مطالب در مورد جوجه ها و پرندگان

بهترین موتور دستگاه جوجه کشی

بهترین موتور دستگاه جوجه کشی

 

بررسی بهترین موتور دستگاه جوجه کشی
موتور جوجه کشی یکی از ضروری ترین قطعاتی است که در یک دستگاه جوجه کشی تعبیه می شود. با وجود این قطعه کارایی دستگاه برای عملکرد بهتر چرخش تخم های نطفه دار به صورت اتوماتیک، سازماندهی می شود.

شاید اگر نظر تخصصی یک کارشناس را درباره سازه موتور ماشین جوجه کشی جویا شوید، متوجه خواهید شد که تکنولوژی ساخت موتورها آنقدرها پیچیده نیست فقط نوع چرخدنده ها و گیربکس هایی که برای ساخت آن مورد استفاده قرار می گیرد می تواند کیفیت موتور را تضمین و یا رد کند.

در بیشتر دستگاه های جوجه کشی موجود در بازار ایران از نوع موتورهای چینی استفاده شده که کیفیت متوسطی دارند. موتور جوجه کشی اگر بی کیفیت باشد و چرخ دنده های آن ضعیف باشند، با گذشت مدت زمان بسیار کوتاهی دچار شکستگی می شوند. این یعنی از دست رفتن سرمایه پرورش دهنده ای که پول خود را بعد از تهیه دستگاه جوجه کشی روی تخم های نطفه دار، سرمایه گذاری کرده است.

در این مقاله ما کارشناسان فروشگاه چیکن هچ قصد داریم انواع موتورهای بکار رفته در دستگاه های جوجه کشی را توضیح دهیم. این مطالب بدون هیچ غرض ورزی خاصی نوشته شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارد تا شما کاربران عزیز قبل از خرید یک دستگاه جوجه کشی، با داشتن اطلاعات کافی بتوانید، تصمیم درست و آگاهانه تری را اتخاذ کنید.

بررسی موتور جوجه کشی جکی
سیستم چرخاننده بعضی از دستگاه های جوجه کشی موجود در بازار توسط جک بهره گیری شده است. جک چرخاننده پتانسیل این را دارد که وزن بیشتری را تحمل کند و کمتر دچار آسیب و شکستگی شود. معمولا در این نوع سیستم های چرخشی از یک قطعه مگنتی برای کنترل اتوماتیک چرخش استفاده میشود. اصولا در دستگاه های جوجه کشی فقط از یک موتور جکی متناسب با ظرفیت دستگاه استفاده میشود که بازوهای این موتور راک دستگاه را به نرمی و به صورت گهواره ای حرکت می دهد. به طور کلی این نوع سیستم چرخشی عملکرد مناسبی دارند.

موتور جوجه کشی سنکرون
موتورهای سنکرون دارای یک آهنربا الکتریکی می باشند که در آن میدان الکترو مغناطیس ایجاد میشود. در نتیجه این میدان مغناطیسی، میله چرخاننده موتور با سرعت ثابت و به صورت کند شروع به چرخش می کند. در این نوع موتورها معمولا از گیربکس های داخلی نیز استفاده میشود تا سرعت چرخشی آن بسیار پایین باشد و در دستگاه جوجه کشی بتوان از آن بهره برد. اکثر این نوع موتورها ساخت چین می باشند.

موتور جوجه کشی گیربکس دار ktyz
موتور جوجه کشی مورد بهره برداری در برخی از دستگاه های جوجه کشی صنعتی مدل ktyz است که این موتورها مخصوص دستگاه جوجه کشی می باشند.. این موتور با بهره گیری از چرخدنده هایی از جنس فولاد آبدیده و چهار گیربکس داخلی ساخته میشود. لذا چرخ دنده های بسیار مقاومی دارد که به ندرت دچار شکستگی و ضرب دیدگی می شوند. موتورهای ktyz در قدرت های مختلف تولید میشوند که قابلیت چرخش راک هایی که متحمل 140 کیلو گرم وزن تخم مرغ ها هستند، با این موتور تضمین می شود. چرا که موتور با استفاده از گیربکس های مقاوم و کاملا استاندارد، تجهیز شده است.

از ویژگی های منحصر به فرد این موتورها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بازوهای مکانیکی که وظیفه چرخاندن تخم ها را دارند، با وجود این موتورها به آرامی خواهند چرخید.
مصرف انرژی برق با وجود این موتورها تا 40 درصد کاهش می یابد، بدون اینکه عملکرد دستگاه برای بالا رفتن راندمان تولید پایین بیاید.
دور چرخش موتور جوجه کشی انقدر پایین است که باعث تغییر و جابه جایی تخم ها در داخل دستگاه نمی شود و ساختمان تخم ها به هیچ عنوان دچار صدمه یا شکستگی نخواهند بود.
از قابلیت چرخش دوطرفه برخوردارند یعنی کاربر به صورت سلیقه ای می تواند جهت چرخش موتور را به سمت چپ یا راست تغییر دهد.
پتانسیل تحمل وزنی بالغ بر 140 کیلوگرم را دارند که مناسب بهره گیری در دستگاه های جوجه کشی صنعتی است.
چرخ دنده های به کار رفته در گیر بکس این موتورها از نوع فولاد آب دیده و کاملا نشکن است و از دوام بسیار بالایی برخوردار است.
در این موتورها یک خازن مخصوص تعبیه شده که می تواند در اثر نوسانات جریان برق مانع سوختگی موتور شود.
سیستم چرخشی در محصولات خارجی
بعضی از ماشین های جوجه کشی خارجی از جک به جای موتور الکتریکی به عنوان سیستم چرخش تخم استفاده شده است. این به نوبه خود یکی از برترین مزیت ها است؛ چرا که قدرت تحمل سنگینی و وزن در جک ها بسیار بالا بوده و در طول زمان در مواجه وزن های سنگین به ندرت دچار آسیب دیدگی می شود. لازم به ذکر است که در بین محصولات خارجی، چرخش دستگاه جوجه کشی ارکام یکی از بهترین سیستم ها را داراست.

لازم به ذکر است که در دستگاه جوجه کشی خانگی و ماشین جوجه کشی از مدل های متفاوت موتور ktyz استفاده میشود.

شرکت صنعتی باربدگستران میلاد تک                         با شماره تماس:09211304206                          باسایت: barbodtak.com          ایدی تلگرام:@barbodtak

ایدی اینستاگرام : _barbod_tak

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *