیز استفاده می شود، بسیاری از افراد به اشتباه بالابر را با جرثقیل، لیفتراک و آسانسور اشتباه می گیرند، ولی بالابرها با این تجهیزات کاملاً متفاوت هستند، در واقع بالابرها به دو دسته سیار و متحرک تقسیم شده اند، بالابرهای سیار به راحتی قابل جابجایی هستند و اگر نیاز دارید از آن در مکان های متعدد استفاده نمایید بهتر است از بالابر سیار استفاده کنید، اما اگر قصد دارید از بالابر در مکان مشخصی (مثل کارخانه) استفاده کنید بهتر است نوع ثابت این بالابر را تهیه کنید.

بالابرهای صنعتی ثابت
در تولید بالابرهای ثابت از پایه های ثابت و مستحکم استفاده شده است، از این بالابرها می توان جهت جابجایی و حمل بارهای سنگین وزن استفاده کرد و نیز این بالابرها بهترین گزینه جهت تخلیه بار از خودرو، بارگیری، خطوط تولید و … می باشند، بالابرهای ثابت را می توان بصورت کابلی، زنجیری و هیدرولیکی تولید کرد، همچنین امکان طراحی این دستگاه به صورت ترکیبی نیز وجود دارد، بالابرهای هیدرولیکی جزو ایمن ترین بالابرهای ثابت هستند.

بالابرهای صنعتی سیار
در تولید بالابرهای سیار از پایه های چرخدار استفاده شده است، این چرخ ها حالت قفل کن دارند، در صورت نیاز می توان آنها را قفل کرد تا بتوان با تمرکز از بالابر استفاده کرد، بالابرهای سیار یا متحرک بهترین گزینه جهت انجام کارهای ساختمانی، رنگ آمیزی، نصب تجهیزات مختلف، انتقال فرد و بار به ارتفاع و … می باشند، در واقع بالابرهای سیار عملکردی کاملاً کششی دارند و به راحتی می توان از آنها در هر مکانی استفاده کرد.

بالابر ماردون
تعریف بالابر ماردون
بالابر مارپیچ نقش تاثیرگذاری در انتقال بار و افراد دارد (به ارتفاع) و می توان از آن جهت انتقال مواد به خطوط تولید استفاده کرد، بالابرهای مارپیچ یا ماردون از لحاظ ساختاری نسبت به سایر بالابرهای مشابه پرکاربردتر هستند، این بالابرها مجهز به لوله ای هستند که یک مارپیچ در وسط آن واقع شده است، بعد از راه اندازی دستگاه، مارپیچ به صورت چرخشی به حرکت درآمده و نیرو ایجاد می کند، در نتیجه مواد را با دقت بالا به نقطه مورد نظر منتقل می کند.

شرکت صنعتی تولید کننده انواع بالابرهای مارپیچ در ظرفیت ها و طرح های متنوع است، این شرکت در تولید این بالابرها از تکنولوژی روز استفاده نموده و تمامی قطعات این دستگاه از نوع درجه یک بازار می باشند، به همین دلیل نظر مخاطبین زیادی را جلب نموده است، این دستگاه به صورت کاملاً بهداشتی طراحی شده و بهترین وسیله جهت انتقال مواد گرانولی و پودری می باشد.

از بالابر ماردون می توان جهت حمل و جابجایی انواع مواد از قبیل خمیر، پودرژله، آرد، شکر و پودر شکر و … استفاده کرد، امروزه از این بالابرها در صنایع کشاورزی، شیمیایی، دارویی و معدنی نیز استفاده می شود، در واقع این بالابر ساختاری کاملاً استاندارد دارد و از له شدن مواد در بین لبه های مارپیچ و لوله پیشگیری می کند.

بالابر ماردون
ماهیت بالابر مارپیچ
از بالابر مارپیچ می توان جهت حمل موادی که حالت چسبنده دارند نیز استفاده کرد، در واقع ظرفیت این بالابرها به قطر لوله (سیلندر) بستگی دارد و ماردون داخل این لوله واقع شده است؛ این بالابرها مجهز به الکتروموتوری پرقدرت هستند که وظیفه اصلی آن تامین نیرو و به چرخ درآوردن ماردون است و با توان بالا کار می کند، شرکت در تولید بالابرهای مارپیچی از موتور موتوژن تبریز استفاده نموده است، این موتور با برق تکفاز یا سه فاز تغذیه می شود و توان هر موتور بر حسب ظرفیت دستگاه متغیر است.
از بالابرهای مارپیچ می توان جهت حمل بارهایی با حجم بالا استفاده کرد، بگونه ای که این دستگاه ها بر حسب ظرفیتی که دارند از قابلیت حمل و جابجایی 1000 کیلو تا 10 تن بار در ساعت برخوردارند.
بالابرهای مارپیچ در دو حالت ثابت و متحرک قابل تولید هستند، در واقع بالابرهای مارپیج ثابت مجهز به چرخ نیستند و نمی توان به راحتی آنها را به مکان دیگر منتقل کرد، ولی بالابرهای متحرک به راحتی قابل جابجایی هستند، چرا که در تولید آنها از پایه هایی چرخدار استفاده شده است، در واقع بالابرهای مارپیچ سیار مجهز به قیف اولیه هستند و نیز می توان در تولید آنها از کیسه گیر استفاده کرد.
جنس بدنه بالابر ماردون هیمورا از استیل مرغوب و باکیفیت است، در واقع استیل طول عمر بالایی دارد و در برابر زنگ زدگی و سایش از خود مقاومت بالایی نشان می دهد، به همین دلیل ما در تولید این دستگاه از بدنه استیل استفاده نموده ایم، همچنین جنس لوله کاربردی (لوله کار) نیز از استیل است، در صورتی که مشتری درخواست کند می توان به جای استیل از ورق گالوانیزه استفاده کرد، توجه کنید که بیشتر افراد بالابرهای مارپیچ را با نام های ماردون، اسکرو و حلزونی می شناسند.
بالابر ماردون
مزیت های بالابر ماردون
قابلیت نصب کیسه گیر
مجهز به بدنه ای مستحکم و با دوام
تولید بالابر ماردون در مدل ها و ظرفیت های متعدد
امکان تولید در دو حالت سیار و ثابت
قابلیت تولید به صورت درخواستی
تعمیر و نگهداری کم هزینه
مجهز به قیف اولیه در بالابرهای سیار
دارای الکتروموتوری پرقدرت (با توان بالا)
دارای یکسال گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش

شرکت صنعتی باربدگستران میلاد تک                         با شماره تماس:09211304206                          باسایت: barbodtak.com          ایدی تلگرام:@barbodtak

ایدی اینستاگرام : _barbod_tak